EMA-galan

Nu är MTV EMA över.
Så nu tänkte jag sammanfatta lite över vad jag tyckte om den.


Måste erkänna, att första framträdandet med Beyonce - If I were a boy, var riktigt tråkigt!
Hon sjöng vackert, nothing wrong with that. Men i jämnförelse med tidigare EMA-galorna så har det alltid varit ett stor slaget framträdande.

Men Katy Perry som värdinna?
Hon gjorde ett bra jobb tyckte jag, jag menar, förra året en "nobody" till en kändis. Mycket att ta in om man säger så. 
Men, 30 seconds to mars tog nästan över som värdar. Älskar dom, förtjänade helt klart sina priser! 

Hum.. vad hade vi mer... Juste! Tokio Hotel. 
Vann, best headliner. Ehm.. Sen tog det stop. Rick Astley sopade golvet och tog hem priset best act ever! Trodde nästan att Tokio Hotel skulle ta hem det också. Men icke. 

Annars en helt klart godkänd EMA gala, men jag har sett bättre. 3 av 5 får den av mig.


Men ni som kollade, vad tyckte ni om galan?
I really wanna know!

Här kommer vinnarna till de olika kategorierna;

Album Of The Year, Act of 2008: Britney Spears, "Blackout"

Most Addictive Track: Pink, "So what"

Headliner: Tokio Hotel

Video Star: Rock Out: 30 Seconds to Mars, "A beautiful lie"

New Act: Katy Perry

Ultimate Urban: Kanye West

Artist Choice: Lil' Wayne

Best Swedish Act: Neverstore

Europe's Favourite Act: Emre Aydin


 
#1 - - Bea :):

svar : Det nya marsvinet? är en han.



Jo jag såg lite utav slutet , helt ok gala har inte kollat på det mycket förr men det var lite roligt

#2 - - Jonna:

ja får se reprisen, är ju fast på jobbet:(

#3 - - Angelica:

hehe nerå ingen fara :D njee jo allt är nog som det ska .. :D sj då?=)

#4 - - Vanessa:

Var på spirits vårvisning så jag missade det! Var det bra? =)

#5 - - Vanessa:

Funderar på att ladda ner det, trevligt att kolla på om man inte har ngt att göra=)



Visningen var bra, snygga kläder som kommer till våren! Champagne och goodiebag fick man och det är ju alltid ett plus!!

#6 - - Jonna:

allt är finemang, själv? :)

#7 - - jenny:

nej va kul =) hoppas intervjuerna går bra =) <3

#8 - - Jonna:

Tack tack :)



Japp :) hehe .. nej de gjorde jag inte !



Ha en bra dag nu gumman! Ny design?

#9 - - Anna:

Inget pris till coldplay?! :O

Vissa saker är bara så ... konstiga

#10 - - Mimmi:

Godmorgon! :)

svar: nej, men vi pendlar inte. Lucas bor vanligtvis i sthlm som mig, han är bara i norrtälje i två veckor :)

Aha, vad kul. Hittade du nått fint på ikea då?



Jag vet inte vad vi hittar på. jag åker iaf till norrtälje i eftermiddag, sen får vi se vad som händer i helgen :) Själv då?

nej, det gjorde jag faktiskt inte.

Kram

#11 - - Karin:

hej nope jag har inte MTV:) men bra uppdatering, lägger ut det där på startsidan!

#12 - - Sussi:

Vi har inte MTV i våra tvkanaler!?

#13 - - N A T A S C H A:

tack sötan !

Det är toppen är lite trött & så sjäv :D ?





<3<3

#14 - - tina:

BRITNEEEEY :DDDD



sv: haha nee, de gjorde jag inte (A)

#15 - - Emilie:

Jag såg 30 seconds to mars när de var förband till Linkin Park. Underbara ^^

#16 - - MCrazy:

Jag såg allt förutom lite i början, har inte sett många men ja, det var helt ok! Roligt med Katy Perrys ... hur många var det? 6, 8 olika klänningar!? xD

#17 - - Antonia:

älskar 30 Seconds to Mars, helt underbara! Och helt underbara live! :D

#18 - - Dress Like a Princess:

Katy Perry va grym :) Underbart att Brittan vann pris :)

#19 - - L:

Tack:) Nu har jag börjat blogga igen, dock väger jag ännu mer..men du hittar mig på http://tuggaa.blogg.se/

#20 - - lintha:

dock så heter ju låten a beautiful lie, inte life.

