Kisskriminering?

Medan män utan kostnad kan slinka in på en pissoar när nöden tränger sig på, tvingas kvinnor ofta hosta upp en femkrona för att komma in på en toalett. Diskriminering?

Så står det på aftonbaldet.se.
Men är detta diskriminering? Kanske, kan man tycka.

Personligen tycker jag att detta är himla löjligt. Att personen som anmälde detta till DO verkar inte ha tänkt till riktigt.
Visst, jag kan förstå att det känns orättvist kvinnor ska behöva betala när vi behöver gå på toa men inte männen.

Men ser man ur en realistisk synvinkel så funkar det inte att ha gratis offentliga toaletter.
Toaletterna kommer förstöras/ vandaliseras. Med tanke på vad folk hittar på där inne så betalar jag glatt fem eller tio kronor för att gå på en någorlunda ren toalett. Även att de ser till att det finns toalettpapper, tvål och andra nödvändigheter till toaletten.
Klart man betalar, eller?
Plus, ingen kommer vilja gå in i toaletten för att den är för ofräsch eller trasig.
Så det kommer bara kostan flera tusen att fixa toaletten igen, ingen vinner på att ha gratis toaletter.

Skulle inte ni betala för detta?
Tyck till!
Är det rätt att betala för att gå på toaletten eller bör det får vara gratis som det är för männen?
#1 - - Gabriella:

Visst? Blir helt tagen av låtarna, har lust att gråta haha har värsta klumpen i halsen.



Ja visst! Kram!

#2 - - jenny:

sv: öhm...jo. Hehe några gånger :)

Dudå?

#3 - - ellen:

sv; började första året på stylist idag :) sj? kram

#4 - - j med ett j:

Sv; blogg ese har strulat jätte mycket :)

#5 - - matilda:

sv. tack! gina kommer den ifrån, 149kr=)

#6 - - lovisa:

åh tack så mycket :) men nu är det söta paketet helt ihop skrynklat :P

#7 - - Hannah Hale:

den tanken slog mig också, fatta vad äckliga toaletterna lär bli om dom blir gratis haha usch vill helst inte tänka tanken ens

#8 - - Alexandra:

sv, jag dansar :)

okkey :)

#9 - - Karolina:

Men ibland har man ingen femma då krisen kommer fram :(

#10 - - Erika:

sv: Ja det gör hon verkligen :D



Hur är läget med dig idag då? :)

#11 - - Anonym:

jaha okej , nej jag har väl vart i skolan , kom nyss hem från kolonilotten som inte ligger sålång¨t bort , :D

pussis!

#12 - - jenny:

jaa ,nå gick de bra :D men hade absolut inte tackat nejj till en veckas längre sommarlov :D men ska ändå bli skönt att komma in i rutiner :D



dagen har varit toppen :D



puss

#13 - - Marina:

Jodå det är fint med mig med! Kram.

#14 - - Emelie:

Länge sedan man hörde från dig! Hur är allt?? :)



Puss snygging!

#15 - - Patricia:

söt blogg :)

#16 - - bella:

jaadå, man hittar alltid en massa assöta saker på gina! :)

#17 - - Maado:

Jag måste nog hålla med dig om detta även om jag kan svära högt många gång för att jag så sällan bär ed mig kontanter. Än mindre i myntform.

#18 - - Ami:

#19 - - Amina:

Hej ! Ville bara tipsa om en jättebra hemsida om du vill ha extra pengar i plånboken, woopa! Bli medlem här: http://www.woopa.se/?ref=amieamie . Det är superenkelt och du får 20 kr direkt när du registrerar dig!



Ha en bra dag nu! kram. :)

#20 - - Malin-Hockeyfruga:

hahha verkligen;D

jajjemän, vart hundvakt..suttit ute hela dagen i solen hihi!



hahha ja betalar oxå väldigt gärna 5 spänn för att toan inte ska se ut som pissoarerna gör :D

puss

#21 - - Caroline:

Det borde vara gratis för både män OCH kvinnor :@ morr på detta!

#22 - - Sandra:

Ja jag är också jätte sugen på att se den :D Några kompisar såg den förra veckan tror jag att det var och dom sa att den var skit bra :)

#23 - - Lisa:

Hej :) Tänkte bara fråga om någon har ett förslag på look a likes? Annars kan ni bara ta en titt in på min look a like-blogg eller varför inte skicka en bild på er själva till min mail så hittar jag just din tvilling? :)

#24 - - SANNA:

SV: Okej :) svarar på kommentarer och lyssnar på musik ;) allt bra annars? :)♥

#25 - - karolinajonsson:

ja en väldigt bra dag :D



rösta gärna på mig som veckans blogg hos Anna, jag är nummer 4! :D http://annajunttila.blogg.se/2009/august/vidare-iveckansblogg-tavlingen.html#comment



rösta jättejättegärna här också, på nummer 2 :D http://sabuhahasani.blogg.se/2009/august/de-som-tavlar-om-att-bli-veckans-blogg.html#comment

#26 - - Anonym:

hehe,tack =)

#27 - - Erik Keding:

Alltså jag hör till en av de få killar som inte klarar av pissoarer, det äcklar mig av så många olika anledningar. Att stå på rad med andra killar och pissa. Nej tack. Brukar vara grisigt och äckligt. Nej tack.

