Middags tips!

Fredags myyyyyyyyyyyyyys!

 

Äntligen är fredag! Som bekant så älskar jag jag fredagar. Har länge velat testa att göra något mer spännande maträtt såhär på veckoslutet och tänkte kanske ge mig på denna nu i helgen? Vad tror ni?

Skulle en medelmåtta som jag klara av att göra detta? Eller har åsk vädret här i västerås gjort mig lite väl självsäker?

Hur som haver, tänkte göra detta hemma nämligen: Bacon lindad fläskfilé med klyftpotatis.

 

 

Du behöver: (till ca 2-4 portioner)
1 fläskfiléer
1 pkt bacon
½ pkt Creme bonjour vitöksost

+ Några potatis

 

Gör såhär:

Putsa filéerna noga och skär en skåra längs hela filén. Fyll dem med vitlöksost, salta & peppra och rulla sedan bacon runt hela filéerna. Lägg dem på en bakpappersklädd plåt.

Tvätta potatisen och skär i klyftor. Lägg runt filéerna och strö över flingsalt och ringla lite olja över. Ställ in i ugnen 225 C ca 25 min. (Gör ett snitt i den tjockaste filén och kontrollera att de är färdiga).

Skär upp de färdiga filéerna i skivor och servera genast med klyftpotatis, sås och goda grönsaker som tillbehör.

 

Låter ju supergott och ganska enkelt? Allt reder sig själv medan man kan koncentera sig på att göra sås eller fixa salladen.

#1 - - Marie:

Ja, det lät minst sagt gott!



Ha en fin kväll. =)

#2 - - Johanna:

vad gott! här blev det egengjord räkmacka :)

#3 - - Michaela Snöborgs:

haha är jag den enda som inte har märkt åskan alls?! :P jag som är livrädd för åska :P



japp jag hoppas det! då kan du ringa mig om du vill ha skjuts nån gång ;)

#4 - - Johanna:

Ja, hitta mycket fint =)

#5 - - tess:

dn där maträtten brukar min mamma göra, det är suuuupergott :D

#6 - - SARA:

låter jättegott! :) det fixar du! :) kram

#7 - - Marie:

Hoppas du får en lika bra lördag. =)

#8 - - Ida:

Jaa, hon är verkligen jättesöt. Skönt & höra. Jo, det är bara bra med mig. Det rullar på. :)

#9 - - Annika:

Åååå mums så gott!

#10 - - natta:

ja men visst är det jobbigt att äta i solen, mm det där såg ju gott ut

Till top