Spanglish

Har precis sett filmen "Spanglish" på 3:an. Men bland annat Adam Sandler i huvudrollen.

Filmen handlar Christina Morenos Princton-brev om hur hon och sin mamma emigrerade från Mexico till ett bättre liv i USA.

Dom hamnar hos en familj, där hon ska arbeta som hemhjälp, vars mamma är väldigt hyperaktiv, förvirrad & egocentrisk  människa.
Pappan är raka motsatsen till hans fru, han har ett stort hjärta på sin rätta plats.

Men att inte kunna det engelska/spanska- språket blir en stor problem för de båda familjerna. Misstag sker & missförstånd är ett faktum. Men trots detta förstår dom varandra bättre än på något annat sätt. 


Detta är en så otrolig varm film om familjerelationer & förståelse för andras åsikter på familjeuppfostran, kort sagt en redig kulturkrok sker.  
Detta är nog första gången jag ser en film med Adam Sandler som en ganska lugn & samlad person, vilket är något positivt! De övriga skådespelarna gör en riktigt bra insats fram för allt Paz Vega (som spelar Christinas mamma) som gör en fantastisk insats.
 
Hur som helst! Jag gillar verkligen filmen och ger den 4/5! 

Som sagt, detta är mina egna åsikter men jag hör gärna vad ni tycker om filmen. Ni som har sett den vill säga. 

Hoppas ni har haft en härlig lördag!

#1 - - SANIBO:

gillar den inte på ngt sätt, kanske är för att adam sandler är med och är lugn? jag vill bara skratta när jag kollar på honom, haha.

#2 - - sandra:

sv; yee, i like it too

#3 - - marie:

har inte sett filmen men gilla sandler så jag kanske ska ta och se den :)

#4 - - tezza:

åh mys!=) hittade du några julisar då?=)



jodå! det funkar, självdå?

puss

#5 - - JOSEFINE:

godmorgon :D

#6 - - Karin:

men tack!:) trevlig söndag på dig! kramar

#7 - - Cajsa:

hejsan tjejen! :D

allt bra med dig?

xx CAjsa

#8 - - Vanadesse.:

ja du, i fredags var det idol och myskväll med kompisar. vad gjorde du då? o vad har annars hänt i helgen =)?

#9 - - SANIBO:

sv: ja eller hur =)

jodå, en helt okej! du?

#10 - - S O L I N:

Hehe. Ja tack, hur har du själv haft det sötnos? :)



PUSS

#11 - - Mimmi:

Jo det har jag faktiskt. själv då?=)

Puss

#12 - - JOSEFINE:

sv: tack :D ja det har jag, kunde varit bättre! själv då?

#13 - - angelica:

Jo helgen har varit helt ok :)

sj då gumms?

glad 3e advent på dig!

kram

#14 - - Marie:

Ah det har jag, förutom att jag råkat sova bort hela dagen ... sj?

Den filmen var bra:)

#15 - - HANNA:

jadå, det har jag väl haft! :)

lite smådrygt med jobb bara men nu är ännu en jobbhelg över :)



PUSS!

#16 - - Isa:

Adam Sandler är grym:)

#17 - - ANGELICA:

sv: men det var roligt :D

haha ja! puss

#18 - - Neftaly:

tack så jätte mycket!:) Min helg har varit underbar:) hur har din varit? kram

#19 - - ♥JuJu♥:

Jadå.. fast kanske lite för mkt plugg hehe :P

#20 - - Spiderchick:

jag tycker inte att sandler passade i rollen.. man är så vad vid att han ska vara rolig

#21 - - Marie:

Jaa, =)

Jadå, jag har haft en jättebra helg!

Du med? =)









#22 - - Melinda:

sv: Jag tycker båda klänningar är riktigt fina, men det finns ju risk att den äversta blir lite för mycket kanske =)

#23 - - Perfektion by Emma:

- Tack baby.



Jo de är bra med mig, men jag är vansinnigt trött och har bestämt mig för att ta sovmorgon i morgon, hehe.



Har du haft en bra helg?



Har du lagt till min nya blogg på bloglovin förresten? Puss

#24 - - Mariah N.:

den verkar bra.

#25 - - andrea:

sv: gör så :)



det är en vän till dom som har varit försvunnen i mer än en vecka... troligen död. så det va lite ledsamt...



jorå, annars har den vart toppen faktiskt! =) din då?

#26 - - Anonym:

De flesta filmerna med Adam Sandler är bra :P

Om man får tid kanske man kan hyra filmen för den låter bra :)

svar : Jag har haft en otroligt bra helg :) hur har din helg varit



kram

#27 - - johanna:

de flesta filmerna som Adam Sandler är bra :)

om man får tid får man gå och hyra den för den låter rätt bra :)

svar : jag har haft en riktigt bra helg :)

hur har din helg varit?



kram

#28 - - marie:

ska komma ihåg det när jag står vid hyllan nästa gång och väljer film.

jag har haft en bra helg :) hoppas du oxå haft det gumman!

kram

#29 - - Jasmine:

åh , spanglish är en underbar film<3

Till top