Vad var det som igentligen hände?

Men det var ju för fan hans tröja!

Rösten skar igenom mitt hjärta.
Känslan av total tomhet sköljde över min kropp när jag hörde de orden. Medlidande & sorg.
Kunde på något sätt förstå hur han kände sig just då.

Vi låg i vår hytt och sov när larmet gick igång. Tony kastar sig upp och jag lika så. Förvirrade över vad som igentligen sa på finska.
Vem fan snackar enbart på finska när det fanns fler människor ombord som inte var finnar?
Hastigt tog vi på oss de kläder som låg framme och sprang upp. Många passagerare var förvirrade, ingen visste vad som hände.
En övning, sa dom i recpetion. Order från Kapten.

Vi sätter oss lättade på en av beiga bänkarna som fanns bredvid oss.
Han bara hoppade!
Snabbt ser vi båda ett gäng ungdomar runt 20 års ålder, tjejen är nära ett mindre sammanbrott.

En kille går fram till den mindre gruppen som satt och skrev ner allt dom hade sett.
Efter den stund så går han fram till reception och tittar på en tröja som dom hade fiskat upp ur vattnet.

Det är hans 16-åriga lillebror som har hoppat över bord, självmord.

3 timmar letade, livbåtar, 6 kryssnings fartyg & militären efter hans kropp, men man har inte hittat kroppen.
Vad jag vet..

Detta skriver jag med egna ord & eget vetande över vad som hände kl. 23, igår (onsdag).
En kille (tror han var 16, inte säker) sägs ha druckit och stält sig på räcket och hoppat ut ner mot havet.
 
Efter 3 timmars sökande så hade man inte hittat hans kropp.

Detta är min egna erfarenhet och den information som kom ut till oss andra.
Om det var självmord eller ej, vet jag inte. Men det sas att det var det.





Veckans blogg: Marielle
#1 - - Bea:

svar : imorgon blir det bio med en kompis jag inte träffat på ett år ungefär, sj då?

#2 - - S o f i e:

men guud va hemskt :O. verkar som det blivit e ngrej o göra så nu för d e typ den 3e jag hör talas om på 2 veckor :O



jadu, vet faktiskt inte, ska nog ta det lugnt eller nåt :). du da? :) kram

#3 - - H*:

- HÄRLIGT ATT HÖRA BABE ;D awh du är för söt , tack så jättemycket ;d well kan ej sova :( haha du då älsk? <33

#4 - - anna:

men usch vad hemskt! vet inte vad jag ska säga, måste varit riktigt obehagligt. att man ens kan göra så :(



imorrn är jag ledig. ska fixa med tvätt och städ och sådär innan en kompis kommer på besök över helgen.

#5 - - josse =):

Okej, vad najs! Jag ska vara i skolan och inte så mkt mer idag. Dudå? =D

#6 - - En Älskarinnas Bekännelser:

Men herregud vad läskigt!

#7 - - Nannaah:

SV; Jag får säga Godmorgon! ^^

Idag blir det shopping med älskling. =)

Självdå ? =)

Kram

#8 - - melissa:

sv; det var gott :)

#9 - - Karin:

Men fy va läskigt och sorgligt!

Hoppas iaf att din kryss va bra trors de tråkiga omständigheterna.

MVH

K

#10 - - Hanna:

sv; Vad kul att resan blev bra! =D



herregud, vad hemskt!! :o :( Så himla dumt att sånt här ska behöva hända :/



Jo, det är okej, är hemma från skolan idag. Är typ sjuk ;/ sj då? :)

Puss<3

#11 - - ardiana:

tack:) ooo gud vad läskigt, tragiskt :(



Idag ska jag ta det lugnt och plugga lite:S

dudå? :) Puss

#12 - - alec:

neeeeeeeej fy fan, jag blir alldeles tårögd , herregud. hur mår du gumman? är du ok..finns här det vet du, alltid..



Med mig är det bra idag, faktist jag är lite förvånad själv, vaknade halv 7 och varit vaken sen dess :S



vad ska du hitta på idag då älskadre???



EN VÄRMADE KRAM OCH EN SÖT PUSS PÅ KINDEN FÅR DU AV MIG <3

#13 - - ' j ea nn y:

sv: hehe will :)

#14 - - Ida Björck:

svar: låter bra det :)

idag blir det skolan, och sedan att vara med kompisar :) själ? <2

#15 - - Jag och fotbollsspelarn:

Neh fy fan vaa läskigt gumman :( uschuschusch!



