Ögonbryn

Fixa snygga ögonbryn
En snygg form på ögonbrynen kan ge hela ditt ansikte ett piggare utseende. Det hjälper också till att få ögonen i focus. Det finns några smarta riktlinjer till dig som skall forma dina ögonbryn. Några råd och tips finns också att ta del av.

Börja med att tvätta dig ordentligt vid ögonbrynen.
Riktlinjer hur en bra ögonbrynsform kan se ut så kika på bilden.
Att ha högsta punkten ovanför iris är en bra riktlinje. Ta en penna eller skaftet på en smal ögonpensel och lägg skaftet så det vilar mot nässidan, då ser du var ögobrynet kan börja. Håll kvar skaftet men vrid det till ögats slut. Där kan ögonbrynet sluta.
Se bilden.

Ett viktig tips är att du plockar ögobrynen underifrån, så de blir höga. Inte forma ögonbrynet ovanifrån. Gör du det ovanifrån får du låga ögonbryn och ett tröttare utseende. 


Det bästa ljuset är dagsljus.
Försök sitta vid ett fönster med en spegel till exempel. Kanske med ryggen emot så du inte blir bländad men att du får bra ljus som reflekteras i spegeln.
När du plockar drar du hårstråna åt de håll de växer så du får med hela strået och minskar risken för att det ska göra ont. Plocka ett hårstrå i taget så gör det mindre ont.

#1 - - Robin:

hehe aa dom e goda ;)



Hehe njaa lite kan jag väll :)

#2 - - anna:

svar: tänkte precis gå och lägga mig, har pluggat hela kvällen och är helt död. själv?

#3 - - Sessan:

Älskling har du bil?

#4 - - Junitjej [Bloggarnas stegrace]:

Vilken snygg blogg du har!

Hoppas du får en trevlig söndag!

#5 - - Emma:

fin blogg du har ;)



kramar

#6 - - anna:

godmorgon! allt bra idag? :)

#7 - - GM:

Tack Louise allt är bara bra med mig :) Sa skönt att det är helg och att man kan ta det lugt Haha :D



Vad händer annars idag?



Ha det så bra.

#8 - - Mikaela:

jadu.. jag ska strax börja fixa och dona lite här hemma.. självdå?

#9 - - Hoai:

najs inlägg! :) och intressant :D jag gör inget, svarar på kommentarer & kommenterar. dudå?

#10 - - Lotta:

Sv: Ja, det är min lilla solstråle :) thihi! Skit bra tips förresten!

#11 - - Fanny:

Tacktack!

#12 - - Lisa:

Jorå :) okejokej, lät bra. Igårkväll var jag hos några och åt och sådär! Vad ska du göra idag? :)

#13 - - Mariah N:

Bra tips med ögonbrynen!

#14 - - alec:

hej hjärtat. hur är det idag då?

#15 - - blondinerna som tar er med storm:

tack för tipsen sötnos!

#16 - - emelie:

svar: Så roligt att du vill vara med i min tävling! :) Fortsätt kommentera för att öka dina vinstchanser!

Lycka till!

#17 - - Mikaela:

haha, ja det brukar ta bra tid det där ;D

#18 - - blondinerna som tar er med storm:

jag har precis shoppat och nu tänkte jag snart ta en promenad :D självdå gumman?

#19 - - Mikaela:

haha ja, usch tog flera månader för oss att få det tipptopp.

#20 - - JESSICA:

Jo allt är bra med mig! Hur är det själv? :)

#21 - - Cassandra:

Tack och detsamma :)



Kram

#22 - - Jessica Anshagen:

Svar: Åh tack så jättemycket för din supersöta kommentar!



Hoppas du haft en bra helg :) Kika gärna in igen.

kram

#23 - - anna:

svar: jo det är bara fint med mig! sitter här med massa hårfärg i håret och hoppas på att det blir rba hehe

#24 - - JESSICA:

Härligt, jag ska inte göra så mycket tror jag ! Har pluggat nu så jag kanske ska göra de lite mer bara för att vara duktig men jag vill gärna göra något annat denna söndag. De är ju så fint väder! Själv då? :)

#25 - - Lotta:

Ja, det ska bli riiiktigt gott :D Har inte lagat det sen i våras någon gång! Känns ju som lite mer höstmat!



Idag ska jag bara ta det lugnt :) Skönt.. sen är det jobba nästa vecka som gäller. Sj då?

#26 - - Nina.:

svar: ja det är lindex :)

allt bra med dig?



kram/nina

#27 - - emelie:

svar: allt är bara bra med mig, är dock lite stressad :) sj då?

idag har jag en massa saker att göra! :P kolla in listan på min blogg ;P du själv?

#28 - - daniella:

bra tips!



har bytat blogg sötis.

puss

#29 - - Vera:

Bra tips :D! Vad ska du göra ikväll då :)???

#30 - - josephine:

absolut ;D

#31 - - Lisa:

Ja det var det verkligen :) behövlig kväll! Okejokej, nej men samma här. Är ju så pass sjuk att jag inte orkar göra så mycket.. men nåt har jag väl gjort ;p

#32 - - Rebecca:

svar: ja men kan alltid hoppas :) ! allt är super, själv ?

#33 - - Mikaela:

haha har ni ingen säng än? det var illa!

#34 - - alec:

det är bra med mig :) thihi vad gör du då? PUSS DARLING

#35 - - Mariah N:

Sv! jag har varit ute och cyklat,sett på film och valde Legally Blonde.

#36 - - anna:

tack så mkt! :) jag tittar på hål i väggen, sjukt kul! haha du då?

#37 - - GM:

Oke jså bra :) Idag har jag varit på kalas och nu vet jag inte om jag ska kolla lite på teve kanske :)



Ha det så bra.

#38 - - LOVISA:

bra tips!

#39 - - Frida:

hej tjejen! det är bra! jag drömde om dig i natt. inget särskillt men jag gjorde det! Jo jag är ju en liten kock innerst inne antar jag :D. hur är det själv?

#40 - - anna:

åh satc är alltid trevigt :) vilken säsong ser du på?

#41 - - LOVISA:

det är bra med mig! själv? :)

#42 - - anna:

svar: ah okej! sett dem innan? :)

#43 - - ANGELICA:

Svar: Haha. :) Kul att du gillar den! Din blogg var ju skitcool. :) Puss

#44 - - Sara:

Fin blogg! :)

#45 - - anna:

svar: ah okej :) men kul att se avsnitt i följd, då får man mer samband till allt :)

#46 - - Elena:

Inte så mycket, ska börja städa lite.

Vad gör du? (:

#47 - - LINDA A. NORDSTRÖM:

snygga brun funkar aldrig att få fram själv :D:D



BRA BLOGFG!

Till top