Frozen

 
Här om dagen så tittade jag på säkert den bästa animerade filmen på riktigt länge! 
Vilket jag säkert säger varje år när Disney kommer med en ny film, men det behöver vi inte tänka på nu.. 
 
Som rubriken lyder kollade jag på Frozen. 
En suverän film med underbar sång, vinterland och glitter! Behöver jag säga "ju mer det glittrar, ju bättre"? Ett sant faktum som faktiskt presenteras i den här filmen. 
 
Nej, men filmen gick verkligen i Disney-andan och var verkligen hur bra som helst!
 
 
 
Handling från SF 
Filmen handlar om prinsessan Anna som ger sig ut på en magisk resa tillsammans med bergsmannen Kristoffer och hans ren Sven, för att hitta hennes syster Snödrottningen Elsa.
Elsa förvisade sig själv till bergen efter att hennes dolda krafter uppenbarade sig under kröningsceremonin, och nu måste Anna hitta henne för att rädda kungariket Arendal från en förbannelse om evig vinter.
 
 
 
Filmen får av mig i sann Disney-anda:
5/5
 
 
 
Till top