Domen

 

Äntligen har domen kommit mot de ungdomar som var involverade i mordet på Therese, 15.

1 år och 8 månader på sluten ungdomsvård blev straffet för mord & anstiftan till mord, skriver aftonbladet.

 

Nu är inte jag så insatt i detta men, är det bara jag som tycker att straffet var ganska milt? Åklagaren hade i detta fall yrkat på max straffet, dvs 4 år sluten ungdomsvård. Men domstolen höll inte med.

De båda var även fullt friska, ingen av dom led av någon pyskisk störning när mordet skedde, inte ens idag.

 

Vad tycker ni?

Borde straffet blivit hårdare eller är ni nöjda med deras straff? 

#1 - - Emmis:

svar; jaa skit kul =D hihi

okey, låter kul kul ;) hihi



jag ska iväg till syster och göra mat och så ska vi kika på film (=

#2 - - Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

hårdare straff! aa det är hon :) <3 vad tycker du om mina naglar i senaste inlägget? :)

kram

#3 - - nadia !:

#4 - - nadia !:

haha tack så mkt! :D

#5 - - Your Dream Closet:

tack de är bara bra me dmig :) Själv då?



Självklart är straffet väldigt milt, de är ju rent idiotiskt i sverige att en 15årig kille inte kan få mer fängelsraff baar för att han är under 18........

#6 - - Gabriella:

jo de bra :) sj?

#7 - - jennifer:

inget speciellt, just nu sitter jag och grejar med en bloggdesign ^^ dudå? :)

#8 - - Johanna:

handduken är köpt på åhlens :)



nu skall jag se om jag får en pricklinje unde rmin rubirk med utan att hela skiten blir knäpp som igår :)

#9 - - Rebecca:

åh så hemskt :(

#10 - - Hanna:

För det första: håller helt med, Sveriges straff är ju inget.

Och så; ja visst man kan skriva en lång önskelista från HM!! Så många fina grejer!!

Kram

#11 - - Marcus Å:

Jag håller med dig! Visst måste de få längre straff för mord!

#12 - - jenny:

åh, jag tycker verkligen att domen skulle ha blivit hårdare. dom förtjänar ett hårdare straff!

#13 - - Maria:

De borde nog fått strängare straff. Speciellt eftersom det här mordet har blivit väldigt uppmärksammat i media borde domaren statuerat exempel och gett ett längre straff tycker jag.



sv: Det är roligt att testa sånt där vem man själv liknar också. :) Jag har ju en tendens att fundera vem som liknar vem i kändisvärlden, men eftersom man inte ser på sig själv på samma sätt är det svårt. ;)

#14 - - pelle:

Jag tycker nog det var ganska milt. Men samtidigt så är ju Aftonbladet ganska bra på att ta parti och man får sällan något helhetsbild. Så... jag vet inte riktigt. Hemskt är det i alla fall.

#15 - - felicia ◕‿◕:

jag tycker att straffet borde vara hårdar :D

#16 - - linda:

OMG HÅDARE STRAFF:s:s::s



sKIT SKÖNT ME HÖSTLOV. Den har varit bra hur har din varit? kraaam

#17 - - Elin:

Det är jävligt milt! De har ju tagit en annan människas liv,det är så typiskt Sverige att alltid ge så låga straff..

#18 - - Linda:



DEt är förjävligt. Dem är ju helt klena med att ge straff. Asso dem har dödat en människa:s. Har du inte lov? lycka till med plugget. kram

#19 - - Linda:

SVAR: PRECIS. Jag vet inte hur dem tänker. BLir bara ledsen nör jag läser detta. Ja vet, men du pluggade något :D hahah! kraaamr

#20 - - Sofia:

det borde blivit ett hårdare straff. de var fullt medvetna om vad de gjorde

#21 - - Heyli:

är inte så insatt i det där heller, men de låter verkligen som ett milt straff, dom har ju faktiskt tagit någons liv.. usch..



och jaa jag älskar att sova ut, 13 timmar gör verkligen att man mår bra :)

Till top