Storebrorssamhället, ett faktum??

 

För ett bra tag sen skrev jag om EU-parlamensvalet där Sverige ville införa FRA-lagen. Lagen infördes i december och "endast" regeringen, regeringskansliet och försvaret skulle få tillgång av FRA (Försvarets RadioAnstalt). Där var löftet att ändast data och telefontarfiken från utlandet skulle avlyssnas.

 

Men efter 3 månader vill man nu ändra på det. Vem klagar inte om inte polisen? Naturligtvis vill även dom få tillgång till FRA och har kritiserat detta till förbundet.

 

 

Jag är inte överraskad. Det är det logiska steget.
De makthavare som genomfört FRA-lagen vill så klart övervaka medborgarna. Det är logiskt att de nu ger efter för polisens anspråk.

 

Nej, jag personligen förstår inte alls varför massavlyssning skulle hindra terrorister eller andra brott att uppstå? Den med lite innanför pannbenet vet att man inte komunicerar med medel som kan lämna spår efter sig.


Hahaha, nu låter jag som världens brottsling men så är inte fallet! Detta är ju bara en allmänkunskap.

 

 

Men jag bara måste ställa en fråga, påminner inte detta er om något?

Något väldigt hemskt som hände för inte allt för avlägsen då-tid?

#1 - - mhalin,:

svar - vi hade rikitgt kul då!

#2 - - G2 / Gosia:

hatar det! jag är verkligen mot sådant! man har knappt något provatliv snart -.-

#3 - - Sandra T:

sv: ja väldigt långt ifrån ful om du frågar mig haha ;D

#4 - - photoblog by malinhe ♥:

SV: jo!

hoppas du får en fin kväll <3

#5 - - Lisa:

hah nae jag vet:D

#6 - - Cornelia:

Tack igeeen! Men du då och ditt företag?!:) jäättegrattis!!!!:D

#7 - - Marcus Å:

Vad heter den tjejen du pratar om? :O

#8 - - Johanna:

nej det är inte ofta man sett solen nu, så det är skönt den visar sig :)

#9 - - jasmingz.blogg.sejasmingz.blogg.se:

Ja gör det =)

#10 - - Marcus Å:

Nej, då var det inte samma! Puh! haha

#11 - - SARA:

Ibland undrar jag vart världen är på väg?? :P Kram

#12 - - Emma:

Ja det var det oxå:D



Allt bra?:*

#13 - - a.nniie ♥:

sv; hehe aa det är jätte mysigt att krama i :D



btw, tycker du min blogg är värt att vinna som veckans favorit blogg hos en av bloggarina, ge gärna en röst på mig då om du tycker det:) <3

#14 - - emelie:

sv: hehe härligt att höra.

Jodå det är bra :)

#15 - - HANNAH:

Håller med :) Kolla in mitt senaste inlägg när jag går från nagelbitare till fina naglar :)

#16 - - Annika:

Hahaha ja vill de lyssna på när jag pratar med mamma så får de gärna göra det ;)

Men jag förstår vad du menar!

#17 - - BlueRoseCase:

Sverige samarbetade ju tydligen med Stasi i Östtyskland då det begav sig, så klart man ska ha användning i dag av det utbytet! ;D

#18 - - nath:

du borde se den, den är fett värd att se enligt mig :D

puss

#19 - - Kikafika:

Sv; Idag har jag bara varit allmänt glad (som vanligt känns det som nu för tiden^^).

Jag har hittat världens fånigaste bok, som visade sig vara helt i min smak:D Den va hur skön som helts:) En riktig ungdomsbok som handlar om tre tjejer med helknäppa styvmödrar:P

Lite småknäpp^^

Dessvärre kan man inte tro att den är så bra om man hör titeln "Förgiftade äpplenas klubb". Ganska platt titel om jag får säga det själv :/...



Vad har du gjort idag då?

Puss och ha en goo dag! ;)

#20 - - Anonym:

svar;Ja den är bra :)

#21 - - Frida Stigevik:

sv: intervjuar folk och gör undersökningar

#22 - - Jessica H:

sv: vabra att dagen varit bra

vet inte ritkigt än vad som händer, du då ? :)

Till top