Golden globe vinnarna 2010

Inatt sändes Golden globe galan på tv. 
Jag själv kollade inte på galan, nej jag har faktiskt ett jobb att orka upp till dagen efter.

Men jag hittade en lista på alla galans vinnare (& nominerade, intresserad? Klicka här). Men alla vinnare har jag laggt upp här på bloggen. 



Bästa film: Avatar

Kvinnlig biroll (film): Mo’Nique (”Precious”).

Manlig biroll (film): Christoph Waltz (”Inglourious Basterds”)

Kvinnlig huvudroll i komedi (tv): Toni Collette (”The united states of Tara”).

Manlig biroll (tv): John Lithgow (”Dexter”).

Tecknad långfilm: ”Upp”.

Manlig huvudroll (tv): Michael C. Hall (”Dexter”).

Kvinnlig huvudroll (tv): Julianna Margulies (”The good wife”).

Sång: ”The weary kind” (”Crazy heart”).

Musik: ”Upp”.

Miniserie/tv-film: ”Grey gardens”.

Kvinnlig huvudroll i komedi (film): Meryl Streep (”Julie & Julia”).

Manlig huvudroll i komedi (film): Robert Downey Jr. (”Sherlock Holmes”)

Kvinnlig huvudroll i drama (film): Sandra Bullock (”The Blind Side”)

Manlig huvudroll i drama (film): Jeff Bridges (”Crazy Heart”)

Komedi: ”Baksmällan”

Regissör (film): James Cameron (”Avatar”)

Dramaserie (tv): Mad Men

Komediserie (tv): Glee

#1 - - Lizzy:

sv: ja den luktar gott! Dom flesta luktar underbart, man skulle kunna köpa dom enbart för lukten ;D

#2 - - Gisela:

håller med om att avatar var bästa filmen;D

#3 - - Your Dream Closet:

jag ska erkänna att jag är VÄLDIGT skeptiskt till vibreraande maskaror och ännu me rvibrerande foundation.. Har faktiskt inte testat maskaran av den anledningen att jag har så känsliga ögon, så jag vågar inte testa för enliogt min ögonläkare blir det större påfrestning på ögonen när man målar med något som är vibrerande. Kanske låter långsökt men har inte vågat prova för det :P

#4 - - Enira:

jag ska plugga, va gör du nu? <33

#5 - - Johanna:

Ja, det skall bli riktigt intressant och börja läsa den imorgon, blir säkert att jag sträckläser den :)

#6 - - Mathilda:

Svar: Tack :)

#7 - - clara:

sv: haha. okej:D

#8 - - Linda - ndaiL:

va många bra som vann!

#9 - - Johana:

snygg blogg !

#10 - - BlueRoseCase:

Det är ju skandal egentligen men jag har inte sett nåt av det som finns med på listan...

#11 - - SARA:

Avatar var verkligen rätt som vinnare!! :)

#12 - - Jonna:

sv: Okej :) jadu idag har vi fixat lite inför UF mässa som vi ska på i vår och visa upp vårt företag :P massvis som ska fixas xD

#13 - - Neli:

Hihi tack så mycket söt =) Det är fixat med vågtång =) Om man ändå kunde ha så naturligt. Wow haha. Bara att drömma på.

Till top