Idag är det jobb och sen fredagsmys som gäller. Själv då?

Puss

#16 - - Dress Like a Princess:

Åååh gud vad hemskt!!

#17 - - anneli:

läste texten, gud vad hemskt.. :(



jo tack det är bra med mig :) hur mår du sötnos?

puss

#18 - - Rockabilly babe:

Javisst!

#19 - - Jennifer:

Jadu, det blir nog gymmet tror jag :)

#20 - - Caroline:

shit.... inte så ball.... =( hemskt ju.

Såg en kille som hoppade från en bro i gbg innan jag flyttade upp hit...

#21 - - Tina:

Men....

#22 - - Zäta:

jo tack det är bra med mig :) lite ont i ryggen bara =/ själv?

#23 - - jenny:

Men fyfan vad hemskt :(

gumman vad hädner i helgen?

#24 - - Anna.:

godmorgon :)

#25 - - HANNA:

SVAR oj.. vad hemskt. lät inte kul alls! hoppas resan var bra i övriga fall gumman!



ja men det förstår jag, det är man ju när man kommer hem från en kryssning :))



jadu, har ju lov nu jag, så idag blir det till att städa lite och dona och fixa tills mor min kommer hem, haha. Ikväll ska jag antingen ha en myskväll framför tven, eller så ska jag kolla på ishockey :)



dudå?



KRAM!

#26 - - Mimmi:

svar: Ojoj, läste det precis. Gud vad hemskt! Oavsett om det är självmord eller inte så är det hemskt. :/



Usch då, skönt med helg så du kan vila upp dig iaf :)

Ikväll ska jag vara med pojken, kanske gå på bio och träffa bästa kompisen och hennes pojke :) Själv då?

Puss!

#27 - - Tösens M a m m a:

Usch vad hemskt!

#28 - - Sassy:

Tack snälla!



Jodå, det är bra med mig. Själv?



Usch, vilket hemskt sätt att avsluta sitt liv på...



kram

#29 - - Becca:

Jobbade hela dagen igår och nu när man är ledig så har man blivit förkyld...:( allt bar med dig då? :)

#30 - - hayley:

Tack, yes gillar en massa anime.. bleach naruto one piece d.gray man osv. :)

#31 - - Jonna:

Vill DU vinna det mest orginella laptopfodralet på marknaden?

#32 - - L o t t i i i z z:

Gårdagen va ganska lugn :) Kollade på senaste "hulken"-filmen.. tyckte den va helt ok.. ingen WOW-film direkt. Men helt klart sevärd. Annars hände inte så mkt :)



Idag ska jag nog på marknad däremot.. ska bli skoj :) Handla lite marknadsgodis.. thihi! Och käka langos! Älskar det!



Har du några roliga planer inför helgen? :) kram

#33 - - Marie:

Okej, det är jättefina hundar de :D

#34 - - Whitney:

sv: igår var ja i stockholm hela dagen, och idag blir det skola och sedan bär det av till katrinehom. själv då?

#35 - - SveaJ:

- Det är bra med mig =) själv då?

#36 - - SARA - MISSCUPCAKE:

sv: åh vad bra ! fick du nå fint?:)



jag mår kalas bra, det är ju fredag! :D



några bra planer för helgen? :**

#37 - - Johanna:

Så hemskt!

#38 - - Nikolina:

jag ska först ta det lugnt hemma, sedan blir det stan och vattenpips café med några tjej kompisar själv? :D <3

#39 - - Nikolina:

jag ska först ta det lugnt hemma, sedan blir det stan och vattenpips café med några tjej kompisar själv? :D <3

#40 - - mickii:

sv: jaså? vart har du skrivit de inlägget då? :)

det låter bra det. jotack det är okej, lite ont i magen bara, har blivit sjuk igen så magen krånlgar och måste ha medicin och sånt :/

idag ska jag åka till min kille och vara där över helgen och kanske lite på lovet. dudÅ?

#41 - - Pjumas:

Idag har jag bara varit i skolan och så gick jag hem en kilometer :)

#42 - - Rebecca:

aa jag såg det nu :)

#43 - - Lisa:

åh vad mysigt de lät, njaa de kunde vart bättre meen...självdå?=)

#44 - - j:

hejsan allt bra med dig idag?

KRAM /J

#45 - - sara.:

Tack:)

jo det är bara bra de:)

hur är det själv?

