Dom vill höja ännu mer?!



Läste på aftonbladet att dom ville höja biljettpriserna. Ännu mer?!


Ja, skjut mig i huvudet! Dom vill höja, igen!
Det nya filmavtalet så var en nyhet ökad moms för varje biobesök, vilket med sannolika skäl kommer gå ut över oss besökare.

 

1994 kostade en biljett ca.. 60-70 kronor. Idag ligger dom på nästan det dubbla.

 

Jag kan inte fatta att dom gör på det viset. Nu är ju lagen införd att man inte får ladda ner film, fine! Vi går på bio istället. Men ska en biljett verkligen få kosta 120 spänn? Nej, det är lika vettigt som att man har Hitler som ledare.. Klart som fan att man hellre tar risken att laddar ner än att sätta sin fot på biograferna.


Varför sänker dom inte priserna så att fler kan gå på bio istället? Idag kostar det ju minst 500 spänn för en familj att gå. Det är en lyxighet som ingen familj vill kosta på sig idag.

 

Vad tycker ni om prishöjningarna på biobiljetterna?

 

#1 - - SARA:

Men va, ska de höja ännu mera?! Inte OK!! ;( Jag går på bio jätteofta i Göteborg, och då brukar en biobiljett kosta mellan 100 - 110kr, mer är inte ok..

#2 - - matilda:

sv. jaa precis så är det ju



det är fint sj då?

#3 - - CLIP:

ja det är det verkligen! bästa dagen!

#4 - - Anonym:

svar' tack så jätte mycket (:



jag tycker det är onödigt att dom ska höja priserna på allt idag..

#5 - - