Lunchtips: Thai Cube

Något som jag har kommit fram till sedan jag börjat jobba 100% är hur viktigt det är att planera upp sina middagar och luncher. Tankarna är ofta: vad går att göra matlådor av och frysa in? Vilka håller sig i kylen utan att smaka bläh dagen efter? 
 
 
Men så är man inte någon superkvinna (eller man!) som hela tiden ligger steget före. Jag kan säga att det tog mig lååååååååååång tid innan jag började tänka lite längre när det kommer till matväg.
För att inte äta lunch om dagarna är som bekant ett BIG NO NO! 
 
Så sent som igår stog jag där på morgonen, skulle iväg till jobbet och hade inte gjort någon mat för dagen. Då fick det bli nödlösningen och ta en frysrätt och springa till jobbet! 
Lösningen heter Thai Cube - Panang Curry och ser ut såhär: 
Måste säga att denna var hur god som helst och var perfekt som lunch! Så detta är tips från mig om man inte orkar planera upp hälsosamma/ dietriktiga jobbluncherna hela tiden.
 
Denna är också en storfavorit bland sköterskorna på jobbet. Hoho!   
 
 
Till top