Fluortanten är tillbaka!

Kommer ni ihåg när fluortanten var på besök i skolan?
Jag gör.

Alltid när hon kom till oss så försökte en och annan fly undan, men lyckades lika många gånger.
När hon kom in till vårat klassrum var det nog världens största & djupaste suck.
Ärligt talat så varken gillade jag det eller hatade det.
Ibland fick man fluor-tuggummi av henne, det var nog höjdpunkten under hennes besök. Hoho.

Men såhär i efterhand tycker jag att det var bra att dom kom på besök.
Jag menar, allt hon begär är att skölja munnen i någon minut, inte lukta på hundbajs!
Hade jag vetat hur det skulle se ut idag då, då hade jag stulit en och annan flaska fluor av henne.

Hade/har ni besök av fluortanten?
Vad tycker ni om att hon kommer med fluorskölj och berättar lite om munvård?
#1 - - SARA:

Vi hade aldrig besök av någon flourtant :P Kram

#2 - - Johanna:

haha ja hon kom på lågstadiet..minns inte så mycket av det ... vi var nog för små :)



ja jag har blivit sydd i tummen... inte kul tyckte jag!

#3 - - En modells liv:

Ska vi lägga till varandra på bloglovin? Jag tycker du har sån fin blogg och intressant att läsa om :)

#4 - - Maria:

Fluortanten var ju trevlig! :) Vi fick alltid se en kortfilm om Drakola varje år (en vampyr som åt för mycket kola i sin ungdom så han fick världens sämsta tänder, men sedan började han borsta tänderna och fick riktigt snygga vita tänder). Den var riktigt rolig, jag minns fortfarande repliker ur den! Haha :D



sv: Tack! :D

Det gör jag också.



Tja, det finns ju antagligen inte så många arbetsplatser att utöva yrket på.



Idag har jag varit och klippt mig, luggen hade blivit alldeles för lång. Vad har du själv hittat på?

#5 - - Linda Q:

Jag kommer ihåg hennes besök.. Jag fattar inte nu i efterhand varför jag ogillade det så mycket..? Jag tycker det är toppen att hon går runt och ger oss lite flour!

#6 - - matilda:

sv. tack för tipset! :D kankse provar den då;)

#7 - - Rosita:

Sv: Hahhaha! Nej jag är inte syster till Rozaleen, inte ens nära. Det är en tjej som heter Roxy (legoliv.blogg.se) som är det :)

#8 - - pelle:

>Jag tyckte inget speciellt om flourisen, men däremot de där röda pillren man fick för att sköjla munnen med. eller vad de nu gjorde :P

#9 - - Sanna - saos.blogg.se:

svar tack så hemskt mycket! ^^ tihi. längtar som en tok efter bebis!

#10 - - Emma [foto]:

sv: nej, det är inte kul att vara sjuk:/ Tack, ja jag hoppas det går över snart:)

#11 - - jenny:

Skulle vara bra tycker jag, vi har inte det iallfall. har nån det? xd

#12 - - Karin:

henne kommer man självklart ihåg. en gång hade vi klassens timma & en grupp killar mimade till låten 'flourtanten' just då kommer hon in. hahaha (:

Till top