#21 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

kul att få veta då jag inte såg programmet =)

#22 - - narin:

Det känns jätterespektlöst mot legender som Metallica, The Cure och Foo Fighters, att ett gäng skitungar som Tokio Hotel kommer in och roffar åt sig priset för bästa Headliner.

#23 - - Sassy:

Nä, jag kollade inte. Är inte förtjust i såna galor och inte heller i de flesta banden som var med.



kram

#24 - - Anonym:

JARED LETO ÄR SJUKT SNYGG!! :) grr

#25 - - -h,:

tyvärr kunde jag inte se hela men det jag såg gillade jag! :) uppträde brittan? :)

#26 - - Nina:

ja det är roligt att ha fullt upp! :)



v-ås? menar du västerås då? bor du i närheten av västerås? jag bor i eskilstuna:)



nej jag kollade inte på EMA, så jag kan inte uttala mig om den tyvärr ;)



puss!

#27 - - Malin:

Jo jag tyckte att den var bra, men kanske inte den bästa men jag tyckte ändå att kate perry var en bra host, den ända besvikelsen för mig var att Tokio Hotel fick Headliner.. ja e så trött på dom!

#28 - - Annabell:

jag kollade inte :/ men vet inte om jag tycker jag missade nåt heller.. kanske ska leta reda på en repris ;)

#29 - - T H E R E S E:

NEj jag missade de, men hör gärna dina åsikter om galan

#30 - - jessica:

"A beautiful LIE"



=)

#31 - - Sara:

Jared är så sjuukt snygg =D

#32 - - Bea :):

sv : Killen kommer hit :D sj då?

#33 - - Nitania:

Hejsan! Ett tips till dig! EN RIKTIG DRÖMVINST! Bestäm själv vad du vill vinna i din goodiebag, till ett värde av 1200 kronor. Tävla hos Nitania: http://nitania.blogg.se/2008/november/vinn-hos-mig-en-dromgoodiebag-packa-i-vad-d.html

#34 - - Sanna E:

kul att brittan fick vinna!

(näe, ollade aldrig på programmet)

#35 - - Evelina:

Kolla in BuyorSell.blogg.se den stösta bloppisen, där DU kan annonsera GRATIS! Du kan ju också fynda bland alla annonser som ligger ut i bloggen nu.

#36 - - Jessica:

jag tycker att det var mycket bättre förra året. Det var mer drag på ngt sätt. Så 3 av 5 får den väl av mig också :) men jag är iallafall glad att Tokio Hotel vann Headliner! :D

#37 - - fia&emelie:

Jag jobbar som bartender på helgerna =)

#38 - - FEBB:

Ja.. jag vet inte! Jo plugga, gå ut, fota, blogga! Du? KRAM

#39 - - SARA - MISSCUPCAKE:

jag tyckte inte att EMA höll det mått de tidigare gjort och Katy var rätt trist faktiskt :P

#40 - - Mariah N:

sv!,jag såg inte på galan igår kväll.

#41 - - Sanna:

Som du säger, galan var helt okey. Saknade att det inte hände något lite mer extremt dock.. men nästa år kanske. Och Katy Perry var rolig som värd, bättre än jag hade förväntat mig. Blev lite besviken på hur folket har röstat.. men inget man kan göra åt det. Ha det så bra! Bra inlägg.

#42 - - Lilo .:

Jag såg hela galan och den var underhållande! Jag har bara annars musiksmak så jag tyckte det var många som vann som inte skulle ha vunnit! Men jag tyckte absolut om galan! Skulle gärna varit där, för jag tror att det kunde varit härligt ös!

#43 - - Malin:

jag tycker galan saknade något, uppträdandena var tråkiga och ingen hade en riktigt bra show. Sen tycker jag värdarna var lite taskiga. Jo,jag vet att värdarna får göra narr av personer men att göra det i en prisutdelning och så tydligt tycker jag var att gå över gränsen. Själva prisutdelningen ska ändå vara ren från tjafs! Men 30 seconds to mars var ju helt klart de bästa programledarna. Tyckte Katy kändes lite osäker. Men jag kan ju förstå varför! But hey, I like it!!

#44 - - Sanna:

Själv tycker jag att Katy var fullkomligt lysande, kul att hon fick äran, med tanke på att hon ändå är rätt färsk som artist.

