Projekt "Rädda prinsessklänningen!"

Ja, nu när man sitter sysslolös under kvällarna har jag nu bestämt mig för att börja med ett projekt.

Först ut är inte mindre än min klänning som jag köpte av min farbrors fru, ja vad kan det vara nu? 10 år sedan? Kanske har helt fel, men hur som helst, den har jag i mina ägor ialla fall.
Tyvärr så använde jag den, kanske lite för flitigt under mina år, så nu har visa broderier & pärlor lossnat. Inte så roligt på en sådan fin klänning, så den ska jag fixa när jag känner att jag har tid & lust. 

Nej, det är inte en bröllopsklänning. Inte är det heller en klänning som jag ska använda inom en snar framtid. Den har jag blivit för stor för, men kanske när jag får egna någon gång? Leka prinsessa eller liknande?
Har inte hjärta att göra mig av med den, den är ju bara för fin, eller hur?



Ni kan följa med min "rädda prinsessklänning"-aktion de kommande dagarna.


Trasigheterna syns inte så väl, men ena broderilappen (högst upp närmast bilden) sitter fast med hjälp av två lösa trådar.
#1 - - moonzanna:

dom är köpta på Ikea, finns i lite olika färger

#2 - - madde:

sv: tack för frågan :) du får kolla svaret sen !



fin klänning, duktig du är :)

#3 - - Anonym:

Jadå=) Själv då?

#4 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

sv; Jaa, det är dom verkligen :S Pinsamt!

#5 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

sv; Jaa, det är dom verkligen :S Pinsamt!

#6 - - Cajsa:

heh jo. :P

#7 - - klara:

eller hur det skulle inte sitta fel :P

#8 - - Foki:

vilken fin klänning! :)

#9 - - Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae:

Skulle vara intressant att se vad du gör med klänninge :)

#10 - - wingman:

Haha, det kan mycket väl vara så! Ibland undrar jag om modebloggarna inte bara skapar små, onda kopior av varandra, istället för att "göra en makeover på världen" som ganska många verkar påstå.



Lycka till med klänningen, det är alltid kul med lite sånt pyssel. Med rätt tråd och mycket tålamod blir det nog hur bra som helst : )

#11 - - MISSEXTRA:

Är du också emot mobbning? Gå in och läs mitt nya inlägg om mobbning och säg gärna vad du tycker vi kan göra åt det:)

#12 - - Jagheterintesune:

Fin! :)

#13 - - I Z Z A H:

ne men vilken söt klänning =)

#14 - - celine:

Vacker klänning :)

Till top