Nematanthus gregarius

.. även mer känd som Pussmun
 
Medans man ändå var i farten igår med att fixa med blommor, fick mina älskade pussmunnar också en omplantering med lite ny jord och en ordentlig vattning. 
 
Trots mina tendenser att ha livet av allt som är grönt, så hänger dessa med än efter fyra år i min vård. 
Men vissa av dom, har kanske sett bättre dagar..  Har till och med lyckats sätta skott från dessa som växer så fint! 
 
 
 
Ni som känner mig, vet att jag kan inte hålla en blomma vid liv.
Fattar inte vad jag gör för fel! Min svärmor säger alltid "älskar man blommor, så dör dom inte", men jag ÄLSKAR ju blommor! Men de känslorna är tydligen inte ömsesidiga..
 
För det krävs ju två för att dansa tango, säger dom.  
#1 - - Nelly:

Härligt att dom har stått sej så länge! :)

Svar: Ja, verkligen! Dom är så otroligt fina när dom blommar :)
lowice.blogg.se

#2 - - emma:

Hej!
Hoppas att du har fått en bra start på veckan
& att du mår bra! :)

Svar: Hej! Jag har haft en fin start på veckan, taggar för lite natt jobb nu i två dagar. :)
Önskar detsamma till dig!
lowice.blogg.se

#3 - - SophieHK:

sv: tack, vad glad jag blir!

Svar: Fanns ju hur mycket gott som helst på din blogg! Helt galet vad sugen man blev nu :)
lowice.blogg.se

#4 - - Kaffehörnan:

Du är ju superduktig

Svar: Tack! Ja, jag hoppas det håller i dig! :)
lowice.blogg.se

#5 - - Sara Ekman:

Jag har också svårt att hålla växter levande ;P

Svar: Ja, men det är fasen inte lätt alltså! Men vi får göra så gott vi kan. ;)
lowice.blogg.se

Till top