Angio

Ja, igår var min sista dag på angion. Jag har haft två otroligt roliga dagar där. Kollegorna som mestadels arbetar därinne är helt fantastiska och otroligt hjälpsamma och upplysande om vad som händer runt omkring i labbet. 
Det är galet hur mycket de kan om varje undersökning och hittar överallt (tro mig, det är huuuuur mycket saker som helst att ha reda på), men det är väl kanske menat att det ska vara så också. Hoho! 
 
Nej, men skulle man få möjligheten att få komma in dit skulle jag bli hur lycklig som helst! 
Röntgen är till mestadels ett mellanlandning för varje patient, för att sen gå vidare. Vi tar en bild och skickar vidare ungefär. Men på angion så går man in och åtgärdar problemet som patienten har, vilket är otroligt givande känsla när man sedan lämnar patienten till avdelningen sen. 
 
Men varje labb och undersökning har sin charm och jag trivs otroligt bra vart jag än är för tillfället. 
 
 
De här med selfies.. Visst, jag tar pinsamt mycket bilder på mig själv.. HEMMA! Men att ta på stan eller på jobbet.. det tar emot mycket för jag känner mig så extremt löjlig där man står och klickar en bild på sig själv.
Men självklart var jag tvungen att ta en snabb selfie innan jag gick in till operationen, därav suddig bild. Sorry! 
Till top