Sminktips!

Det är inte bara kändisar som ser bedrövliga ut utanför röda mattan.
Det gör även jag! 
 
Därför tänkte jag ge några enkla tips, råd och rekomendera smink.

Jag kan nog tala för oss alla att jag ser inte riktigt klok ut utan smink. Jag ser trött, hängig ut om inte helt sjuk utan någon smink alls på mig. Ni får ursäkta mig för den extremt fula FÖRE bilden! Jag är ingen höjdare till fotograf!

                                                                                    Före                                             Efter


Jag tänkte visa en mer festligare-casual sminkning. 



1.
Först la jag grunden, men försiktiga "cirkel"-rörelser så fördelar jag jämnt över hela ansiktet + en bit ner på halsen så det inte ser naturligt ut. 
Tips! Lägg inte så tjockt lager så att det ser onaturligt ut. Vi ska inte förstöra din vackra, naturliga hudfärg. Naturligt är vackrast! 

2. Seden tar jag och smäller av ett leende så jag ser vart jag ska applicera "rougen" på kinderna, dvs på kinderna. 
Tips! Med leendet så ser du vart du kan applicera "rougen", kom ihåg! PÅ kinderna. Jag använder mig inte av de vanliga rouge-produkterna, för att min hud är redan rosa. Då använder jag mig av Bronze för att kunna framhäva mina kindben bättre.

3. Efter det så tar jag fram ögonskuggan. Då applicerar med ett tunt lager på ögonlocket och en lite bit ovanför.
Tips! Jag använder mig av en ljus ögonskugga, för att få mer av "öppna"-ögon. Mörkare ögonskugga = "mindre" ögon. Ljusare ögonskugga = "större" ögon

4. Nu ska jag applicera mascaran, men innan det, ta en ögonfransböjare och böj fransarna innan du lägger på mascaran.
Tips! Använder du ögonfransböjaren efter så ökar du risken att bryta av ögonfransarna. Men har du som mina ögonfransar som gärna "lägger" sig ner, så får du lov att böja dom försiktigt.

5. Sedan dutta jag på läppstiftet på läpparna med fingret för en mer matt resultat.
 Tips! Om du har som jag, tok-små läppar, du kan du med läppglans få mer plutiga läppa om du målar straxt utanför läpplinjen. Men var försiktig så det inte ser kladdigt ut! 



Jag använda mig av dessa produkter: 

Grund: L' Oreal - True match minerals D1
Rouge: L' Oreal - Glam Bronze minerals 101
Ögon skugga: Lumene - Winter Fairytale 11
Mascara: Max Factor - Masterpice, Rich Black
Läppstift: Lumene - Shining star 9

Till detta behöver du: 
Ögonfransböjare
+ Resterande borstar finns med produkterna



Nu finns det 1000 olika sätt och tips på hur man sminkar sig! 
Men detta är mitt sätt och mina tips på hur jag sminkar mig!



 





 

#1 - - Sanna:

Vilket bra tips :) Vad ska du hitta på resten av dagen då?

#2 - - Ida Björck:

svar: inget alls, ska plugga snart :) själv?

#3 - - Lia:

ikv så ska jag titta på IIDOOOOL :D:D

du då?

#4 - - Sanna:

Okeej, segt att jobba tidigt :(

#5 - - Ida Björck:

svar: ja okej :) jag ska plugga kemi ;D

#6 - - Agge:

Svar: Jodå, helt okej, shoppat mkt.:P

#7 - - carro:

De är bra, sj då? :)

#8 - - sandra:

sv; det tycker jag med ;D

ja, det är super! själv?

#9 - - Ida Björck:

svar: haha tack det lär behövas :D

#10 - - Agge:

Svar: Jodå, dom kommer nog ikväll.:)

#11 - - Emma:

svar ; på vetekatten , ett cafe :)

#12 - - josefine&marina:

Hej kolla gärna in vår blogg & tyck till :).

#13 - - carro:

jag gör inte så mkt, slappar lite...

Du då? :)

#14 - - [elina]:

SVAR; Eller hur haha :P!?

#15 - - Lia:

aah okejd! :)

hm.. imon så ska jag till skolan sen försöka shoppa lite grann ;D du då?

#16 - - Louice:

okej, kompis,dans :)

#17 - - micaela:

sv: Känner mig lite orättvist behandlad lite överallt liksom.....Är inte på så bra humör heller, tycker folk överdriver och så..

#18 - - Rockabilly babe:

Fint

#19 - - micaela:

hahah oj råkade skicka när jag inte ens skrivit klart, men du fattaar kanske ;)



Haft skitjobbig dag, orientering med skolan och allt. dd?

#20 - - sandra:

sv; vad najs! jag sitter här och klurar på en ny text till min designruta! haha, dudå?

#21 - - micaela:

sv: Tack så mycket :) Vad snäll du är <3

#22 - - sandra:

sv; jarå, jag har knåpat ihop lite nu :)

hehe, okej :P någon tur?

#23 - - Rockabilly babe:

Tack, Läget med dig? :)

#24 - - L:

vad tråkigt :( men ngt fint kan du nog unna dig ^^ :)hihi

#25 - - Anonym:

Jo tack allt bra med mig:) Själv då?

#26 - - Sessan:

Du är så otrooligt vacker gumman!!! Jag hade det jätte mysigt nere i malmö, kändes som en behövlig semester fastän att det blev en betydligt högre kostnad än beräknat!!



Hur ser din vecka ut baby?

#27 - - micaela:

sv: Vad kul! Vad sökte du till?( om man får fråga :) )

#28 - - Emma:

jag tycker det var jätte kul :)

#29 - - alec:

haft en topper helg jag med :) idag känner man sig lite sliten :S hahah



SAKNAR DINA ORD ÄLSKADE

#30 - - Lisa:

roligt att vara duktig på att sminka sig, jag är skitdålig ;P

#31 - - Mariah N:

sv!,bra tips!,helgen har varit bra,besökte mina föräldrar i Kalmar tillsammans med min moster och kusin. åkte med dem då de hämtade upp mig i växjö där jag bor.

#32 - - Rockabilly babe:

okej. det var ju bra. jodå, med mig är allt okey. lite små seg bara :)

#33 - - Alina:

Jag kollar på tv:) Själv då?

#34 - - Lovisa:

Min helg var lugn i fredags och fartfylld med vänner och lite småfest i lördags! Och igår åkte jag till pappa och sov över, kollade på två skolor idag.. Och nu är jag hemma igen, hos mamma. :) Ska snart sova, men jag är ledig imorgon! Ska bli så himla skönt!



Hur var din helg? :)

#35 - - Alina:

Va med på gissa bilden vetja! :)

#36 - - Rockabilly babe:

Jo d e klart.. :)

Skola, plugga ^^ Dudå?

#37 - - Rockabilly babe:

Jo d e klart.. :)

Skola, plugga ^^ Dudå?

#38 - - Rockabilly babe:

Jo d e klart.. :)

Skola, plugga ^^ Dudå?

#39 - - carro:

okej, va kul! Lycka till :)

#40 - - Anonym:

Aha, vart då?

#41 - - Rockabilly babe:

Aha, vart då?

#42 - - Anonym:

Oh, vad kul!

#43 - - baby loonia:

Brukar inte sminka mig till vardags

#44 - - JESSICA:

Bra tips =)

#45 - - JESSICA:

Ja jag märkte de , rätt så roligt faktiskt :)

#46 - - Ida Björck:

svar: nej inte mitt heller ;D jag hatar kemi :P

#47 - - wallentinaa:

Sv: aah! vad trevligt :) de e bar abra ;d







de e egentligen helt offatvart vd smink kan glöra! :p

#48 - - micaela:

sv: vad kul :D

#49 - - Josefin | Shadyblonde:

Sv: tack så mycket :) din va också fin, gillar lila!

#50 - - Anonym:

Sv: tack tack och åter tack :D roligt att du uppskattar mina smycken :)

#51 - - Maja:

Tack så mycket gånger två! :)

Fick faktiskt sminkkurs i present. Så nu ska jag äntligen få lära mig hur man gör! haha

#52 - - Josefin | Shadyblonde:

Sv: hehe okej :)



Brukar inte hjälpa folk, utan brukar bara ha utlottningar, men vill folk så tar jag betalt men inte över 100 kr, så det blir inte jätteavancerat heller. :)

#53 - - Maja:

Du verkar ju kunna allt det där ändå! :D

Det är Make-up store som har det. Man blir sminkad och man får veta vilka färger man passar i och hur man gör helt enkelt..sen får man även produkter till samma pris som kursen kostar.

Inte helt dumt! Ser fram emot det! :)

#54 - - Caroline:

okej va vill du jobba med då?

#55 - - Josefin | Shadyblonde:

Sv: hehe det är lugnt :) Jadu just nu är jag lite kall och anfådd i halsen, men sitter här med lite varm te så ska nog snart gå över :) annars är det väldans fint med mig, hur är det själv då?

#56 - - [elina]:

SVAR; Tacktack :P

#57 - - clara:

Gå gärna in på min blogg och berätta vilka färger just du tycker att jag ska ha på min nya design :D



<3

#58 - - Maja:

vad fränt det blev! :) Stilrent! OCh du såg himla söt ut osminkad :D

#59 - - R e b e c c a:

Tack för tipset!

Till top