Grubblaren

 
Jag är många gånger så otroligt tacksam över hur mitt liv har formats till. Jag är den jag är, mitt liv är inte perfekt men jag är så tacksam. 
När jag får dessa stunder, att fundera över dagen som varit och hur långt jag har tagit mig från där jag började, så blir jag ändå väldigt känslosam. Jag är på en arbetsplats där jag trivs så otroligt mycket på, har fantastiska kollegor och medarbetare. Men jag ska inte ljuga, vissa dagar har man gått hem med gråt i halsen och andra dagar så inser man vilket roligt jobb jag har. Det är inte alltid solsken på en arbetsplats.. 
Det är ganska häftigt att tänka på att jag hamnat på röntgen. RÖNTGEN av alla ställen man kunde hamna på inom vården. Ett mer varierande arbete får man nog ta mig tusan leta efter! Alla som jobbar där är otroligt stöttande och medkännande när man kommer dit, vilket gör mitt arbete så mycket enklare och roligare. 
 
Visst, vissa aspekter i livet önskade jag var annorlunda.. Men nu är det inte så. Jag har accepterat det och deras beslut över hur de vill ha det. Jag är ändå nöjd och tacksam över hur mitt liv är förtillfället. 
 
Imorgon är jag ledig efter att ha jobbat hela helgen, skönt! Ska passa på att ta en lååååååång dusch nu ikväll efter att ha gått ut med hundarna. 
Sen får vi se vad morgondagen har i görningen för oss! 
Till top