Så jag hostar även jag gärna upp en femma och smiter in på en toalett.



Svar: Jo men självklart är det Maaado.

#28 - - Jenny:

Att folk orka bråka om allt. Jag betalar gärna, bara det är tillgängligt och rent när det trycker på =)

#29 - - laura:

jag håller med, jag skulle hellre betala för en ren toalett än att gå på en skitig toalett gratis :o

#30 - - Ida:

Okej. Jag har varit på möte & gått några ärenden. Hur mår du idag då? :)

#31 - - Cajsa:

god dagens sötaste! :) det va inte igår..^^ förlåt att jag är så dålig på att läsa nu för tiden.. :(

#32 - - sandra:

sv: ja det gör jag med! de är så fina!

#33 - - maria:

härligt:) jora det är bara fint!



jag tycker dom ska ta betalt!

#34 - - Felicia:

sv: förstår det, det är bara bra, trött bara, sitter här och passar min bror, får springa efter mat till honom hela tiden xD annars funkar det :)



Puss

#35 - - myrins ~:

sv: haha ja det är sant! :)

det finns ju därimot väldigt många andra sätt att samla ;)



vad har du för dig? :)



puss ♥

#36 - - rebecca:

Hihi ja =)

Jag har läst dom flera gånger :P

#37 - - O T H I L I A:

nja, inte så jätte.. tycker du?:)

#38 - - Caroline:

sv, okej, härligt! :D jag har ingen aning faktist, själv? :)

#39 - - Jossan♥:

roligt! japp det är de ;D tycker du om outfiten jag satt ihop från H&M? :)

kram

#40 - - Linda:

SV; Mina favoriter från denna säsong var Philip och Asuka, om det var så de hette ^^



Håller med dig. Gillar inte de här säsongerna nu. Alldeles för mycket av det goda ^^

#41 - - Linda - det handlar om helheten:

jag blev så arg när jag läste artikeln! klart vi tjejer ska få gratis på toa, precis som karlarna får gå gratis på pissoarer!! allt snack om jämnställdhet, va är jämnställdheten i detta??

#42 - - Julia:

Jag skulle lätt hosta upp en femma för att få gå på en fräsch och något så när ren toalett, utan tvekan!



sv: Awesome, måste hitta!! :D

#43 - - sofie:

mig spelar de ingen roll, kan betalen en liten slant för att gå på en ren toalett ;)

sv; hehe tack!

idag var de skola i en timma, marknad en stund och snart ska jag åka till kompis ;)



puss

#44 - - Emma:

Det var jättebra i skolan!

Dock ska jag byta till en annan eftersom jag har kommit in på frisörlinjen. Fick veta igår så nu är jag glad :)



Ikväll kommer en kompis hit och underhåller mig. Håller mig vaken, är sjukt trött! Själv? :)

#45 - - Anonym:

låter bra!

jaa jag ska ha film kväll med mina kompisar, dudå?

puss

#46 - - Lisa:

det var jag som skrev nyss:P

#47 - - Gabriella:

Haha naw, ne men ja tror du nog skulle passa i de :) vet en cool frisyr ja kan se mig att du har.



puss

#48 - - ida:

åh :) har du ridit?

#49 - - adina:

jo mötet gick bra! Ja det är ett jätteviktigt ämne :O

#50 - - hilea:

Jag tycker gott männen kunde betala dom med!! Fast problemet är att dom har det lättare att kissa i naturen så risken är väl att vi har fler som hänger ut snalen både här och där om dom ska betala med... hmmm...

#51 - - CHRJ:

sV: Åh tack för tipset, hör av mig om det blir du som blir länkad! =)

#52 - - J U L IA:

Sv: min dag har varit helt okej, men trött, trött trött! Överlycklig för att det är fredag alltså! :'d



Ha en undebar fredagskväll!

#53 - - Celina:

Sv; Tack så jättemycket! =) Är typ kär.. ;) Hoppas att du haft en bra dag!

#54 - - malin:

endera tycker ja det ska vara gratis för båda eller att det kostar för männen också. :)

#55 - - Josefine:

Ta gärna en titt i min blogg :)

Ha en bra dag!

#56 - - Frida:

Ibland är det jobbigt att behöva betala men jag ågr hellre på en fräsch och ren toalett :) Så jag håller med dig om detta!



Svar: Okej :) imorgon börjar skolan igen, inte intressant ;) hahah. Vad ähnder öfr dig imorgon då? Kram.

#57 - - jenny:

Jadu...Jag vet inte riktigt. Det är sant som du säger att man betlar ju hellre för att få en fräsch toalett, men tänk så har man inga pengar? Haha xd

#58 - - Fanny:

Jaa, jag håller helt med, har inte tänkt på det, men nu när du säger det så vistt vill man ju gå på en hel och hyfsat ren toalett, inte på något sjaskigt ställe där det aldrig städas...

Till top