Strawberries

Naturligtvis har den dåliga ekonomin slagit till för alla, till och med för jordgubbsförsäljarna.

 

När jag var och handlade igårkväll så skulle jag naturligtvis ha jordgubbar tills idag. Men till min fasa så kostar svenska jordgubbar 50 spänn?! För EN liter. Nej Gud bevare mig väl.

 

Jag ser mig själv som inte speciellt snål, tvärt om, jag är duktig på att spändera kronorna när jag väl slår till. Men 50 spänn för en liter jordgubbar ger jag bara inte, mina pengar växer inte på ett träd precis. Det är ju som en indirekt rån mot oss vanliga människor....

 

Nej, då smakar 2 liter Polska jordgubbar lika bra i så fall.

 

 

 

Glad Midsommar gott folk!

#1 - - ANGELICA:

sv verkligen! :)

#2 - - SARA:

Ja det är sjukt vad dyra de är!!

#3 - - Bloggarmaja:

så sjukt med priserna :o

#4 - - Emelie - EmeliesPlace:

håller med dig :P

#5 - - tess:

det ä rhelt sjuka priser på jordgubbarna just nu, jag skulle köpa till midsommar jag med, 60:- kostade de svenska. Så det blev polska ist, hehe

#6 - - Marcus Å:

Haft det bra över helgen? :)

#7 - - Emma:

Gott med jordgubbar! :D

#8 - - Viktoria:

Så sant!



sv. yes, underbart! :D

#9 - - Cajsa - F O T O B L O G G:

Hej! vännen..



Skulle du vilja vara snäll och rösta på min bild, du är än ängel om du gör det.. :) <3



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Tack på förhand, du behöver inte skriva tillbaka.. :) <3

Till top