Praktik / Livet / Plugg

 
Det är som ett mantra för mig just nu. Men det är ett mantra som jag älskar! 
Idag avverkade jag min första vecka av fyra på praktiken och det har verkligen gått jättebra. Man har sjunkit in i sin roll där helt okrystat utan bara naturligt. 
Mitt team på ortopeden är verkligen hur bra som helst, vilka människor man träffar! Patienter som personal!
Alla har verkligen ett stort tålamod när man gör något för första gången och alla är super trevliga. 
 
Eleverna som kommer från samma skola som jag själv är ju verkligen hur fantastiska som helst. Med att plugga på distans så missar man samhörigheten till dem andra som pluggar och ha mer möjlighet att bolla idéer och perspektiv.
Men det kan man passa på att göra nu när vi stöter på varandra i korridorerna och lunchrummet. Det är verkligen guld! 
 
Nej, nu ska jag fortsätta med pluggandet, så jag blir klar med kursen snart! 
 
 
#1 - - carro - änglamamma och mamma:

Det kom en till studerande idag så ska försöka prata med henne lite under veckan. Kul att stöta på någon mer studerande! Hur ser veckan ut? Massor? Vad får du göra? :D

Svar: Härligt! Vi är fyra stycken totalt fast vi jobbar två och två. En ny metod som de provar på oss nu och det känns riktigt bra! Veckan som kommer är helvecka fram till fredag sen lediga i helgen. Har verkligen ett jätte bra schema! :D
Har fått hibiduscha patienter, sätta KAD, ta blodsocker, såromläggningar. Transportera patienter till skiktröntgen och dialys. Första veckan har vi verkligen fått göra mycket. :)
Vad har du fått göra? :D
lowice.blogg.se

#2 - - carro - änglamamma och mamma:

åH VAD ROLIGT! Jag har gjort såromläggning, tagit blodsocker och bajsprover. Men ingen KAD än. Men det är mest för dom sätter nästan aldrig det där för att de flesta patienter är flyttade dit från annan avdelning där dom fått KAD redan. Men hoppas på att få lära mig det sen!

Svar: Vad roligt! (Typ ända gången jag tycker bajsprover är roligt) HAHA! Jag förstår! Vi får ofta upp KAD pat. då de förbereds för operation osv. Men hoppas du får möjlighet att göra med! :D
lowice.blogg.se

Till top