Älskar henne och hennes nya låt : )

#45 - - Agneta:

Kollade bara lite. Men är såååå glad att 30 seconds to mars vann priser. Bara älskar dom! :)

Kul att Britney vann oxå...

#46 - - Natalie:

Jag tyckte den var ganska tråkig, jag gick och lade mig innan den ens var slut. Men Pinks tacktal var fyndigt, I guess I should thank my husband but I don´t know where he went.. Eller are eller vad hon sa. Shit om jag tycker det var bland det bästa på hela galan måste den ju varit jävligt dålig...

#47 - - Natalie:

Tyckte den var helt okej, fast Kate Perry var inte så bra.. hade inga höga förväntningar heller på henne men. men det var bra artister som uppträde iaf. :)

#48 - - Evelina:

Tyckte att EMA iår var helt okey. :) Fast inget slår 2007 :D

#49 - - Elin:

jag tyckte ema's sög i år, det enda som var bra var 30 seconds to mars... liksom.. wtf?!?! hur FAN lyckades dom där tyska töntarna vinna igen?? ush jag tål inte dom, BLAH!

#50 - - H*:

- 30 stm , mina allt <3

#51 - - B L O N D I N A:

sv: jaaa haha :D

#52 - - sandra:

klicka här: http://www.originalsfestival.com/index.aspx?mode=view&nonReferred=true&festivalID=361#/Intro/ sedan hell yeah i'm in, en kompis kan få åka till australien, det är en tävling :D



http://www.originalsfestival.com/index.aspx?mode=view&nonReferred=true&festivalID=361#/Intro/

#53 - - Sandra:

Tycker det var en bra gala, kul att kolla på!



Ja det ska bli mysigt med riktig vinter!

Bra :) Vad händer i helgen då?

Puss

#54 - - Bea :):

sv : okej !

Jo med mig är det bara bra.

lite små seg hehe sj då?

Puss

#55 - - zombie:

Tycker ema galan var bra, men tycker att det var rätt mycket som fick fel priser hahahaxD

#56 - - pelle:

Vilka ruttna vinnare faktiskt!

#57 - - camilla:

den var inte bra alls! kate perry borde inte vara värdinna och coldplay BORDE vunnit något pris....

#58 - - Emma:

TRÅÅKIG! det hela räddades från en total katastrof av Jared Leto! Han är ju bara såå snygg, och sjunger (skriker) som ingen annan. Välförtjänta priser helt klart!

Katy Perry kan ju bara åka hem och stanna där. Du hade en låt som blev sönderspelad för månader sen, ingen tycker om dig!

#59 - - SABINA:

Håller med dig, ingen höjdare direkt. det har varit bättre

#60 - - e m m a:

- nej jag kollade aldrig på de.. va de bra?



okey, min ena katt är tjock tjock tjock. ha ha.. vi var så dumma när hon va liten för vi gav henne allt och ett tu tre så va hon smällfet. hon har gått på diet i över ett år nu men d etycks inte hjälpa tyvärr. hon har tappat lite, men inte tillräckligt.

den andra kissen är smal och spänstig och bara helt underbar. cordelia (den feta) är oftast arg som ett bi.



va gör du ikväll? kramar

#61 - - Jessica:

sv; Jadå allt är bra med mig =) själv då? :D

#62 - - ewezi:

Nej det glömde jag ju :(

när va det? och vilken kanal :)?

#63 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

tycker inte så mycket, är inte så insatt. men kul att veta ändå =)

#64 - - Sandra:

Missade tyvär det men måste se reprisen någon som vet när den är ? :)

#65 - - SARA - MISSCUPCAKE:

sv: nej men precis!

ingenting som verkligen nockade ut en :/

menmen, det kommer fler ;D



allt är bara bra med mig! hur mår du? :*

#66 - - NELLI:

Hej!



Ja jag kollade.. de var faktist inget speciellt i år som gjorde själva galan så att säga "WOW" .....inget var sådär spännande heller förutom nomineringarna och de med tokio hotel... sen tycker jag intve att Rick Astley skulle vuunit best act ever... vet inte ens vem de är lixom. ehe..



puss!

#67 - - N A T A S C H A:

Idag ska jag bara vara hemma =)

städa & plugga hehe själv ?



puss !<3

#68 - - Maja:

jag har inte fattat hela EMA grejen, är jag efter då??

