Swine flu

Svininfluensan.

Den nollan som missat det kan ju gå och lägga sig igen.
Vad är all denna hysteri kring svininfluensan? Är den värre än en vanlig influensa?

Jag har läst väldigt många kommentarer & diverse bloggar om just detta. Något som gör detta förjävla intressant är ju dessa olika "teorier" om vad som ligger bakom denna sjukdom.
Många tror att företag & medier blossar upp detta och uppmanar folk att ta sprutan.
Ja, dom tjänar pengar på att skrämma upp oss människor skoningslöst.

Visste ni att svininfluensan har härjat för människorna, senast 1976 i USA?
Detta är en gammal propaganda reklam får den tiden..


En annan skrev att man har med flit tagit fram detta för att göra jorden en tjänst. Eftersom vi människor sakta men säkert bryter ner jorden och sanna mina ord, ju mindre befolkning = långsamare nedbrytning av jorden.
Tänk om det finns ett "snille" i USA som jobbar för CIA eller FBI att framställa detta enbart för att göra sig av med en fjärde del av jordens befolkning?

Skrämande tanke!

Men som med allt annat som skrivs i media så får man agera efter sunt förnuft!
Till exempel:
Bit inte på naglarna resp. stoppa inte in handen över huvudtaget i munnen. 
Men måste även passa på att slå hål i en av de vanligaste "myten", det vill säga de här munskyddet, som man har sett bla. Heidi & Spencer Pratt strosa runt i.
Kan säga på en gång att munskyddet hindrar inte svininfluensan från att smitta dig. Men där emot så är den väl praktiskt om du skulle gå runt och bita på naglarna/ eller peta dig själv i näsan.
Ett bra tips är väl även att skaffa någon Desinfektionsgel eller liknande som dödar bakterier eller annan visrus. 
#1 - - Gabriella:

åå tack så mycket :D va glad ja blir!

#2 - - MS | › Michael Jackson ♥:

haha blir galen på all tjat om svininfluensan :/ fan vad de förstorar upp allt hela tiden..

#3 - - tess:

haha, influensa som influensa säger jag :)

#4 - - Antonia C Nilsson:

hehe japp :P

eller hur visrt e det töntigt med de med svin influensan...? den e ju som vilken annan influensan! :O<33

#5 - - Hilea:

fruktansvärt uppblåst e det tycker jag. flunsa som flunsa...

#6 - - Karin:

ja den är farligt god!

Imorgon kan det bli en o annan sån :)

Tack jag fick en jättebra dag! =)

Hoppas du haft det samma :)

#7 - - simone:

Sådan mask har jag hemma, har den ibland alltså, vågar inte bli sjuk ^^

#8 - - Oxid:

sv; haha, I know, visst är det sött? (A) :*



btw, den där influensan skrämmer mig XD skit många i min klass känner någoin som känner någon som har det osv. XD ITS COMMING |lol|

#9 - - Jenny:

Allt har gått till överdrift, och det där munskyddet är bara patetiskt. Nä tacka vet jag desinfektionsgele..hehehe.

Ha en fin helg!

#10 - - LIENE:

det att befolkningen ska misnkas stämmer:/ men vill inte skriva allt det här på internet om vad jag vet, eftersom det kan va farligt, tänk om nån skulle börja läsa och sen vet inte, nej men det är ju internet och man vet aldirg vem som läser, kanske någon som ligger bakom allt.

#11 - - Ida Björck:

åh jag tycker att hela svininfluensan-skiten är förstorat till tusen, liksom det var lika med galna kosjukan, alla var "åh herregud vi kommer att gå under" men hur många drabbades? haha nästan lite komiskt är det :p

#12 - - SARA:

Ja jag använder jättemycket hand sanitizer sedan jag kom hem från USA i somras, är ju inte så dumt att klicka på lite sådant på händerna då och då och ta död på alla bakterier :) Kram

#13 - - adina:

jaa det måste du ^^

#14 - - d e n i s e:

jaa, jag är tillbaka så fort jag får upp en design på min blogg. men tyvär så är jag så dålig så försöker hitta ngn som kan göra en enkel header :D

#15 - - A L E X A N D R A:

sv; jo tack jag ska försöka! (: Idag skulle jag gå till stan men vädret suger och jag är ännu inte frisk.. själv då? :)

#16 - - ida:

Vad bra. Jo min dag har varit riktigt bra idag, fast den har ju precis börjat. Har du några planer inför helgen då? :)

#17 - - Yemmas:

haha, stört om någon har "fixat fram detta" för att folk ska försvinna från jorden :P

#18 - - O T H I L I A:

jag vet inte, jag har inte så jätte mycket planer, haha :)

dudå?

#19 - - simone:

Haha, ska du göra idag då? =)

#20 - - rebecca:

Hihi ja =)

#21 - - Matilda:

Intressant!

jag tycker alla verkar överdriva svin-influensan aningens..

#22 - - Emma:

åh den där jäkla svininfluensan :P

#23 - - Johanna:

jag tycker med att dte är överdrivet!! till max!

#24 - - Lexie:

allt är bra med mig :) hur är det själv? :)



hysterin över svininfluensan är så överdriven...

#25 - - jenny:

Jag tror att dom har förstorat det hela lite grann, men visst blir man lite såhär: åhnej, jag vill inte ha svininfluensan! fast det vill väl ingen xd

#26 - - Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins:

sv,. Okey :) trivs du? :) jag jobbar på KICKS

#27 - - Fanny:

Ja, det är värtsa hysterin överallt. Jag tycker att det är ganksa läskigt ändå, eftersom man faktiskt kn dö i det. Men samtidigt så tror jag att de för de flesta som drabbas är det bara som vanlig influensa, sedan går det över. Lite överdrivet är det ju kanske...Men folk är väl rädda för att det smittar så lätt.

#28 - - Laila:

hehe det är bra =) Har du något filmtips till mig ikväll..? :P typ någon skitbra film?:P

#29 - - Daniela:

vackert så!

hmm imorgon e de söndag.. alltså ingenting ;) hehe nej men vilodag ju! själv då? :)

#30 - - Sanna - saos.blogg.se:

svar ja fast alcogelen har ju sålt slut på apoteken ;) så många människor har hamstrat på sig den! jag har dock en hemma i tryggt förvar då jag använder handsprit mycket i yrket! :)

#31 - - Sanna - saos.blogg.se:

...å fråga mig inte varför jag skrev svar framför... haha

#32 - - Helena:

Jag håller med dig, varför sån stor hysteri ?

Jag har förstått att det är som en vanlig influensa fast lite lite värre, men varför ska man vara så rädd för den ?

Jag skulle aldrig ta sprutan med det där sprutan det verkar finnas mer biverkningar än vad det verkar fungera :P Varför ska jag då ta den om jag kan bli helt knäpp ?! :P



Hoppas att du har haft en bra dag i alla fall :)



Puss

#33 - - Heyli:

vet knappt nånting om svininfluensan, tror att ju mindre man vet desto mindre sjuk blir man på nåt konstigt sätt :p



jaså den såg himla fin ut i alla fall på bilden :)



#34 - - Maado:

Jag lovar att det är det jag fått nu. Är jäääätte sjuk ju!

JA tjata på honom bara, gör det!

Till top