Julskinkan!

Jag lovade att uppdatera från min julbords-inlägg att jag skulle berätta hur det skulle gå med min första julmattillagning(?)

 

 

Just nu står skinkan och sjuder för fulla muggar och det ska den göra ett par timmar till. Än så länge känns allt helt okej. Tror jag kommer lyckas.. Men det känns en smula ostabilt med tanke på att jag upptäckte att jag inte hade någon kött-termometer!!

 

Hur som haver, sen är det dags för min examination, den sista touchen, skinkan skall griljeras! Lyckas jag med ett bra resultat.. Ja, då har jag officellt blivit godkänd som julbords-arrangör!


Vem avgör då om jag blir godkänd eller inte? Ingen mindre än min svärmor! Men luras inte av den vackra titeln, hon är hård som sten när det kommer till julmaten.

 

 

Nu väntar... KÖTTBULLARNA!!!



Update!

Jävlar vad skinkan har krympt?!

Ska den göra det??

#1 - - made of awesome:

good job. Hoppas det går bra med köttbullarna!=)

#2 - - josefine:

sv: haha, visst är det underbart med frost på fönstren? haha, bli bra bilder iaf ^^ puss å god jul ! :D

#3 - - stefan:

Men att grilljera skinka är väl inte så svårt?

#4 - - stefan:

Men att grilljera skinka är väl inte så svårt?

#5 - - Frida:

Svar: Okej men lycka till! jag hoppas det blir bra :D God Jul!



Kram.

#6 - - Your Dream Closet:

tack detsamma, god jul på dig :D

#7 - - Anonym:

vi är hos nåra på dagen.. men här har det alltid bara varit mamma och pappa jag.. jag har en GRYM liten familj, de är så himla roliga hahha mina föräldrar är typ mer insatta i moderniteter och roligare än mina vänner (hahah hoppas inte nån läser det här:p)

puss!

Till top