#69 - - Åsa:

Jag tycker den var kul att titta på, underhållande! Blev as glad när Tokio Hotel vann, började skratta när Rick Astley vann, tycker att TH borde ha vunnit, men jag förstår ändå eftersom att TH inte har varit "i rampljuset" så länge. Det har ju Rick Astley.. ;) hehe

#70 - - Natalie:

Ja fyndigt var ett passande ord :)



Det är bra, känner mig lite seg bara. Har massa att plugga och mitt öga är fucket-up. Hur är det själv då?

#71 - - Erika:

Jag ska ha frågestund på min blogg, titta gärna in! Den börjar nu!

#72 - - SARA - MISSCUPCAKE:

sv: precis, det var inget som direkt blev "wooo, fan va bra"! menmen, det kommer ett nytt EMA snart, haha

#73 - - Jinx:

Rick.A vann inte Headliner.

Inte fair game iaf.

Fusk, is all I can say..oh yeah it was.

Rick.A fans har totalt flippat ur under EMA röstningen iår.

Tro mig, som TH fan är man fullt medveten om detta,

då RA fansen sabbat röstningen för oss.



#74 - - Liene:

Katy Perry var ju den bästa värdinnan ever tycke rjga faktiskt. hon är kul. afst lite weird, men det är det som är kul:D

30 seconds to mars, så bra asså!Och glad att tokio hotel och neverstore vann.

#75 - - chrille:

det var värdelöst. tyvärr. 3 av 5 är för högt. En knapp två. 30 sec of mars lät ju inte ens gästerna prata och Kate Perry porra sig föööör mkt. Hade räkt med lite mindre..

#76 - - Malin:

Tyckte galan var helt okej :)

#77 - - amanda:

sjukt bra gala!! :)

#78 - - Kajsa:

Tyckte EMA var jättebra! :) Och ett stort PLUS var att Tokio Hotel vann priset i Headliner <3 :)

#79 - - Rebecka:

Sjukt glad över att Tokio Hotel vann!



Inte för att bortförklara varför inte TH vann Best act ever, men jag vet inte om NI alla här hört att han vann över fusk, hans (ricks) hade autovoting's sidor, har själv sett det! Tycker att den värdiga vinnaren ska få Best act priset, tokio hotel eller inte!

#80 - - Zoë:

Jag tycker att Coldplay skulle få vunnit något. Speciellt best album, för hela deras nya skiva är helt genial ju ! :)

#81 - - Elin:

Tokio Hotel vann headliner!!!!! :D:D:D

Det är ju klart att dem vinner när dem har så många fans som röstar på dem stup i kvarten! <3

#82 - - sara:

jag tycker galan var smått tråkigt faktist, de brukar vara livligare haha men att TH vann räddade hela min månad tror jag x) De förtjänar verkligen Headliner priset! Men jag blev jävligt sur att Coldplay inte vann ett enda pris! Förlorade de inte mot Britney typ två gånger? Jag kan inte fatta att Coldplay förlorade mot Britney...britneys musik är SKIT jämfört med deras,all den tid de la ner på Viva la Vida så kommer hon men ett popalbum som låter som alla hennes andra.Nej stor besvikelse :(

#83 - - erika:

wooohhhoooo tokio hotel!

#84 - - Marielle:

Hallå i stugan! Tänkte höra lite med dig om hur du egentligen ser ditt bloggande. Gör du det för skojs skull, eller känner du att det för dig är ett måste?

#85 - - Amanda:

#86 - - Amanda:

jag tyckte den var helt okej :)

#87 - - veronica:

Jag tyckte EMA var tråkigare än de andra åren, men det var många bra som vann priser så det jämnade ut sig :) Och jag håller med om att Beyonce's uppträdande var tråkigt, men hon sjung pretty good i de starka tonerna :) Umh.. Jag gillar inte Katy Perry så jag fick bara en massa dampanfall när hon syntes x'D och 30STM rockar! :D Men ja, i helhet var det helt klart godkänt, men det kunde ha vart så mycket bättre :b

#88 - - Jenny:

Jag älskade katy perrys outfits, de var ju skitsnygga:)!

#89 - - Mattajaz:

Tycker EMA sög, alldeles för mycket reklam för Usa, först skulle det hurras för obama, sen hade alla Obama-tshirts och alla färger var i rött+blått+vitt... Det är ju Europe music awards..

