En misär

I onsdags åkte jag, som ni vet, hem till linköping för att fira kusinen & träffa familjen.

Hade verkligen kul, träffa familjen, gå på bio & krogen. Kunde det bli bättre?

I onsdags när jag skulle åka med tåget inträffa det en smärre misär på stationen.
När tåget väl hade kommit fram & vi hoppade på tåget, så åkte det inte.
Nehe, va nu? Tänkte jag.
"Tyvärr kan vi inte åka vidare med tåget, vi har nämligen ingen som kan köra tåget" sa det i högtalaren.
Jävla roligt, återigen försenad tänkte jag.
Men efter ca 20 min så kommer det någon som kan köra tåget & vi rullade mot norrköping. Men efter någon minut hör man ett jällt skrik  "Nej! Stanna tåget, stanna tåget!"

Då visade sig att tantens man, hade hoppat gått av tåget i väntan på lokföraren. Ja, så kan det ju också gå.
Stackaren, hoppas ialla fall att det löste sig. Vi hann ialla fall ikapp den förlorade tiden & ingen försening här inte.

Efter att ha mött syster i linköping så åkte vi hem & fixade oss iordning. Sedan var det att traska upp till Michis som fyllde år!

Det var den dagen.
 

#1 - - Millan:

Kul med så mycket updateringar! :)

Till top