Drinktips!

Mojito!
Jag måste ha varit galen som har glömnt att tipsa er om denna extremt goda drink! En kryddig drink med smak av mynta  & lime.
En jag verkligen rekomenderar när ni är utomlands!


Till detta behöver du;
4-6 cl ljus rom  
2-3 cl saft av lime 
2-3 tsk socker   
1-2 kvistar mynta  
6-8 cl Club Soda
is
Garnering: myntablad, lime + muddlare & highballglas.

Lägg myntabladen och sockret i ett highballglas. Muddla lite så att myntabladen blir krossade. Tillsätt rom och limejuice, rör om med en rörsked. Fyll glaset med krossad is och toppa med soda. Garnera med myntablad eller lime.

Veckans blogg: Marielle
#1 - - n ' en skön lirare:

jo de är bra.. sj då? :)

#2 - - Dress Like a Princess:

:) den kostade 349:-

#3 - - Elin Hansson:

Tack för tipset :D

fin blogg förresten:)

Kolla gärna in min blogg :D¨

www.metrobloggen.se/elinhansson

#4 - - ANGELICA:

Snygg bloggdesign! :] Puss

#5 - - natta:

Heeej!! äter du ekologiskt??

#6 - - Manda <3:

Sv: Vadå jag söt ? :o

Du är ju söt :)



Jo, det ä bara bra med lilla mig, själv ?

Kram

#7 - - Lisa:

Godnatt! :D

#8 - - emelie:

mojito ser så himla gott ut. har dock aldrig smakat =)

#9 - - Fredrik *Frisören:

gott

#10 - - BJERNHAGEN:

Max Payne, den var väl sådär men :) ingen orsak!



Jadå bara fint :) själv? kram!

#11 - - manuela:

okej sötan. det blev en mysig hemmakväll för mej:)

#12 - - Eva:

den drack jag igår för första gången. riktigt god faktiskt..

#13 - - NatalieRantanen:

- Tack så mycket, de är min kompis som gjorde den :D

jag med ;D, jag vet inte varför men jag är väldigt trött nu för tin :D, jag vet inte rikigt ska väl packa lite och så, vad ska du hitta på för spännanade?

PoK!

#14 - - Sanna:

Hej

Just nu har jag jag ett inlägg på min blogg där man kan vara med på en namn insamling mot hundslakten i Kina, alla kan hjälpa till och alla kan göra något. Snälla hjälp mig att nå ut med detta till så många som möjligt, eller hjälp inte mig, hjälp hundarna. De är dem som lider. Glöm inte skriva på du också



Här hittar du mitt inlägg -->http://sjoquist.blogg.se/2008/october/hjalp-hundarna.html



Tack på förhand.



Kramar Sanna



*Massutskick därför det är lite formellt skrivet :P Puss puss

#15 - - Linda:

SV: ärsch nu tog du i lite :P Hur fixar man så man kan ha reklam på sin blogg? Skulle vara JÄTTE gulligt om du villetala om dte för mig :) Kraam

#16 - - nelli:

Jo, det är han jaoo! Fast han vill vara svarthårig därför har han det alltid svart ;) Har aldrig sett han med blond :p hehe-





Ja, det är sant, jag menar det. Tack =)

Du också ser man ;) Det hoppas jag att dem gör.

har letat agenturer i fett länge nu...men på alla jag hittat måste man minst vara tvåhundrafemtio meter lång ;(



Puss!

#17 - - zandra:

joo jag mår bra.trött bara kom precis hem från gbg

#18 - - Bea :):

svar : imorgon får vi se vad som händer, pojkvännen kanske kommer :D sj då?

#20 - - Cecilia:

Hej! Sedan ett år tillbaka håller jag på med ett projekt om modernistisk arkitektur, så jag gillar att måla höghus och retro grejer bland annat, men gillar att rita lite allt möjligt annars, behövs lite variation :) Tycker om att undesöka olika detaljer och sådär hehe

#21 - - chelena - mitt liv, mina frågor.:

ja precis, svart är en ganska tråkig färg, men om man ska vara stilig så är ju svart en perfekt färg :)

tack så mycket, din blogg var också fin :)

#22 - - alec:

♥♥hej älskling ♥♥



det är sådär med mig, jag vet inte riktight om jag börjar må sådär dåligt igen :(



hur är det med dig? haft en bra helg??

LOVE

#23 - - Lotta:

fin blogg. såg gott ut det där med Mojito. :-)

#24 - - ' j ea nn y:

sv: va bra ;)

#25 - - josse =):

Sv: Okej vad kul :) jag mår bara bra, dudå? :D



kram.

