Filmen som ska skrämma lite vett i de unga bilisterna!

Nu den senaste tiden har man sett ett x-antal olika skrämsel-skyltar, reklamsnuttar osv.

Vad tycker jag om detta då?


Jag tycker det är ett bra sätt att slå in lite information i dagens unga (motvilligt låter jag som en tant).

Jag menar, om jag står och säger att t.ex. att röka är farligt så är det ju inte så många som lyssnar på mig. Men om jag skulle ta med mig bilder på en riktigt jävla rökskadad mun, då jävlar lyssnar dom! Samma effekt har det om man visar denna typ av video om hur illa saker och ting kan bli.

 

Men i Sverige är vi för fega?/annorlunda? eller folket har en förjävla massa åsikter om så att vi inte kan ha så i detta land. Detta skulle anses som inte passande för att visa det för barn/ unga. Men är det bättre att deras barn ska få lära sig den hårda vägen (dvs uppleva det till och med skadade), än att istället bli varnade så dom sedan kan ta egna besult om hur dom vill hantera situationen? (dvs att få se en iscensatt situation).

 

Jag tycker absolut att man ska visa sådana videos på lektioner eller andra liknande event när man ska berätta om farliga situationer. Hur ska dom annars förstå allvaret?

#1 - - Frida:

Vad hemsk video :O Hur dum är man som gör som dom gör? Så korkat. Men håller medo m att det vore smart att visa videos som denna.



Jaja, hur är det med dig då? :D Kram.

#2 - - simone:

Oh harregud, den var läbbig! Oootroligt bra gjord alltså..

#3 - - Kalle:

och vissst har det hänt att man skriver sms när man kör...

#4 - - rebecca:

Okej :)

Ska plugga :P sjdå?:)

#5 - - v ~:

sv; jag ska bara till skolan sen ska jag lägga mig och se på tv o dricka varmt för jag har sjukt ont i halsen! :)

vad ska du göra själv? ♥

#6 - - Sessan:

Taack sötnos..det värmer så oerhört mkt, att höra att det finns fler därute som faktiskt känner som mig.. Jag såg honom med en annan tjej igår, som han dessutom brukar sova ihop med :'( DET GÖR ONT!!!



Saknar dig hjärtat, kom tbx till sthlm!! <3333

#7 - - Anonym:

Tack för din hiss/diss. Kommer sammanställa alla läsares hissar och dissar senare idag!

Allt bra med dig?

#8 - - SARA:

Jo jag mår prima! :) Ha en skön torsdag! Kram

#9 - - tess:

Tack, jag försöker ;) Den där filmen är bra, eller ja, den visar verkligen hur lätt en olycka händer.. jag blir så jäkla arg när man möter folk som lever med " det där händer inte mej, så jag gör vad jag vill"-attityden. jag hoppas att dom ser den där filmen allihop!



puss

#10 - - Gabriella:

ja vet faktiskt inte :) sjdå?

#11 - - Johanna:

Tycker absolut inte det är fel. Det får folk och tänka.. Vi fick i utbildningen se folk som körde med sprit i kroppen coh dess konsekvenser..sånt borde man få s epå teorielektioner när man tar körkort!



Jag skar mig i tummen när jag skiva bröd.... :)

#12 - - Jenny:

Håller med dig!

#13 - - sadia:

verkar som en bra idé ;P

#14 - - pelle:

Jag gillar filmen, såg den på YouTube för ett tag sedan. Men det känns som den skulle kunnat ha stannat på en minut och budkspet skulle ändå gått fram :P



Och du, True Blood finns på SVT-play. In och titta!

#15 - - Erika:

Alla borde se den videon asså och tänka efter.



sv: hehe okej ^^ Jag svarar på kommentarer :p

#16 - - bella:

exakt! :D

joo, jag har haft en bra dag, dudå? :)

#17 - - Erica:

Klart de är! :D



Puss!

#18 - - Emma:

håller med dig! bra "reklam" faktiskt...

#19 - - Erik Keding:

Jag tittade på den där videon tidigare idag, det värsta är att det känns som om scenen är tagen ur en film och på så sätt inte tas på allvar. Fast jag vet i och för sig inte hur man skulle göra den på annat sätt heller.



Men jag tycker absolut att folk överlag måste lära sig att hålla bättre koll när de kör.

#20 - - A L E X A N D R A:

sv; okej vad bra! :)

okej, imorgon ska jag vara i skolan och sedan jobba.

#21 - - A:

haha word!

#22 - - patricia:

hejhej , fin blogg du har ! :D allt bra med dig då? :)

#23 - - m:

Uh, riktigt vidrigt och obehagligt.

Jag håller med dig om att liknande filmer borde visas. Hur dumt den än låter så är det nog det bästa sättet att få in i skallen vad som faktiskt kan hända. (ja,förutom om man är med om olyckan själv. och då är det ju lite sent.) Att bara prata om det blir lite som tomma ord, man tänker "det händer andra, men inte mig!"

#24 - - Daja:

men usch vad hemskt... men kanske det som krävs för att få unga att förstå...

Till top