Blogg awards, good or bad?

Helena kommenterade en sak angående just blogg awards.

Såhär skrev hon;
"Jag tycker blog awards känns lite skumt.
Självklart är det kul med bloggar och så vidare men att det har vuxit så att det har en egen gala-kväll känns lite freaky. Jag är nog lite för konservativ för sådana saker =P
Tycker man ska få pris för sina talanger och för vad man bidrar till världen med.
16åringar som skriver om mode och tjänar massor med pengar men vägrar uppmärksamma några mer allvarliga saker i sina bloggar av rädsla för att missta vissa läsare känns inte som några som ska få pris. Dom har makt men dom vägrar göra nån nytt av den.
I Kenzas blogg frågade en läsare om Kenza inte kunde bidra med en viss summa av det hon tjänar denna månad till cancerfonden. På så sätt skulle dom som själva inte har råd att ge kunna besöka hennes blogg, hon skulle få in mer pengar och en del av detta skulle gå till cancerfonden.
Jag tyckte det lät riktigt smart. Men det ville inte Kenza.
Gillar Stina-Lee dock, hon tar upp riktiga saker och skapar diskussion. Hon ska absolut bli uppmärksammad för det =)"

Jag håller faktiskt med henne!

Samtidigt, så är det ju deras egna pengar & dom gör precis vad dom vill med dessa pengar.

Jag tycker det är jätteroligt att människor skriver om mode, eftersom jag själv gör det i mellan åt också och tycker det är roligt att se vad som är snyggt denna höst.
Men varför kan man inte de människor, som har en sådan stort inflytande på unga tjejer & killar, uppmärksamma vissa saker, som just cancerfonden eller det som sker runt om i världen?

Jag anser, den bloggerska som faktiskt har en sådant inflyttande och makt är Stina-Lee. 
Hon är den ända "äkta" bloggerskan, enligt mig! 
 

Men jag tycker att det är fint att veckorevyn ställer upp och gör en sådan tillställning för detta!
Visst är det fantastiskt att det finns ett ställe där alla kan samlas?



 



Vad tycker du?

#1 - - .Pjumas.♥:

Idag skall vi få min gudmor och gudfar på förlovingskaffe, annars händer det inte så mycket!

Hos dig då ?



kram

#2 - - Marie:

Jag tycker att det kul med galan!

#3 - - andrea:

sv: inte mycket, varit i göteborg hela dagen:D själv?

#4 - - HANNA:

SVAR jag tkr att man ska låta dom göra vad dom vill, är ju trots allt deras egna pengar så att! skulle ju vara kul att gå på blog awards (6) moahha!



PUSS!

#5 - - Rockabilly babe:

Okej.

Nej ska vara med pojken & så.

#6 - - anna:

jag tycker det rä superbra att en sån här gala anordnas! perfekt sätt att framhäva de som verkligen gjort något bra och perfekt för att träffa de som står bakom bloggarna :) skulle ha åkt men fanns inte tid =/

#7 - - Milton:

Hoppas du haft en fin dag! // Milton

#8 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

jag håller med till viss del, visst vore det bra om dessa människor gjorde något bra för sina pengar.

men samtidigt, det är deras pengar. ingen ska säga hur de ska använda dem. kändisar kan tjäna pengar på att de knarkar på stan, en kille kan åka in på ett bananskal och bli vd för ett företag och tjäna en massa pengar bara för att han har rätt kontakter.



det är inte bara i bloggvärlden som det är orättvisa. och de som tjänar pengar på sina bloggar har ändå kämpat sig till toppen... så jag tycker inte att man ska ta bloggandet som något enkelt och meningslöst..



nu blev det massa babbel som kanske inte är förståligt men sådanna är mina tankar haha.



med mig är det fint! med dig?

#9 - - valentina:

jag håller med dig, självklart är det bra om de gör en bra sak för världen men man kan ju samtidigt inte tvinga dem att ge bort sina pengar. Tror iofs att de skulle tjäna läsare på att göra det och på så sätt få mer pengar men det är ju bara en teori :P

#10 - - Olivia.:

Jag tycker det är bra skrivet.

#11 - - Therése:

Hah okej ;)

Japp allt är bra :) själv? :)

#12 - - Lia:

det är väl skoj så alla kan träffas :P

tråkigt att det är på en torsdag bara

#13 - - Alexandra:

JO, jag tycker som dig. Det är en cool grej och en fantastisk möjlighet för Sveriges alla bloggerskor.



sv: Vi har SÅÅÅ mycket nu. Hemkommen från ett fysikprov... exempelvis. Historia förra fredagen, inlämningar, förhör och två prov väntar nästa vecka.

