Smink tips!



För er som känner mig så är jag så rödhårig man bara kan bli.
Tyvärr blir många av oss inte bruna i solen, i alla fall inte jag.
 Men det är inget att skämas över, det finns många sätt att se snygg ut i sommar utan att blända alla med din vita hy.

Ansiktet:
Då använder jag L' Oreal minerals (D1). Det är den mest passande för just min hy.
Sen på det använder jag av samma serie: L' Oreals bronz foundation, till kindbenen.
För att få ansiktet att se mer brunbränd ut. 

Övrigt:
Tänkte jag tipsa om min favorit läppglans & maskara.
Först så vill ja tipsa om L' Oreals läppglans nr.50 Strawberry Sorbet.
Glänser något fantastiskt och smakar & luktar gott!  

Mitt andra tips är  Max Factor - Masterpiece Mascara.
Att hitta rätt maskara är ruggt svårt, men jag ha hittat en som funkar hur bra som helst.
Den får mina fransar att se jättelånga ut!
Men tyvärr så är mina fransar så tråkiga att dom "lägger sig ner" efter ett tag.
Då får man hjälpa till lite med att investera; fransböjare.  


Kroppen:
 Till kroppen så smörjer jag in armar och ben med Dove summer glow. 
Där igen så passade den just min hy. Man får vara lite observant när det gäller brun-utan-sol produkter.
Just denna ger mig en mild brun ton på kroppen. 
Men var försiktig, följ intruktionen så du inte råkar ut för några missöden!  



Det var mina tips till er som också har det tufft i solen!

Har ni andra tips om vad man kan göra för ens känsliga hud, tipsa!
#1 - - sandra:

sv; okej :D

hm, jag vet inte. har inte speciella planer.. vad ska du göra?

#2 - - Angel:

den mascaran och det pudret är kanon :) jag har dom också

Till top