Veckorna som gått..

Ja nu var det bra länge sedan som jag skrev. Men senast jag skrev så var jag halvt skräckslagen och vettskrämd av bara tanken att sitta i receptionen. Men hur gick det då? 
Det gick ju hur bra som helst och det var till och med ruggit roligt att sitta där. Har nog haft mina roligaste veckor på jobbet där! Har ju haft fantastiska handledare som tålmodigt visat mig hur jag tar mig fram i de spindelnät, som det är, att sitta där. 
 
Förra veckan var vi ut på Tabazco för att tacka av en UNDERBAR kollega som valt att lämna oss. Hade en grymt rolig kväll som resulterade i mycket skratt och kramar. 
 
Denna vecka då? Jo, idag har jag varit på MR, det vill säga på magnetkameran. Var där för att se hur dom jobbar och vad som förväntas av undersköterskorna att göra där när vi väl är placerade där.
Och imorgon smäller det! Det som jag har längtat såååååååå mycket efter och sett fram emot sedan intervjun: Angio
 
 
Angiografi är en röntgenundersökning av blodkärlen för att ta reda på eventuella förändringar eller sjukdomar, till exempel blockeringar eller förträngningar. Genom tunna slangar sprutas kontrastvätska in i kärlet och läkare kan genom röntgen se hur kärlet ser ut. - 1177
#1 - - Caroline Forsström:

Coolt! Ditt jobb verkar riktigt häfTigt! Och vad roligt att du ska vara på angio! När jag är på kärlkirurgen så springer jag där stup i kvarten för att lämna och hämta patienter. Då kanske vi :D :D

Svar: Ja det är verkligen en grym arbetsplats jag har kommit till!!
Åh men vad roligt! Hoppas innerligt att vi ses då. Fasen vad häftigt med kärlkirurgiska! vad får du göra för något?! :D
lowice.blogg.se

Till top