A Nightmare on Elm Street

Var inne på Perez Hiltons blogg & läste om att man ska göra en ny verison av "A Nightmare on Elm Street."
Wohoo! tänkte jag först. Den filmen är den bästa skräckfilm jag någonsin sett. Det var även den första skräckfilm som jag fick mardrömmar om och jag lovar, jag vågade inte sova den natten.

Men samtidigt blev jag lite oroad. Den första filmen är verkligen jättebra, jag har riktigt svårt att tro att denna verison kommer att vara på samma nivå som den första.
Men nu när jag vet vem som kommer vara Freddy Krueger så är jag inte lika oroad längre. Det är ingen mindre än Jackie Earle Haley, som bland annat medverkat i "Watchmen" (Rorschach). Jag har en känsla av att han kommer göra rollen ruskigt bra!
Läste även att "Twilight"-stjärnan Kellan Lutz & "Terminator: The Sarah Connor´s Chronicels"-stjärnan Thomas Dekker kommer att medverka i filmen. Något säger mig att filmen kommer bli bra, kanske inte "samma sätt"-bra utan "modernt"-bra.

Handling:
Nancy lider av en fruktansvärd mardröm om en man i smutsig röd-grön-randig tröja, sliten hatt, sönderbränt ansikte och rakknivar istället för fingrar. Märkligt nog drömmer hennes kamrater exakt samma dröm. En efter en blir de slaktade av mannen i drömmen, Freddy Krueger.

Freddy var en seriemördare som dödat en massa barn i grannskapet. Han greps av polisen, men frisläpptes på grund av en miss i formaliteterna runt rättegången. Föräldrarna och andra i grannskapet letar rätt på honom och utkräver sin hämnd genom att bränna honom levande i pannrummet dit han tagit sin tillflykt. Freddy Krueger blir en figur som det går berättelser om, i grannskapet sjöng barnen en hopprepsramsa om Kreuger:

One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door
Five, six, grab your crucifix
Seven, eight, better stay up late
Nine, ten, never sleep again!

 

Han materialiserar sig genom Nancy Thompsons och hennes kamraters drömmar och dödar flera av dem. Polisen är oförstående och förklarar morden som självmord. Nancy bestämmer sig för att få tag på den riktige mördaren, genom att slita med honom ut från drömmen.



 

Detta är trailern av den första filmen 1984.
För att vara på den säkra sidan så vill jag passa på att varna er. Visst trailern är gammal, men för mig är den fortfarande småläskig. Ville bara säga det.
#1 - - sofie:

sv; i helgen blir det att jobba och va med kompisar :D

hur ser din helg ut?

#2 - - t:

tack det samma!<3

puss

#3 - - Cajsa:

det är segt att känna sig seg..XD

#4 - - Sara:

okej, kul ! :) jag lägger till dig med :D

#5 - - Anonym:

detsamma :)

kram!

#6 - - Bea:

Hoppas du har en underbar helg :)

#7 - - Daniella:

Jaså? :) Ja jag gråter då till allt, lite halv jobbigt ;p



Låter som en lite läskig film..

#8 - - elaine:

det låter bra :D

nej inte så värst mycket faktiskt :)

du då ? (:

#9 - - Anonym:

tacktack:)

#10 - - Sofia:

eller hur :D

har mest tagit det lugnt efter en jobbig skolvecka.. själv då?

#11 - - jossan:

okej :) skolan och kompisar ^^

kram

#12 - - LISAS CORNER:

Åh, jag klarar inte ens småläskiga filmer. Fegis här! ;)

#13 - - Josie:

Kolla nästnästsista bilden (bild nr 8) i min blogg ;)

Till top