Oktober

Underbara vackra Oktober! Det är månaden jag föddes och spenderade mina första dagar i livet i. Mycket glädje och underbara minnen har jag i samband med denna månad. 
Har en teori om att den månad man föddes i, så mår man som bäst. Jag menar, jag älskar hösten och har aldrig rikigt trivits under vår- eller sommarmånaderna. Visst kan det vara härligt med tecken på liv runt omkring när naturen tar fart och gör sig redo för sommaren. 
Men det är något med mörkret, löven och blåsten som tröstar mig. Det känns liksom som man är i fas igen och jag är i mitt rätt element. Eller så är det ens undermedvetna som känner igen "belöningssystemet" som gör att man förknippar sin födelsemånad med presenter, familj och andra lyckliga stunder i samband med sin födelsedag. 
Men vad vet jag? Kanske är jag ute och cyklar, men det stämmer in på mig. 
 
Idag har det varit en riktigt typisk Oktober dag som gör att man mår extra bra! Man ser löven på marken och man riktigt kan känna doften av höst. Det blåser även mer än vanligt och som följd av en stjärnklarhimmel på kvällen.
 
 En bild jag tog för några dagar sedan när vi hade supermåne 
Till top