Doftskolan!

Parfymavdelningen är lika underbar som förvirrande, eller hur?
För hur ska du hitta rätt bland alla blommiga, lyxiga, exotiska, friska och orientaliska dofter?


Det gäller inte bara att hitta en parfym man gillar, för en och samma parfym kanske inte fungerar lika bra vid alla tillfällen.


Prova alltid parfym på huden.
Alla männsikors hy plockar upp olika saker. Visst kan du prova på en sticka för att få ett litet hum om vad det är för sorts parfym, men för att kunna veta om den passar på dig måste du prova på huden.


Prova aldrig mer än två parfymer samtidigt, en på varje handled. Det blir lätt att du mår dåligt och bara vill gå därifrån, tro mig! Säger bara; Done that!


Låt alltid parfymen sitta 20-30 minuter, så att den sjunker in. Dessutom är det ju bra om du själv hinner känna efter att du gillar doften. Att den känns rätt och att du trivs i den. Att du känner WOW! Sniffa på mig bara, gör det!


Ha minst 4-5 olika parfymer hemma, för olika tilfällen! Tyngre (kryddiga, orientaliska) parfymer passar bättre på kvällen, medan friska och fräscha dofter passar bättre dagtid.


Spraya på doften när huden är fuktig, så sjunker den in i huden och doftar längre.

#1 - - Lisa:

Svar: njae, jag är ganska så less och trött så. Själv? hugs <3

#2 - - marie:

ja, gör det :)

imorgon ska jag inte göra nåt särskilt på dagen med på kvällen blir det utgång.

du då gumman?

puss

#3 - - Carita:

åh, kul att läsa ^-^ jag älskar vaniljparfym förresten, hihi :*

#4 - - Bitterfitta:

haft en bra dag? :)

#5 - - Sandra:

jaa jag älskar parfymavdelningar, lovely!



Idag har jag jobbat, haft ett mindre sammanbrott, coachat ett F97-96 lag och sen haft en mysig tjejkväll. vad har du gjort?

Puss

#6 - - Malin:

trevig blogg du har. jag fastnade här ett tag=)



www.malinhellberg.bloggproffs.se

#7 - - IZZAH SVARAR:

ah okej :D



me mej e det inge vidare e fortfarande sjuk :S

själv då ?

#8 - - Nathalie:

Jag kollade på Madhouse & Get smart! :)

Imorgon så ska jag packa inför resan mot

min mamma som bor i Växjö. Själv då gumman?



Puss

#9 - - Linda:

svar: nej, jag håller faktiskt med. Trodde mer att vi skulle få se avslappnade bella i vardagen, men icke.

#10 - - sadia:

bra tips :)



sv: jo då, det är bara bra med mig, jsälv? :)

#11 - - FEBB:

nje precis, haha :P



åh tack! på indiskas rea:)

#12 - - Lotta:

Jahaa okej:) Idagh ska jag jobba, känns väldigt segt, vill bara stanna hemma. Vad består din dag av då? Kram

#13 - - FEBB:

ja jag fattar det! men ja har typ ljuscendre men aj började färga det i femman så man kan säga att det är rått brunt, men inte så... heehe =)



hoppas du får en underbar dag louise!<3

#14 - - Maja:

Jag är så himla dålig på att ha parfym och har bara EN hemma...

#15 - - Carro:

sv: Ja men du gör de :)



Det händer inte alls mycket här. ^^,

Ska till skolan på konsert nu :)

#16 - - Zäta:

hur kommer dig att du e speciaist? ;) haha bra tips iaf :D

#17 - - Ronja:

när man engång hittar en bra skallman dessutom hålla sig till den. jag har escada magnetism som är min parfym. har alltid en flaska av den hemma.. sedan en massa andra till så klart

#18 - - haniini:

Sista dagen innan skolan, sen ska jag&en kompis hyra en film, bara slappa,

Dudå söööt ? :)

Pussisar

#19 - - melinda:

sv: jaadå :D jullov nu ju :D själv då?

#20 - - frida:

tack så mkt :) de gick rätt bra.

JAg mår finfint idag :d fick betyg o jullov! :p självdr? :D

#21 - - Nina:

tack gumman! :)



händer nåt skoj i helgen?

puss

#22 - - andrea:

sv: tack jag är allt frisk änsålänge =)

okej, gött :D

#23 - - pramita:

tack så mycket :)jadå det är superduper mysigt med

värmeljus!

det är toppen :D med dig då?

#24 - - LIFE BY Marielle:

Det där med att spraya parfymen på huden när den är fuktig ska jag testa =) har du provat lancomes hypnose? Vill ha den!!



Härligt snäckan, det är bara bra med mig också!



Likadant :) det blir dock inte så många som vi brukar va runt 20-30. KRAM

#25 - - Daniel:

Jobbat själv på parfymen på båten - helt äckligt hur folk sprutar å har sej. Man ska först spruta i LUFTEN så att partiklarna kommer i luften.. sedan sätta handen eller papper å svaja i luften så luftpartiklarna samlas.. då kommer doften fram! Man ska inte spruta direkt (å mycket) på handen!!

#26 - - Jasmine:

sv. ikväll blire ba fredags mys, händer ikväll för dig då?:)



åhh..scarlet ser ut som en dröm;O<3

#27 - - emma:

jag älskar parfmyer sorglit att de är så förbaskat dyra!:(

#28 - - Louise:

Ja det är inte fel!=)

Det blev ingen film, jag va hemma istället :p

Vad händer ikväll då?:)



Förresten, hur har du använt PS för att få en sådan fin blogg? :p



Pusss!

#29 - - Lillflisan:

Tack för alla tips, nu måste jag ju åka och testa fler :D

#30 - - fia:

Hehe exakt :) Nej ignenting, ta det lugnt tror jag. Själv ? Kram

#31 - - Majja:

ååh, tack :)

du är helt underbar!

#32 - - Melina:

fin bild

#33 - - Helena:

Sv: Ja, det gick bara bra i skolan, så skönt att det var sista dagen igår :)



Jag mår bara bra :) Hur mår du då gumman ?



Puss !

#34 - - SARA:

Jag måste köpa ny parfym snart.. Är lite sugen på att prova en ny istället för den jag har nu även om den luktar jättegott :) Kram

#35 - - *Mippi*:

Hej jodå de e bra här oxå =) snart jul juuue :D

#36 - - Nickie:

tack för tipsen :D! kram

#37 - - sandra:

äta middag med föräldrarna och sen vet ja inte :) durå?

#38 - - Maj:

åh va härligt :D de känns alltid skönt när man gjort någonting :D



Japp, det var ju julavslutning idag så det har varit skit bra! själv?

#39 - - tezza:

härligt=)



idag har jag varit på stan med min bästa kompis(som dog) lillasyster=)

självdå?



puss

Till top