3 Januari 2016

Ja, nu var jul- och nyårsfirandet över för denna gång. Men vilket år vi har haft!
Den började extremt tungt för mig och T, men under årets gång så har vi växt extremt mycket ihop.
 
Den 16:e Januari började jag mitt nuvarande jobb, på sjukhusets röntgenavdelning. Har inte jobbat där ens ett år ännu, men snart så. Men vilket äventyr det har varit och är fortfarande! Det är helt galet att jag fortfarande går med en liten klump i magen när jag kommer till jobbet. Och det är POSITIVT!
Kan ni tänka er att man fortfarande ser alla moment som något nytt och ingen patient eller undersökning är den andra lik. Vi är en klinik som ständigt utvecklas och nya saker sker hela tiden. Jag utvecklas hela tiden och på denna korta tid har jag växt otroligt mycket med mig själv och hittar mer och mer min plats i yrket. 
 
Sommaren kom och gick, hann ju knappt njuta av den! Hade en veckas semester denna sommar vilket var kanske min första officiellt "semester" så att säga. Så det var kul, men alldelses för kort som ni säkert förstår.
 
Vi bilade till Tyskland, stannade till i Göteborg och Gekås för shopping och hade det helt underbart! Vi bara va och njöt av livet. 
 
Sen var jag tillbaka till verkligheten igen, vill säga jobbet!
Och det var väl det jag gjorde mest under det gångna året. Har jobbat extremt mycket och det gör man ju när man jobbar 100% + typ 100 timmar extra utöver det.. HA!
 
Men detta år har jag lovat mig själv att dra ner på tempot och tänka mer på mig själv och vad jag vill göra. Det har varit två intensiva år med plugg och byte av jobb, så jag måste för min egen skull finna en balans som jag trivs med.
Jag har ju faktiskt tre fantastiska hundar och en sambo att leva med och vänner som jag då tyvärr inte hinner träffa så ofta som jag önskar!    
 
 
Hoppas ni har haft en fantastiskt år och att detta år blir ännu bättre! 
 
Till top