Julbord

 

Jag och svärmor hade en minst sagt trevlig konversation för ett par dagar sedan.

Ämnet var: Julbord.

 

Eftersom vi ska fira tillsammans hemma hos oss så började det diskuteras om hur vida man ska förbereda allting.

Behöver jag säga att jag hade godlust att blåsa av hela grejen?!

 

Julskinkan skulle kokas i lagerblad i 5 år innan den skulle grillas i ungnen! Kalkonen (ja, fråga mig inte) skulle grillas i 78 år i ungnen + potatis, revbensspjäll köttbullar, prinskorv, jansons, sill, gröt, lussebullar, pepparkakor, knäck ska ju också tillredas innan julafton!

 

Japp, detta är min första gång att tilllaga julbordet och det får jag göra ensam?!

 

Någon mer stackars sate än jag som ska göra sitt första julbord iår?

 

To be continued..

 

 

#1 - - Jennie:

Tack så mkt, ja det hoppas jag också! :)

#2 - - Maria:

Låter spännande det där. Du får återkomma med uppdateringar om läget på matfronten.



sv: Exakt. ;D Det är det jag menar.

Är folk inte läskunniga eller kan de bara inte engelska?

#3 - - Karin:

GÖRA? haha nä fy tusan.. men äta;) fast det har jag ju redan gjort hehe.. iaf det vi åt med jobbet förra onsdagen, godaste jag någonsin ätit ju:)

hoppas du haft en fin onsdag:)

puss

#4 - - Simone:

Åhhhåå.. börjar du bara låångt före så blir det mysigt, det är när man får stressa sig igenom skiter som det känns förjävligt!

#5 - - Ahallen:

sv: okej, haha. synd! ;)

#6 - - BlueRoseCase:

Hahaha, jag hade lätt kunnat göra det misstaget. Jag funderar på att kika in på Studenthälsan och vaccinera mig trots att jag inte tänkte det. Men risken är stor att jag hamnar hos nån vaktmästare istället...

#7 - - SARA:

Stackare, hoppas verkligen du får hjälp med all mat!!

#8 - - Matilda:

så du ska stå för hela julbordet? ojoj, mycket att göra hör jag! men kul, om du har tid vill säga! :-)



sv: tack så jättemycket! jovisst, har fått några illustrationsbeställningar från privatpersoner där de velat att jag ska teckna dem, syskonbarn, föräldrar osv tillsammans. ena var när de hade högläsning i en stor fåtölj.. så, svaret på din fråga är ja :-)

#9 - - Emma:

kan bara önska di ett stort lycka till! Du får tänka på hur det kommer kännas efteråt, förhoppningsvis kommer du både känna en stort lättand och vara stolt över att du klarade det! :)

#10 - - angelica:

oj tack :D

haha ja ibland är ju livet underbart... Men själv har jag jullov om 5 dagar :D

kram

#11 - - Camilla:

Kan inte göra annat än önska dig lycka till med julmaten! Det fixar du ;)



Listor är verkligen det ultimata sättet att hålla reda på och komma ihåg allt som måste göras! :)Förstår att du kommer få fullt upp här nu framöver.



Har haft det rätt så bra idag. Är hemma hos föräldrarna och myser på min lediga dag :) Hur har din dag varit? :)



Puss

#12 - - hejannw:

tack :)

#13 - - Playboy Mansion:

åh herregud vad hungrig och sugen jag blev nu när jag såg detta !

ska nog gå och käka någon sorts skinka nu ... måste väl ha något som smakar jul hemma !

godjul och gott nytt år :D:D

Från Denise i PM

#14 - - sofie:

mums med julbord! :D

Till top