#14 - - Carro:

Jag håller med Stina-Lee är bäst! ♥

#15 - - Jasmine:

sv; Ikväll..hmm..vet ej vad som händer. Åt nyss & ska snart ner o handla lite=)

#16 - - felicia:

sv: okej :)

kram

#17 - - Andrea:

sv: Ja, hon brukar alltid bo hos oss när hon är i Umeå :)



Jag tycker för övrigt att ditt inlägg var bra, och även om jag själv skulle vilja skriva ett par rader om det så tror jag att jag är för trött för tillfället, haha... Ligger just nu på sängen och bara gäspar och tittar på tv. Jag kommer seriöst att somna!



Puss

#18 - - Alina:

tycker att blogg awards är en jättebra idé! :)

#19 - - Melina:

håller inte med hon som skrev,vi som tjänar pengar på bloggarna gör ju ett jobb.alla som läser l'äser ju för att de vill,ingen tvingar dem liksom.

#20 - - Julia:

Sv: eller hur! =)

Jag tycker det är skitkul grej! :D har aldrig varit där men jag vill jättegärna dit!:D menmen, nån gång i frmtiden kanske =)

#21 - - Your Dream Closet - ,:

tack det är bra med mig, förutom att jag klämt fingert i en dörr så nageln är helt blå nu... men men, har varit ledig idag så jag har mestadels tagit det lugnt och skönt :) Vad har du gjort idag gumman?

#22 - - GM:

Jag håller med dig och tycker det här var et tväldigt bra inlägg. Skulle jag vara som Kenza skulle jag helt klart skänka pengar och så vidare till canserfonden och liknande organisationer.



Nej jag ska inte på galan ikväll :/ Tyvärr...



Kram =)



#23 - - LIFE BY Marielle:

Håller med, men det skulle ju vara skitkul att få vara med.



(svar) det är superfint! sj? puss & kram på dig!

#24 - - Julia:

Galan är ju som ett pris för det man kämpat för

#25 - - josefina:

okeej, låter härligt

#26 - - Emma:

fin blogg du har ! :) besök gärna min! =)

#27 - - Johanna:

fast, det är ju ändå deras pengar. jag förstår dom också..

haha, empatilösa jag.



idag har det inte hänt något wow! :p dagen har rullat på bara, men det känns fint ändå :)



vad mysigt att gå ut & äta :) jag blir alltid nervös på fina restauranger :p haha, pizzaställe är bättre.

puss

#28 - - J.:

Sv: haft hemkunskap flera timmar, sj?

#29 - - Linnea:

håller med om det första, faktiskt.

#30 - - melissa:

sv; ehm, bara massa skit.. :s



jag tycker bloggadwards verkar kul :D

#31 - - Maja:

Jag älskar at läsa andras bloggar, bara dem skriver bra. Tycker det känns lite konstig att det blivigt en livstil, ett jobb för vissa. Men men, som du säger, man väljer själv ;D

Sen finns det flera bloggare, med inte lika mycket uppmärksamhet som dem två du nämner som skriver bra och skriver om viktiga saker. det gäller bara att hitta dem! :D

#32 - - Linda:

sv: jadu, jag vet inte. själv då? =)

#33 - - Cajsa:

vad jag jobbar med för låtar eller vad jag jobbar med i övrigt? XD



inte mycke... kom precis hem så jag ska fylla i mitt papper för medelpads lucia. Kommit en bit i alla fall men jag tror inte att jag kommer bli en av 7 kandidater..: :P

xx C

#34 - - mimmi:

Håller med dig! puss

#35 - - Zarah:

sv; jo jag vet, jo det är bra själv då? :)

#36 - - nosh:

men att få gå på det tror jag skulle varit hur jäkla kul som helst!



nej jag ska plugga på , själv då? :)

kram

#37 - - SARA - MISSCUPCAKE:

sv: åh vad mysigt och spendera hela helgen med familjen sötnos!

jag var på krogen och festade bland annat, en helt okey helg :)

men nu är det helg igen och det gillar jag :D



håller med om det där med diskussioner på bloggen, det är kul om man kan få igång någon ibland:)

#38 - - Karina:

Jag håller inte med, det finns många många bloggar som är mycket bättre än Stina-Lee.



Kolla in t.ex. topplistan på metrobloggen.se så hittar du några bra! T.ex. Hanna Fridén som finns där är bra. Dessutom finns det många bloggar på andra bloggcommunitys som har att göra med annat än ytligt mode som är väldigt intressanta.



Man får leta runt lite :)



Ha det gott!

#39 - - Mariah N:

Kul att de gör en sådan tillställning!

#40 - - › K a т т a:

OJ, tack så jätte mycket!



Idag blir det bara lugn och ro, själv?

