Vintertrött?

Har du lätt för att bli riktigt trött så fort mörkret faller lika snabbt som den försavnn?

Ja, vem som helst blir riktigt vintertrött under de sena månaderna. Vet du vad su ska göra då? Frossa i vitaminer!

O
m man har brist på c-vitamin (som jag får emellanåt) så kan man bli extra retlig & trött. För att förebygga mot detta så ska du unna dig mängder av färsk frukt & grönsaker under vinter månaderna.

Det som är bra med c-vitamin (inte bara för att det är super gott) är att det förstärker ditt immunförsvar (perfekt under vintertiderna då förkylningar härjar), hjälper kroppen att ta upp järn ut maten.  Samt stärker det våra blodkärl, hud, tänder och skelett.

Så riktigta vitamin C-bomber är; Svarta vinbär, apelsin & kiwi!  
#1 - - Bea*:

sv: idag har jag inte gjort så mycket alls, har fått jullov igår så bara tagit det det lugnt :) Kramar <3

#2 - - Bea*:

sv: vet faktiskt inte vad jag skall göra hehe, sj då??

Pusss

#3 - - Johanna:

Jag käkar massa vitaminpiller för att få i mig järn och zink. Har däremot inget problem med vitaminer från frukt och grönt då jag äter mycket av samtliga under min lilla "diet" :).

#4 - - Sandra:

Bra tips! :) Önskar att jag var trött. Eller, trött är jag men sova det går bara inte.



Yes, både läppglanset & mascaran är från I.d så om du vet nått bra ställe som säljer deras produkter kan du nog hitta den.



Jo det är bra, känner mig lite sliten dock. Hur är det med dig?



Puss sötnos

#5 - - Anonym:

Så sant, må så gott

#6 - - stina:

jo d e bara fin fint:)

händer idag då?

#7 - - F E B B:

Åh tack för tipset! Snoret bara rinner så ja ska nog följa dina råd louise :P Va är det? Ojojoj va lyxigt! Då behöver du ju aldrig färga håret, jag har typ ljust råttfärgat.. det e hemskt.

#8 - - haniini:

Åhh, men söööt du är. Önskar det var mitt bara, det är min kompis öga, helt underbar färg vill ha hennes ögon :)

Men du är söööt iallafall

Absolut, allt är på topp,&för dig ? :)

#9 - - Helena:

Sv: jaa, det är riktigt skönt att ha det gjort ! jaa, jag ska verkligen bara ha det gött på lovet :D



Idag ska jag först till skolan sen får jag se vad det blir :)

Vad ska du hitta på då ?



Puss !

#10 - - IZZAH SVARAR:

låter bra de ..

jag ska fira jul me min lilla släkt.

vad ska du skälv göra ?

#11 - - Helena:

Sv: Ja, men det är bra julklappar det med :)



Puss Hjärtat :)

#12 - - Maja:

Har börjat detoxa för att bli av med en massa skit som gör mig trött, får la se om det funkar!

#13 - - Linnea :>:

tack för tipset. då ska jag äta mycket kiwi nu :D



sv; får man hoppas. tack :D

#14 - - Just Picture It ?!:

hallå där sötnos :)

hoppas du får en underbar dag! :D

puss!

#15 - - melissa:

jag äter massa c-vitaminer, ändå är ag trött.. ;p

#16 - - Louise:

Härligt :D Jodå det är bara bra med mig med, har precis kommit hem från skolan..jullov nu! Äntligen! Händer hos dig idag då? =)



Puss!

#17 - - Marie:

Ah!

Okej, ja det tycker jag allt att du ska göra! :)



Mina planer inför julen är att fira med familj, släkt och vänner och så, :)

vad har du för planer? :)









#18 - - sandra:

grym design! :)))

#19 - - Melina:

jag har vitaminbrist,men gillar inte frukt :/

#20 - - Sussi:

En kivi per dag full av c-vitaminer, gott!

#21 - - Your dream closet:

absolut jag tycke verkligen du ska testa det :) det fungerar utmärkt och ger håret en matt känsla, perfekt om du lätt får fett hår :)

#22 - - DENISE DORNELL:

fin design du har nu=

ha en bra dag:)

#23 - - K Y S S A R:

Har ni någongång sökt en blogg som inte handlar om personens vardag endast? och misslyckats?



Mode/vardags bloggare våld.tar hela internet



Den här bloggen växer iallafall för varje dag som går.

Ibland blir det vardag. Men för det mesta RÅ HUMOR, sjuka åsikter, tankar och funderingar som de flesta inte ens vågat tänka.



Låt mig pressentera, http://KYSSAR.BLOGGAGRATIS.SE

#24 - - Jasmine:

sv: Just nu är jag på skolan & har snart utvecklingssamtal. Sedan ska jag hem och beställa biljetter till melodifestivalen, ska du hitta på idag då?:)

#25 - - Nathalie:

Åh, jättebra tips! Jag måste verkligen börja äta mer frukt :) Har redan börjat lite smått.

#26 - - Ronja:

det bästa är att det är riktigt sjukt gott med frukter på vintern

#27 - - Malin:

Hej härlig och fin blogg du hade, kika gärna in till mig och var med i min frågestund som avslutas imorgon klockan 18.00

#28 - - alec:

det är inge bra hjärtat :(

#29 - - andrea:

sv: jag mår bra! :) lite trött bara. hur mår du själv? =)

#30 - - Linnéa / ELW:

Vad härligt det ser ut!

#31 - - yasmine:

allt bra? krams

#32 - - Jessica:

Så himmla gott med frukt :D

#33 - - Kathrine:

Mmm man skall ALLTID frossa i vitaminer. Men naturliga- dvs frukter !:)

#34 - - Carro:

Ååh, tur att jag har fått i mig en apelsin idag. :)

Jag som är så himla trött hela tiden, det är jag nu också. Håller på somnar här bakom dumburken. ;P



Snygg blogg förresten. :)

#35 - - stina:

skoj att ditt inlägg av me på första sidan :)

ja ha jobba idag,

å städa lite, nu blire kebeb eller pizza :)

#36 - - marie:

bara fint med mig sötnos! lite trött bara så jag ska ta och följa dina råd :)hur är det själv?

kram

#37 - - Nathalie:

Sv: Vsg! Jo, det är bara bra med mig :) Själv?



Puss!

Till top