#46 - - SARA:

Åh fy vad hemskt! :( Fattar om du är omskakad efter en sådan händelse :( Kram

#47 - - mimmi:

Okej=)

Ska ha mys kväll med en kompis själv?(:

Puss

#48 - - emma:

nej usch!

svar; vet inte, känns inte så bra bara :/

#49 - - Dress Like a Princess:

Tack gumman :)

Jag hejar på LARS dudå?

#50 - - zandraa:

ja då helt okej sov jag men vart över trött hela dagen sj då? .. kom precos hem från shopping rundan. ska iväg å fika och shoppa mer efter jag har lagat middag hemma heheh . sen i kväll vet jag inte sj då?

#51 - - Sanna:

Usch vad hemskt, det kan inte ha varit kul att se det eller vara med när något sådant händer!! Att så unga människor väljer att ta livet av sig, det gör mig så ledsen.



puss å kram

#52 - - Mia:

fyfan ryser i hela kroppen när jag läser det :(



det är fint med mig, lite nyvaken bara :) själv då? puss

#53 - - Maria:

nej men fyyy! Vad hemskt :(



vi var på Max och åt haha, de hade premiär i malmö :P

nu ska vi ut i stan och shoppa lite. vad ska du göra idag?



hoppas du får en fin helg!

#54 - - e m m a:

Svar: Oh va underbart! Jag började redan halv sju i morse, fast å andra sidna slutade jag halv ett.

Idag är det fredag och det älskar jag, vad ska du hitta på?



Har inte hunnit läsa allt än för jag har haft fullt upp..



Nej inte på MQ, på en inredningsbutik! Kramar

#55 - - jenny:

sv: mjo:/

jo tack det är bra, lite trött o grinig bara :P deppigt väder! själv då gumms?

#56 - - Therese:

Men hereguuuuuuuuuuuud!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag tänkte på titanic när jag läste. Jag hade blivit helt galen av rädsla. Men annars verkar ni ha haft det helt underbart!! Ja att flytta ihop är ett jättesteg verkligen. Känns helt underbart. Bor du hop med din pojke?? Ja jag mår bra idag, hur mår du?? Kram

#57 - - fannyyyy:

men fy så hemskt!:( åh...



ikväll ska jag vara med vänner , sjdå?

<3

#58 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

au pair =) jodå det fungerar.



åh fy vad hemskt!

#59 - - Isabelle:

jo jag mår bara bra tack, hur mår du själv?

kramis

#60 - - SARA:

Ikväll blir det middag och Idol med pojkvännen och familjen :) Vad ska du göra idag? Puss

#61 - - KelocC:

sv: nice ;D nej fan får se hur de blir sj då ? :) puss

#62 - - andrea:

sv: ja det är supermysigt:D, ska till min bror lite senare annars inget speciellt:), själv?

#63 - - Nelli:

Jora allting e bra, sj?



Så du gick inte med i den modellagenturen som kontaktade dig? ;o

#64 - - Alexandra:

Fy så tragiskt!

#65 - - marie:

Men fy vad otäckt!! Inte allas vad man räknar med när man är på kryssning. helt oftattbart!



Jag gillar johan jag :) såg inte sist så det ska bli spännande ikväll.

kram



#66 - - Carolina:

Men shit vad läskigt. Usch, man blir helt ställd när sånna saker händer. Man vet inte vad man ska tro eller ta sig till. Som tur är hände inget liknande när jag var på Kryssning. Usch ja...

#67 - - Anonym:

Allt är bra med mig..det är fredag o helg..så skönt.Ha en skön helg...Bar kommer att komma för din del när det känns rätt. :)

#68 - - Ellen:

Vi var borta i lite mer än en vecka har jag för mig, helt underbart!



Nu ska jag inte plugga på ett tag, har ju höstlov;) Allt är grymt, är ju ledig en vecka nu! Sj då?



Gud va hemsk!!!! Jag hade nog nästan själv börjat gråta om nått sånt hade hänt! Kram

#69 - - Stephanie:

härligt!jo skall ta det lugnt.. jobba imorn och så..

sj?

