Kriget i Afghanistan

 

Igår kom den tragiska nyheten om att två svenska officerare dödats under en attack i Afghanistan.

Nu har det väckt debatt om vi borde hämta tillbaka våra trupper därifrån eller om de skulle fortsätta med sina insattser. Vad tycker ni?

 

Exempel:

 

Hämta hem dom

(läs mer på aftonbladet, klicka på länken)

 

Våra soldater eller vi svenskar här hemma är inte redo för ett krig. Men vem är? Kan man ju undra istället. Att folk dödas under krig borde ju vara något ganska så naturligt, men det var ingen redo på.

Svenska trupperna tas hem och att det ersätts med ett ökat civilt engagemang och bistånd. Det vill säga att hjälpa till att bygga skolor, se till att kvinnor och barn får en stabil utbildning.

 

Låta dom stanna kvar

(läs mer på aftonbladet, klicka på länken)

 

Sverige är inte där på eget bevåg, utan dom är där i uppdrag från FN. Där som ska hjälpa till att säkra områden och utan nationellainsatser, så kommer det att utbryta total kaos i Afghanistan av inbördeskrig och obeskrivligt lidande.

Det är först när afghanerna själva kan svara för sin säkerhet som utländsk militär och polis med gott samvete kan åka hem.

Vi har fått erfara att arbetet för fred och säkerhet är mycket farligt.

 

 

Vad tycker ni?

Borde vi hämta hem våra soldater eller borde dom få stanna kvar?

 

#1 - - Heyli:

men tusen tack för din kommentar, vad glad jag blev av den! härligt att höra att man kan inspirera andra :)

#2 - - Kikafika:

Jag tycker man ska ta hem dem. Ju mer insattsstyrkor vi skickar dit, dessto mer visar vi att man kan lösa konflikter genom krig och då fortsätter dem lite till:S Jag tycker man ska hjälpa barnen och kvinnor m.f. att fly och få nya säkrare ställen att bo på. Eller kan man resonera så? Det tycker jag i varje fall...



Sv: Bland mina älsklings-VHS:er är när mamma och pappa gifter sig x) Jag var bara 9 månader tror jag då.. Men man hör mig i alla fall när mamma svarar "Ja" och jag hör henne och börjar att gallskrika^^ fniss'

Det blir sånn nostalgi av att kolla på gamla filmer:D Man upplever gamla minnen och blir överlycklig som en 4:a-åring som får en godis, igen:D Störtskön kännsla:) Det diggar vi till 100%:D



Visst är katterna söta :)

#3 - - a.nniie ♥:

hehe tack gumman <3

Till top