En miss?

"The Karate Kid" kommer snart till biosalongerna och jag har konstaterat en sak... I denna "Karate kid-film" så lär han sig inte karate utan kung fu.

 

Nu är inte jag en expert när det kommer till kampsporter, men karate är en japansk kampsport medan Kung fu är en japansk/kinesisk kampsport. Sporten härstammar ifrån Japan, men blivit mer utvecklad i Kina med dess stil. (Kort sagt: kinesisk karate?).

 

Men borde man inte döpa filmen till typ.. "The Kung Fu kid" istället? Jag menar, filmen utspelar sig ändå i Kina? Och han utövar ju ändå Kung fu?

Eller vad tycker ni??

 

 

But hey!

Filmen verkar ju ändå sjukt bra!

#1 - - Elvira:

Haha, har också tänkt på det där! xD Tabbe! :D



svar: Tack så mycket! :D

#2 - - Sandra T svarar ♪:

åh vad kul, då är vi två :D

#3 - - Cajsa:

eller hur!? jag älskar det! :D

#4 - - Siz:

Måste lätt se den, hoppas hans son blir en lika bra skådespelare som hans far :)

#5 - - Marcus Å:

Bara bra med mig också. Vad gör du i Västerås för kul då?

#6 - - sara:

Haha ja det där var ju en miss! Måste se den, den verkar bra! :)

Hihi tack, vad kul :D Du måste säga till om du kommer på vilken skådis jag liknar :D Kram

#7 - - Jonna:

sv: tack snälla du :) åh jag ska då se den filmen!! men jag håller med dig till 100 procent, klart den ska heta Kung fu kid!

#8 - - Annika:

Den måste man ju se!

#9 - - Balida:

sv: haha förstår dig, kände likadant :)

#10 - - Trees:

Konstigt! dem vill la göra det mer "internationellt" så att alla fattar vad filmern handlar om x) men ja håller mää! (med tanke på att vi inte är puckon) ;)

#11 - - Elin:

Röstar på Kung Fu kid :P

#12 - - Anonym:

hej allt bra med dig idag då?

#13 - - Anna:

Vill se! :)

Till top