#26 - - JOANNA:

sv: ja visst är de sjukt snygga..

härligt tips!:)

#27 - - Mariah N:

den drinken låter god.

#28 - - Li:

God morgon!



Jag mår bra och har precis vaknat och kommit på att jag får en extra timme idag vilket är bra!



Hur mår du idag?



Mojito verkar musig:)!



Kram

#29 - - Ida Björck:

svar: ja jag tycker att den filmen är bra :) kram

#30 - - Hayley:

Det är gött!!! Så det ska vara! :)

#31 - - Nannaah:

SV; Jasså ?

Idag blir det träning och girltalk. =P

Självdå ? =)

Kram

#32 - - emma:

sv; ja precis :)

#33 - - Kikki:

Sv: Jo tack, det är bara bra med mig. Själv? =) Kram

#34 - - Melina:

godmorgon :)

#35 - - JOSEFINE:

sv: jaa hon är underbart söt! det är helt okej med mig, själv då tjejen? puss!

#36 - - Linn:

kul med recept ;)

#37 - - ardiana:

aa jag vet :)

ska för det mesta bara ta det lugnt, dudå? :)

#38 - - alec:

hjärtat``??

#39 - - melissa:

sv; visst är det :D

#40 - - mela:

usch gumman ja läste de som hände:( fy fan va hemskt..alltså usch säger jag bara... o sen va han inte så gammal heller:/ Hoppas att du mår bra i alla fall o att du o din sambo hade det trevligt.



Nu vågar jag verkligen inte åk på nån kryssning:/

#41 - - e m m a:

Jag älskar mojito. På Modesty gör de grymt bra dessutom.

#42 - - e m m a:

Svar: Och kvällen igår var lyckad.



Men va skönt att ha en dga som man inte gör något speciellt på. De är ju helt underbart! Va ska du göra idga då? Kramar

#43 - - Norrmalm.blogg.se:

VÄRLDENS ABSOLUT GODASTE DRINK!





Ikväll klockan 20:00 avslutas tävlingen med tandblekningspennan.



Har du inte anmält dig till tävlingen än så kan man göra det fram till klockan 20:00 ikväll.



Om du har varit med och tävlat så kolla in bloggen vid 8-tiden.



Ha en trevlig dag!

#44 - - Anonym:

I går var man o såg en musical...ska skriva ett inlägg om det senare..HA en skön söndag..kram kram

#45 - - Erika:

sv: Jag mår superbra, sj? :D

#46 - - Lexie:

det där är en av de godaste drinkarna :D

#47 - - Cajsa:

tony och malin hoppas jag KOMMER LÅNGT. Om de vinner blir jag ju glad eftersom att Malin kommer här i från norrland. Ska jag se med mina dommarögon så ville jag att Marcus ska vinna för han åker best (även fast att han börjar bli så bekväm att han går ner för mycke i knä och ser ut som en hockeyspelare. Annars så gillar jag Josefin för hennes sipraler (flygskär, mm) är suuuuperfiiiina! :D

Håller du på någon?

xx C...

#48 - - SARA:

Idag händer väl inte så mycket, blir nog mest slappa. Vad ska du göra idag då? Puss

#49 - - jenny:

sv:ingen fara jag är också en virrpanna ibland ;)

min dag var jättebra, Tack =) Jag fick pengar,presentkort på gina tricot, presentkort på ica, ett spa-kit, ljus osv :) är jättenöjd och glad hihi. KRAM!

#50 - - caroline:

Jaa det var det bästa jag gjort :D

Jo allt är bra, lite trött efter nattjobbet bara, själv?=)

#51 - - Jag och fotbollsspelarn:

Ja usch det måste ju vara det jobbigaste, att ni inte kunde gå därifrån, ni var tvugna att se det liksom :( hoppas du får det ur sig snart stumpan.



Aha det låter kul, lite variation :)

Puss

#52 - - Spiderchick:

den e supergod!

#53 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

älskar att dricka mojitos!

#54 - - Sessan is bride to be:

Jag tycker inte om mynta, därför tycker jag att caipirinha är mycket godare =) Druckit den nån gång??



Åh, åkte ni sen... idag alltså?? det var vrkligen jättemysigt!



Vi var juy på middag igår och idag är det fika med en kompis och massa plugg.. vad gör ni idag?

#55 - - Jessi:

lät gott :)

#56 - - Matilda:

Sv: Igår tränade jag! :) och var på stan.. var med polare och bara hade det skönt! :) Själv?

