Valkompassen

Jag kan inte tänka mig att någon med något i skallbenet har missat att det är val i år. 
Tittar man liiiiite åt sidan ser man massvis med skyltar om val hit och dit, det ena fejset efter den andra. 
 
Var inne hos Carro - Änglamamma (fantastisk blogg!) och såg att hon hade gjort aftonbladets valkompass. Var ju illa tvungen att testa den också. 
 
Innan jag gjorde testet har jag väl ansett mig själv som den rödaste rosen i busken (socialdemokrat). Men ack o ve ty så varde det då icke! Utan sossepartiet hamnade på en oväntad 4:e plats?!
 
1. Vänsterpartiet          (whaaaaat?) 
2. Miljöpartiet               (Hmm.. Oh my!?) 
3. Feministiskt intiativ   (HAHAHAHAHAHAHA!!!) 
4. Socialdemokraterna  (FJÄRDE PLATS?!?! VAD I FÅGLARNA HÄNDE?!) 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Carro - änglamamma och mamma:

Hihi tack för berömmet :D

Och Samma här! Alltid ansett mig som en röd blomma och har flertalet gånger sagt att jag ej håller med Feministerna.. Och jag fick Piratpartiet?! Alltså wtf?

Vi kanske inte är så röda som vi tror. Jag måste nog läsa på lite mer om de olika partierna nu känns det som. Men resultatet kändes ju ganska skrattretande :p

Svar: Men eller hur?! Jag fick en liten chock, så måste ju helt klart kolla upp partierna lite närmare tror jag!
Man får väl ta resultaten med en liiiite nypa salt, men det ger ju ändå en uppfattning. Så helt är vi nog inte och cyklar? :P
lowice.blogg.se

Till top