Svårt att somna?

Har du som jag, svårt att somna på kvällarna?

Jag brukade ha väldigt svårt att somna förr, tänkte alltid för mycket på jobb/läxor eller liknande. Men nu har jag hittat ett sätt som får ögonen att falla ihop.
När jag var yngre satte jag alltid radion på väldigt väldigt låg volym och lyssnade på musiken till jag somna.

Men nu har jag ett bättre sätt, det är nämligen att sitta och lyssna på lugna låtar någon timma innan jag går och lägger mig. Då hamnar kroppen i ett "vilo-läge" som gör att man somnar lättare.

Har några musiktips till dig på låtar som får mig i sk. "vilo-läge".


Leona Lewis - Run


Robert Pattinson - Never think


Westlife - The Rose


Michael Bublé - Lost


Michael Bublé - Home (han igen, jävligt tröttsam röst.. Hahaha, nej men väldigt lugnande, underbar röst.)
#1 - - Hilea:

ska sova nu, emn blir inga låtar för min del.. hehe

#2 - - Johnnyponken:

sv:det "VAR" roligt ;)

#3 - - f:

okej ;D

#4 - - your dream closet:

JA Victoria Secret har en grymt pampig show :)

#5 - - anna:

jag är alltid helt död på kvällarna nu efter allt skolarbete så somnar utan problem ;P

#6 - - Ida:

Grejen är att jag inte har råd. Ska försöka få min mamma att betala, att betala en del i alla fall. Haha :)

#7 - - Anonym:

Åh, bra musik där du!



TACK så jättemkt!

#8 - - Jenny:

jag brukar kolla på golf, då somnar jag på två röda..hahaha. Lycka till med utmaningen!

#9 - - Johanna:

haha La som i landskrona.... =)

#10 - - Mindy:

Godmorgon gumman.Ja det är inte lång tid kvar för mig..Har svårt att sova på nätterna men det har med mitt rygg ont..men det går väl över efter lillen är hos oss..Skönt att slappna av till lugn music innan man somnar.Ha en skön tisdag.kram

#11 - - Linda:

rikitgt gott med fruktsallad:)

#12 - - Anonym:

ja precis! så tkr jag med:)

#13 - - matilda - [maatilda.blogg.se]:

puss

#14 - - SARA:

Jag brukar alltid somna som en stock :D Kram

#15 - - Sanna -saos.blogg.se:

svar Ja jag älskar bluebox! å lagerhaus också för den delen, dom har ju mkt liknande/likadana prylar dom också! :)

#16 - - Amanda:

Åh, Never think är så fin! :)

sv: haha okej! Jag trodde inte att det skulle funka, men det gjorde det,. Man kände att det inte var någon som drog med fingret =)

#17 - - jannike:

tack för tipset, har råsvårt att somna:(

#18 - - simone:

SV: Haha joo.. men jag menade, åker du till skolan varje dag eller jobb? :)

#19 - - Martina:

ja då, allt löser sig till slut :)



intressant om "viloläge" man kanske skulle ta o testa ditt knep.. =)

#20 - - eliin:

Tack för din röst :D

#21 - - vesna:

sköna låtar =)

#22 - - sadia:

bra tips, det ska jag prova! :)

#23 - - Amanda:

Det är nog något jag borde prova för jag kan ha jätte svårt att somna ibland och det känns som om man är pigg som bara den. Åh jag älskar Leona Lewis låt det är otroligt skön! :)

#24 - - Linda Q:

Musik funkar faktiskt! =)

#25 - - venus:

home är en sjukt bra låt! älskar den! kommer inte ihåg var jag först hörde den, tror det var i någon film/serie eller så..



det jag gör för att somna är helt enkelt att koncentrera mig på min andning och ingenting annat. om jag lyssnar på låtar innan kommer jag bara att tänka på dem och vilja lyssna på dem igen innan jag somnar vilket leder till att jag aldrig somnar..ja du fattar

#26 - - Daniela:

haha well eftersom 95% av finländarna faktiskt PRATAR finska, så är det väl mest i öster och norr som de har riktig finsk dialekt, men det skulle jag väl fatta 0 av haha, förstår bara den "rena" finskan :D

#27 - - jenny:

Åh, älskar NEVER THINK! <3

#28 - - kajsa:

helt ok,sj?:)

#29 - - Erika:

sv: Ja, superfin :D

#30 - - tess:

jag gillar "bubblan" ja, tycker att han ahr skön röst ;)

#31 - - Caroline, LINA FRANKღ:

Tack Louise :) Ja, alla är vi olika och tur är väl det! Sedan är ju alla individer olika och vissa är bara perfekta unga mammor, så är det ju :)

#32 - - Camilla:

Gillar verkligen din blogg! Du har bra läsning :)

#33 - - Anonym:

kärlek till westlife! haha.

Till top