17 April 2015

Ja, då var vi här igen. Den här veckan är jag på Ultraljud på akutmottagningen. Det är helt sinnessjukt vad roligt mitt jobb är. Visst att gå upp kl: 05:45 är inte skit kul, men väl uppe och jag ser fram emot att få gå till jobbet. Visst, man har bra och dåliga dagar och så är det helt enkelt.  Visst? (Över använder inte alls ordet, visst?)
 
Men i och med att jag trivs så bra på jobbet med det jag gör, skapar det stora funderingar. En del av mig är sjukt sugen på att plugga vidare till Röntgensköterska, jag menar, riktigt sugen! 
Men tanken att börja leva på studielån och pendla till Uppsala, Örebro eller Stockholm lockar inte skit mycket just nu. Men tanken finns där och gror.. 
 
Det kanske kan vara något längre fram när livet ser lite annorlunda ut? 
 
Men just nu är jag mycket tillfreds med min roll som undersköterska och med de arbetsuppgifter jag har nu. Jag håller tummar och tår för att jag ska få bli kvar och få förlängd (helst fast) tjänst. Alla som jobbar på Röntgen (läkare/sköterskor/uskor/admin m.m.) är hur underbara som helst! Vilket gäng som jobbar där! 
 
 
Till top