#57 - - Matilda:

Sv: Idag är det träning, haha. Fullspäckad träningsdag.. är skoj men behöver lite vila snart :) Själv? Kram

#58 - - Johanna:

det är rätt inställning! :)



idag blir det packa & träffa kompisar :) själv då?

puss

#59 - - N A T A S C H A:

snart ska ja te chalmers själv sötan?



<3<3

#60 - - sara:

åh det där låter gott, skulle sitta så jävle perfekt en varm sommardag haha ;)

men joo det är väl bara braa gumman, sjdå?

#61 - - Alexandra:

Åh älskar Mojito!



Jag var ute igår och hade det riktigt trevligt, vad gjorde du då?

#62 - - Sara:

Sv. Ja jag gör den alldeles själv faktiskt =) roligare än att låta någon annan göra den.



Ja du måste verkligen lyssna på den =) berätta vad du tyckte sen!



Allt är superbra med mig =) själv då? Vad ska du göra denna söndag?

#63 - - KelocC:

sv: Hihi okej nice ;D

#64 - - Marie:

åh, idag gör jag inte mycket gumman! sliten :)

ha en fin dag!!

puss

#65 - - Linnéa:

det är bra med mig, synd att det typ är storm hos mig just nu bara... åååh mojitos är ju så gott!! :D

#66 - - Emma:

Typ ingenting SJ ?

#67 - - Loo - Veckansblogg?:

vad tycker du om George Bush, är han rolig eller inte på youtube-klippet?

#68 - - n ' en skön lirare:

Tack så himla mycket! :) Vad bra. Ja, imorgon ska jag träffa lovern.. dudå?

#69 - - Zäta:

ja jag älskar mojito :)

#70 - - Linda:

ooooh ja mojito är asgott!!!!

#71 - - Caroline:

ser läskande god ut.

#72 - - HannahSthlm:

Det är gott med mojitos,håller med;)!

#73 - - Anna:

Svar. :) Idag händer det inte mycket, ska vila ut mig inför kommande veckan. Vad gör du för något? Kram

#74 - - Jannie:

Ja nej det är bra med mig. Försöker ta mig igenom söndag. veckan går så jävla snabbt att jag blir deprimerad.

#75 - - josefina:

men gud, så hemskt... =/



joo, det går upp och ner bara...

bra=)



har sovit borta med massa folk så komme just hem, själv?

puss!

#76 - - anneli:

Hej sötnosen :)



gud vilken härlig bild..

Okej ja, jag förstår det.. men va skönt att det är bättre nu.. med mig är det bra :)



vad gör du idag?

puss sötis

#77 - - Sandra:

Ohh mums! :) Bra tips för kvällen, nu är ju säsongen över hehe.



Tack vännen :)



Jag var i Göteborg igår, idag ska jag umgås med min amerikanska vän som åker hem till arizona imorgon :( själv då?



Puss

#78 - - anna:

åh jag älskar mojito!

#79 - - tove:

mm jag tänkte typ hur stort ni bor och vart det är nånstans :P

#80 - - Mimmi:

svar: hehe, ja du får ta och göra det :)



jag var i lisbergshallen, på reounion för min språkresa jag var på i somras :)



Åh, den där är smarrig.

Puss"

#81 - - G:

Hej! Vill tipsa om en rosa design om du är intresserad. http://babbidesign.blogg.se Ha en fortsatt trevlig söndag!

#82 - - Maja:

MUMS, ser gott ut!

#83 - - Nina ♥:

svar: hihi ja vi hade skoj! :)



idag ska jga plugga heeeeela dagen! lite segt, men det måste ju göras. :)



vad ska du göra gullet?

kram/nina

#84 - - Fredrik *Frisören:

Sugen på att vara med i en tävling på min blogg och vinna hårdvårdsprodukter? Kolla in bloggen för mer info ha en nice dag!

#85 - - delinda:

älskar Mojito =)

#86 - - emelie:

ja jag får göra det:) 18

#87 - - nadja:

Jaa hur romantiskt som helst, Och jag mår bara bra. Har med haft det mysigt med min pojke idag.



Drinken ser j*vligt gott! smakade du dt på kryssningen??

#88 - - Malin:

Den där är supergod!

#89 - - Li:

Det är bra känner mig bara lite stressad inför en muntlig medicintenta som jag har på fredag.



Ha en fortsatt bra kväll!



Kram

#90 - - caroline:

bra tips :D idag har jag inte gjort mkt alls.. bara tagit det lugnt, du?



Kramis

#91 - - Gurra:

Tack lollo för tipset ska pröva den men säg inget till mamma bara !! .... . .. .. Lova ??

Till top