Bra att tänka på i påsk

Visst ni att förtetag säljer 35 000 ton lösviktsgodis varje år, utav det hamnar det tusentals ton kilo i påskäggen?

Mjo, det är inga dåliga siffror vi ser här. Ännu mer när man tänker på att en svensk sätter i sig ca 15 kilo lösviktsgodis varje år! 
Ni kan ju tänka er vilket resultat det blir på era tänder efter denna gottehelg.

Men det finns en metod som tandläkarna rekomenderar och det är att sätta i sig godiset på en gång. Gå inte och små ät utan ta allt på en gång istället. För varje gång du små äter blir det nya syraattacker på tänderna, vilket då resulterar till hål i tänderna.
Lägg gärna i lite extra mycket chocklad i ägget, för chockladen smälter i munnen & blir då inte kvar i munnen lika länge & risken för hål minskas.



Ett tips till er nu som nu våndas för påsken en aning, tejpa fast ett socketfritt tuggummipaket på locket. Efter man har ätit godiset så ta då ett tuggummi så lindras syraattackerna en aning.
#1 - - LIFE BY Marielle:

Smart det där med tuggummipaket på påskägget! inte tänkt på det faktiskt :D



Nu är jag tillbaka, med ett inlägg iallafall. hoppas allt är bra med dig <3

#2 - - Leonora - The Magic Memories:

sv; härligt :D

ne inte mkt, kollar på film :D

#3 - - Alshammar - Style As Lifestyle:

jag äter bara frukt;)

#4 - - nadjaaaa:

mysig blogg !

#5 - - jossan:

aa verkligen :) allt bra idag? <3 god bild :D

kram

#6 - - Sandra Marinoni:

sv; hehe, det förstår jag. förstår inte vad viljan att åka till massa länder har med mitt inlägg att göra :P

#7 - - Leonora - The Magic Memories:

sv; okej :D

ne gör inte så mkt, tar det lugnt med SATC :D

#8 - - emma - en modeblogg! ♥:

Jag flyttade ju hemifrån för över ett år sedan, och så går jag ju fortfarande i gymnasiet, så jag bor kvar i Sverige. Mamma ville flytta eftersom hon är mammaledig, passa på liksom :-)



Allt är toppen! Med dig också?

#9 - - Z A N D R A:

sv: jorå,det är bra :)

gör du då?

#10 - - emma härnqvist/perfektion:

åh så gott de där ser ut!



jo med mig är de bra, vaknade med världens huvudvärk imorse men de försvann efterhand som tur var. nu ska jag krypa till kojs. kram

#11 - - Foki:

Helt rätt! Tänderna ska man vara rädd om. Man ska ju ha dem hela livet! ^^



sv: Nja hon är från en anime-serie som heter Ikki Tousen. Vet inte om hon är med i något spel, men det är fullt möjligt! Kanske något fighting-spel? :)



kram!

#12 - - hanna:

okej, vilken tur!



idag har jag varit med min underbara pojkvän och myst! vad har du gjort?

#13 - - Heyli:

kul att du gillar de :)



nu vart jag ju inte bara lite sugen på godis

;) kram!

#14 - - Carolina:

jo min har vart bra, hur har din vart? :)

#15 - - evelina:

svar; okej vad snällt :) lägger till dig nu på direkten :D

#16 - - Anonym:

god morgon allt bra med dig?Ja det var riktigt gottigt=)brukar bara äta popcorn på lördagar annars men men jag hade saltbehov.

Idag blir det att handla med mamsen och träna lite

durå?

#17 - - Carro:

svar:åh, nu blev jag sugen på godis, dock har jag en kladdkaka om väntar på mig, mums :D

#18 - - Anonym:

gott ju:)

#19 - - mikaela:

Jag ska äta mycke godis i påsk;)

#20 - - Evelina:

Svar: Jo, jag började övningsköra hemma för första gången i augusti 2006, på bilskola i oktober och i januari 2007 hade jag körkort :)

#21 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

e inte så orolig för mina tänder :) tandläkaren säger att dom e kanon och ja har aldrig haft ett hål :)



sv; visst e den snygg!! ska du på elmia??

jepp, det e bra, e ju snart ledig ett par dagar :) själv?

#22 - - Victoria:

sv. javisst. Hela veckan har varit ledig och solig, skönt. Själv?

Fint påskägg. Är det ditt?

#23 - - Leia:

Ja, eller hur! :D

Det bästa är att prövotiden är slut om exakt 10 dagar. HAhahaaha. :D

#24 - - nikolina:

jätte fin blogg har du!

ta gärna en titt på min. :)

#25 - - Olessia:

ååh nice :D

#26 - - Stephanie:

oj så mycket.allt väl.

#27 - - Jennie:

oj de va inte lite :D men gott e de haha







svar; jag skickar över en nu då ;)

#28 - - Daniella:

Jo dom är super fina!

Det har jag :) Gott med påskägg, hoppas jag också får ett!

#29 - - Mindy:

Godmorgon..Min dag har börjat bra..soligt & varmt..Gott med fullt påskägg med godis i ..Ha en skön torsdag..kram

#30 - - Amelie:

sv: SM-GUUUUUUUUUUUUUUUUUULD! :D

#31 - - H A I D I J A K O B S S O N:

SVAR: jo min dag var lite upp & ner ;/

#32 - - Fia:

Vad finns inte till PS3? ;> haha. Jo men det finns och var helt okej, dock bara testat demot än, men det verkar lovande :>

Med mig är det påskigt, soligt och bra! Hoppas det är det samma med dig!

#33 - - J e s i:

bra tips xd

#34 - - Nikki:

sv: jodå filmen var skit bra, du måste se den om du gllar skräckfilmer! ;)

händer idag då? <3

#35 - - Sandra:

Ja en massa godis nu i påsk :)



Puss

#36 - - Rebecka:

bra påsk-tips :)

jo det är bra med mig tack. vad har du för dig idag då? :)

#37 - - louise:

sv; åker till farmor, ska vara där en dag och hälsa på (: sj?

#38 - - karin:

hehe jaa precis:) jag ska iallafall ha ett påskägg minsann:)



jad jag har inte gjort tt dugg ännu menska ut och gå en sväng så jag inte bara sitter hmma och degar hela dagen:)

gr du då?

#39 - - Verre:

brukar alltid få tuggummi i mitt påskägg!

#40 - - Natalie:

Oj, 15 kilo på ett år. Det låter som väldigt mycket.

#41 - - Anonym:

sv; Ja visst är dom goda! :D



Japp, själv? (L

#42 - - linn:

Hejj

Hur är det me dig?

glad påsk <3

#43 - - Vanadesse.:

va kul!då ska ja hålla tummarna att d går bra med körningen :) jag hatade det sådtog mig skitlång tid att få körkort. men nu har jag d :D jätteskönt!



vad ska du göra i påsk då gumman?

#44 - - venus:

blir deppig av de siffrorna, diabetes nästa :S



ja schulman är verkligen sjukt trevlig och han skriver helt fantastiskt, men jag tycker han har tappat lite av sin glöd, hans blogg i aftonbladet var mycket bättre :)

#45 - - J:

ohh godis :P Hemskt att vi äter så mkt :P

#46 - - Ida Björck:

vilket bra tips :) haha jag kommer att äta sönder mig gav godis nu i helgen ;d

#47 - - fashiiionshadow:

jasså! :) <3

Till top