MTV dog för många år sedan...

 

MTV dog för många år sedan.

Ja, tydligen är skräp-tv med blaha-kändisar, snorrika snorungar och allehanda trams mer intressant än att visa det kanalen var skapt för, ja musik alltså!

Jag har alltid trott att MTV var förkortning på Music TeleVision.
-Men det måst jag har fått om bakfoten.

För tio år sedan kunde jag och min kusin sitta och kolla på musikvideos hela dagarna hos mormor och morfar. Ja, det var väl de roligaste man kunde göra en hemma dag hos dom. Fniss.. Jag älskade det!
Men vill du se på videos idag, då får du sitta uppe halva natten och att sen se ut som sju svåra år på skolan/jobbet.

Reklamen består bara av olika SMS-tjänster och "tokiga" ringsignaler.
tacka jag, SKJUT MIG I HUVUDET ISTÄLLET!

Sen, vart tog alla talangfulla VJ´s vägen? Kommer ihåg Kicki Berg eller Cat Deeley för MTV UK? (Älskade att kolla på UK hitlist!) Juste! Vart fan tog Shire vägen?

Tror de ska byta ut MTV mot WTE (Worst Television Ever).

 

 

#1 - - Anonym:

vad roligt att höra du :)



idag har jag spelat match, ochdu? :)

#2 - - Tobias:

Visst var den =)



haha!

#3 - - Emma - Vägen Till Drömmarna:

Sv: Okej, tack :) Får se ifall jag köper dem!!

#4 - - Emma:

hahah trodde också att MTV stod för det ;D

#5 - - linda:

svar: samma här. gjort idag?

pussss

#6 - - Emelie:

Sv. Den ska inhandlas så snart som möjligt :)



Helgen har varit helt okej. Har i stort sätt bara jobbat. Hur har du haft det ? :)

#7 - - O T H I L I A:

hihi ja de tycker jag, det kan vara bra att ha lite mysigt sådär ibland, hihi :)



KRAM

#8 - - Anonym:

ååh tack..va gör du?

#9 - - ANGELICA:

Ja den har varit bra :) dindå?

kram

#10 - - MALINHE - FOTOBLOGGEN!:

SV: hihija! :D:D:D

#11 - - FRIDA - It´s all about me:

sv, Tack! :)

#12 - - Maria:

Håller med, MTV innehåller bara en massa serier nu för tiden. Nog för att de också kan vara bra, men är det musik man vill ha så bör man nog zappa över till någon annan kanal.



sv: Har inte gjort så mycket. Har mest suttit och pysslat med fotoalbumet. :) Vad har du själv gjort idag?

#13 - - Cassandra:

Sv: Ja, jag håller med dig! Söndagar kan ta sig någonstans!



Jodå, det är bra med mig. Förutom att jag börjar få ont i halsen. =( Hur är läget med dig? =)



Puss.

#14 - - Anonym:

Sv: Ja, jag håller med dig! Söndagar kan ta sig någonstans!



Jodå, det är bra för mig. Förutom att jag börjar få lite ont i halsen. =(



Hur är det med dig då? =)



Puss.

#15 - - vesna.blogg.se:

tråkigt =(

#16 - - feiiaah;*:

sv: japp en jätte bra helg :D

#17 - - matilda:

sv. haha tack det kan behövas :P

#18 - - Linda - det handlar om helheten!:

åh, tack för din uppmuntran o snälla ord! <3 värmer i hjärtat att veta att man kanske inte är så sämst iallfall.. Ang Mtv, så håller jag med dig! jag tycker dem har sjunkigt rejält!! massa reklam, om dåliga ringsignaler, mindre musik - o mer reklam, helt enkelt. =/

#19 - - Hanna:

Sv: Jag har haft en riktigt bra helg. Lugnt och skönt blandat med lite action på fotbollsplan. :-)

#20 - - Hanna:

Det är bra :D

Vad har du gjort idag ?

#21 - - Leia:

Har också tänkt samma tanke många gånger. Nu för tiden är det bara serier. :S



Det är bra här med. =)



Vad gör du?

#22 - - Zäta:

haha jag kunde inte hålla med mer om mtv.

#23 - - LIENE:

MTV var så mycket bättre förut:/

#24 - - Vanadesse.:

dina inlägg e alltid klockrena! håller me dej. vi brukade oxå sitta o kolla musikvideos back in the days. idag e d bara massa kassa dokusåpor eller sms-program. suger!



jag har inte gjort så mkt ikväll. ska titta på film =) vad har du gjort?

hoppas du får en bra måndag!

kramar

#25 - - jasmingz.blogg.sejasmingz.blogg.se:

tack:D ska vi lägga till varandra på blogvlovin?:D

#26 - - Simone:

Jaaa, håller med om mtv. Fattar inte vad som hänt, dessutom ser jag knappt några musikvideos där längre.. :/

#27 - - Sanna - [ s a o s. b l o g g. s e]:

HAHA klockrent skrivet :P MTVs glansdagar är verkligen över! Nu vet jag inte vad du tycker om Kenza men jag tycker bara det är ett pinsamt försök att vinna tillbaka lite publik. Hon är säkert jättegullig och snäll tjej men vad hände med VJ's som kan prata bra engelska? :P

#28 - - Sandra:

Ja det är inte alls lika mkt musik som det var förr.



Tack vännen. Hoppas jag också! Kram

#29 - - LIENE:

sv: vad bra att du blev glad:D

#30 - - Marcus Å:

Jaha, driver du den själv? :)

#31 - - jenny:

Håller med om det där med reklamerna och det...hm!



Hare bra idag! :)

#32 - - emelie:

sv:_ hehe det är sådär, har åkt på världens förkylning, själv då?

#33 - - johanna:

jaha ooj, jag har också alltid trott det! Var konstigt..

#34 - - ERICAPERZZON:

Kan inte annat än hålla med iaf!



Svar: Ja jag har inte märkt något nytt med blogg.se har du?



/E

#35 - - Camilla:

Ligger någonting i det. Den blonda kalufsen gjorde henne mer "speciell" på något sätt. Det var ju som den man kände igen henne genom! Men nog passade hon i svart nog :)



Svar: Det är rätta takter! Om inte jobben kommer till mig, så får man ta tag i det själv. Haha. Det var verkligen en bra idé också. Sen har du ju lite kunskaper om det sedan tidigare då osv, och kan få tips från sambon :)



Ett riktigt projekt du börjat med! Men så himla kul :D



Puss



#36 - - M i c k a:

MTV är verkligen skit i dagens läge. finns så pinsamt dåliga saker som visas där.

#37 - - pelle:

Jag håller verkligen med. Det är ju för fan inte ens kvalitetsprogram de visar heller, det är fan det värsta. Billiga produktioner, uäh!

#38 - - - Therese -:

Åå, jag håller med!!

Minns förr när man kunde växla mellan MTV, ZTV och VH1 och bara se en massa olika videos hela tiden. Nu är man ju förvånad om MTV visar något annat än reklam eller "My supersweet sixteen" typ!

#39 - - KingOfPopMJ:

Håller med dig! nu har di bara serier som the hills som suger och reklam och lite musicvideon på eftermiddagem när man e i skolan ><

Till top