#90 - - Haysis:

Katy perry suger!

#91 - - Joss:

Tycker faktiskt att de kunda ha bytt ut Katy Perry helt mot 30 Seconds To Mars, de var helt klart mycket bättre. Annars var det ju helt okej, var dock livrädd att Tokio Hotel skulle ta hem "best act ever", kan inte förstå vad de har gjort för att förtjäna det. :)

#92 - - sofia:

måste säga att iår va riktigt dålig jämfört med tidigare år. förra året va bäst tkr jag. och ja, 30 sec to mars va bra värdar men inte lätt att ta över från foo fighters förra året. dom va ju heelt stört mkt bättre! nja, skärpning till ema tkr jag.

#93 - - Mela:

30 seconds to Mars är grymma :D



Titta in på min blogg om du har lust! :)

#94 - - Amanda:

ja nog är allt bra med mig :) själv?

#95 - - Sandra:

Gillade årets EMA, som vanligt. Men jag håller med, det har varit bättre.

#96 - - natta:

ja kollar på de nu ;)

#97 - - Evelina.:

Tyckte att de va sjukt braa att Neverstore vann !

Älskar dom ! :)

#98 - - random kille:

30 seconds to mars är rätt kassa och förtjänar inget erkännande, rick astley förtjänade sitt pris.

#99 - - S:

Stort EMA-fan. Vad hände med best male och best female?



Haha Katy Perrys karusellklänning fick mig att le!

#100 - - Nilla:

Bra att Neverstore vann nåt :D

Såg det aldrig, men ändå xD

#101 - - Viktoria:

Tycker att galan var okej, några bra framträdanden fick man ju se.

#102 - - Ellinor:

Första året jag ser galan, tyckte den var helt OK. Lite för mycket om Obama bara.

#103 - - sophie:

Tyckte galan var bra, katy perry gjorde ett bra jobb som host..



Glad att britney vann så många priser med!





btw, titta gärna förbi ;)www.gratismode.se/?c=1448

#104 - - Lilla Fröken:

Ett av de sämsta åren av MTV EMA. Har även skrivit om det på min blogg. ;) Ha en fin kväll!

#105 - - jonna:

Jag tycker att det är helt absurt att Tokio Hotel vann "Headliner" när de tävlade mot Metallica och Foo Fighters som är det bästa.

#106 - - Rose:

jag missade och fick se repris, men jag var bara glad att kanye vann och slapp få damp:D

#107 - - SANNA:

att rich astley vann best act ever var tyvärr fusk.

Några idioter hade satt auto voter på han. Så egentligen är det så att han inte vann! ;P

#108 - - Jennie:

hej

#109 - - Mischka:

Har definitivt sett bättre music awards galor..

#110 - - Coldplay:

När inte Metallica vinner i någon kategori, är det bara att inse att MTV är ett enda stort skämt. Tokyo Motell? Vem fan är hon?

#111 - - emelie berglund:

haha okej :)

neeh jag såg den tyvör inte, fattade inte vad de vär.

är sällans å inne i detta .. dock tycker jag sånt är kul då jag fick veta vad de var i efterhand :D

#112 - - merve:

EMRE AYDIN VAR VÄRD PRISEN HAN VANN !!!

emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, emre aydin, :)

#113 - - isabelle:

katy perry äger, hon var fett skön. lite konstig men det e bara hennes stil.. utan henne skulle det har varit jätte tråkig

#114 - - söt asiat, kanske, ibland:

Hahahha rick astley.

Bevisar hur mycket makt internet har.

#115 - - Clara:

Jag kollade på galan, och den var jättebra tycker jag, lite märklig men jättebra ! Och sen var ju Neverstore med strax efter elva och dom är ju bäst o det gjorde hela alltet jättebra ! <333

#116 - - Mia:

Men jag undrar en sak, har de alltid en kategori för svenskar? :S Best swedish act? Har de alltid haft det?

#117 - - sara:

Jag har aldrig sett tidigare ema så jag har inget att jämföra med, men jag tyckte det var ganska bra, förutom då best act ever som jag ville TH skulle vinna, får se hur det blir, alla säger ju at det var något fusk där. Godnatt

#118 - - Amanda:

okeyokey :)

ja det har inte hänt så mycket ;p själv?

Till top