#70 - - Johanna:

lyxigt med kryssning :)



men fyfan vad hemskt! stackars, stackars, stackars!!

puss

#71 - - Linnéa:

usch vad hemskt :( fyyfaan alltså att få uppleva det :/

#72 - - ERIK:

inte mkt inte mkt. vad gör durå? ;D

#73 - - manuela:

ja du allt är bra med mej, sj då?:)



ååh va mysig present du fick utav din pojkvän!:D

#74 - - Your Dream Closet -,:

idag har jag varit nere på stan och nu har jag nyss färgat håret :) ska till en kompis i strängnäs imorron, sen blir det krogen och fest :D vad ska du göra i helgen?



den där 'oluckan' hörde jag om på radio i veckan, att dom letade efter kroppen. läskigt sånt där :(

#75 - - Ida:

Okej. ja du, ska väl städa lite snart! SJälv då ? =)



Vadå var det när du var på kryssningen som det där hände ? :/ puss

#76 - - RL:

:O va hemskt!



sv: min kompis är typ sur och hon är bara allmänt jobbig ^^<3

#77 - - sara:

omg jag rös verkligen i hela kroppen efter att ha läst det där ... :( så synd att sånt måste hände

#78 - - Mariah N:

Vad Otäckt!,det är en fin present.

#79 - - Alexandra:

sv: Gymnasieprogram eller ?

#80 - - Erika:

Nej vad hemskt :S



sv: Senare blir det idol för mig, sjd?

#81 - - Lisa:

hemskt:/

#82 - - Madeleine:

Sv: Har inte varit å sett den än ! Ska gö de ikväll :) Trevlig helg !

#83 - - Stina:

Uch, vad hemskt det låter! Ikväll blir det lite vin och ev. utgång med en vän som är och hälsar på från stockholm. Men det får bli rätt lugnt, träning i morgon bitti :P

#84 - - mela:

så ni va i tallin i tre dagar ? ohhh va mysigt vill oxå de ju=) jo de sådär... e sjuk inte så kul. Hur är det sjäv? kramkram

#85 - - Linnéa:

Gud så hemskt! :(



Tack för din kommentar, allt är bra med mig :) Hur är det själv?

#86 - - qube:

sv; oki :) ne ja kom nyss hem från borås, så nu sitter ja o väntar på att min pojkvän ska komma hem sen ska vi göra pannkakor o bara ta de lungt hela kvällen, sj då? kram

#87 - - katarina:

ojojoj, inte bra =/ måste varit hemskt att vara med om ..



puss

#88 - - alexandra:





nej jag ska bara ta det lugnt!



Gud va hemskt, usch och fy asså. Hur kan sådant hända :( :(



Puss på dig!



#89 - - LIFE BY Marielle:

Nej gud vad hemskt!! vadå blev du ett vittne? Usch jag skulle inte klarat av att se det ens. Det där ang "det var ju för fan hans tröja", hade brorsan varit i chock och vetat att det var just hans bror som hoppat?



Tack förresten för att jag blev veckans blogg gumman!! Vad gulligt gjort av din kille att ta dig ut på kryssning.. vad händer under veckan? Kram

#90 - - Sessan is bride to be:

Tack så mycket! Det är pirrigt att vara en blivande brud. Du får vänta på ett frier då =)



Ja, det är en helt underbar känsla när man har klarat en tenta =)



I helgen, ikväll blir det hemamkväll, imorgon ska vi på bröllopsmässa och sen ska vi ut och äta middag senare! du då?? Kram kram

#91 - - Petrich:

på eleven.se :)

#92 - - Therese:

hemskt :(

#93 - - LOVISA:

hörde om det. läskigt.

#94 - - Evelina:

Kolla in BuyorSell.blogg.se, där kan du annonsera GRATIS! Du kan ju också fynda bland alla annonser som ligger ut i bloggen nu.

#95 - - JONNA:

MEN FYFAN VAD HEMSKT!

får panik av sånnt där, hur folk kan göra så!

#96 - - Anna:

Åh fyyyyy vad hemskt. Jag ryser i hela kroppen när jag läser det.

#97 - - Kikki:

Åh vad hemskt. Hoppas kryssningen var bra annars..

#98 - - Matilda:

vad läskigt!

#99 - - Sara:

Usch vilket tragiskt slut på den resan för hans anhöriga. :(

#100 - - Sessan:

Jag lider med dig gumman!! Fick rysningar i hela kroppen när jag läste angående den otroligt otäcka upplevelsen som du var med om på din b-day :'(





BAMSEKRAMAR

#101 - - Madeleine:

Usch och fy, så tragiskt. Hemskst att sådant händer! Citerar föregående; "vilket tragiskt slut på den resan för hans anhöriga".



:(

Hoppas eran resa var okej annars!

#102 - - Millan:

Fyfan Fick rysningar :<

#103 - - Johanna:

usch så hemskt..... :/

Till top