#41 - - Sanna:

Jag tycker att det är en kul grej, men det kanske blivit lite väl överdrivet med allting. Att 17 åringar tjänar pengar på i princip ingenting, det känns sådär, inte för jag skulle tacka nej till pengar för att blogga, men det känns som de tappat gnistan lite och nu bara gör det för pengarna, däremot håller jag inte med kommentaren om Stina, hon känns dryg och ytlig på något sätt, hon kanske är jätte snäll, men hon om någon känns som hon bloggar enbart för pengarna, knappt ens ett inlägg varje dag och inte samma Spirit i det hela som det var innan, nej jag gillade hennes blogg innan, men inte längre. Jag gillar blondinbella, hur provocerande hon än är, men hon gör bra grejer, som den här anorexi bulimi grejen. Hahah spårade ur lite. Blogg awards var det, tycker det är konstigt att stina blev nominerad till kaxigast men kissie inte till nått!! Själv gillar jag inte kissie, men säga vad man vill, kaxig är hon ju i alla fall.



Ska bli intressant att se vem som blir årets blogg. Jag tycker det är dags med lite förändring på toppen och att lite nya bloggar får chansen att lyftas fram.



Puss å kram ojj det blev ett långt inlägg :P

#42 - - Stina:

Jag kan hålla med om att det är väldigt mycket om mode i många bloggar. Men samtidigt är det ju vad folk vill ha uppenbarligen. Att det anordnas en gala tycker jag är ett bra initiativ. Skoj :)

#43 - - Stina:

Jag kan hålla med om att det är väldigt mycket om mode i många bloggar. Men samtidigt är det ju vad folk vill ha uppenbarligen. Att det anordnas en gala tycker jag är ett bra initiativ. Skoj :)

#44 - - Minna:

jag håller med, tycker att det känns lite överdrivet

#45 - - micaela:

Hej på dig:) Hur mår du idag?

#46 - - andrea:

sv: haha som jag skrev i mitt inlägg så har jag varit på gymnasiemässa:)

#47 - - lisa:

ÅÅh tackar! Va snällt sagt! Jag är himla förtjust i den själv och jag känner verkligen att det är JAG! Din va himla fin med ju, är helt såld på lila just nu!

#48 - - Rockabilly babe:

Imorgon blir det först skola, myskväll på kvällen med grabben

vara med bästis och ha n på löärdag & övningsköra. Dudå?

#49 - - SaraH:

Tack ska du ha:)

jo då, det är helt okej idag:) sj då?

#50 - - Kim:

det stog mycket bra i din text tjejen.. ska bli intressant att se alla skriverier om kvällen imorgon när alla börjar uppdatera

#51 - - Ardiana:

vad smart sagt till kenza

#52 - - Julia:

Sv: Ja precis:D men du har ju iallafall en tillräckligt stor blogg:D fat lite konstigt att dom har det på en torsdag:O

#53 - - Mia:

sv: Trevligt! Ikväll blev det monopolkväll, helt galet, alla satt och skrek på varandra haha. vad har du haft för dig? Håller förresten med dig, skulle vara kul om de större bloggarna uppmärksammade lite "allvarligare" saker trots att deras huvudsak är mode. Jag var nog inte blondinbellas största fan men hon uppmärksammade ju tex rosa bandet om jag inte minns rätt, bra gjort! :)

#54 - - Fian:

Jag tycker Ebba är vidrig. Det borde vara en mer neutral plattform som håller i en sån här tillställning. Där alla stora företag inom branchen (blogg essem, devote, bloggportalen) osv. sammarbetar för att fixa fram värdiga nominerande.. mer seriösa kategorier osv





Få chansen att vinna en resa värde 30 000 kronor. Det är både gratis och mycket enkelt att delta. Se tävlingen här:



http://hollywooddiet.blogg.se/2008/september/vill-ni-hanga-pa-till-australien.html

#55 - - Fian:

Jag tycker Ebba är vidrig. Det borde vara en mer neutral plattform som håller i en sån här tillställning. Där alla stora företag inom branchen (blogg essem, devote, bloggportalen) osv. sammarbetar för att fixa fram värdiga nominerande.. mer seriösa kategorier osv





Få chansen att vinna en resa värde 30 000 kronor. Det är både gratis och mycket enkelt att delta. Se tävlingen här:



http://hollywooddiet.blogg.se/2008/september/vill-ni-hanga-pa-till-australien.html

#56 - - Lia:

tack så mkt sötnos :)

hm idag så ska jag till gbg, du då?

#57 - - Alexandra:

Jag håller med och älskade tillställningen.

Och folk som gnäller är dom som inte blev bjudna alltså den svenska avundsjukan

Till top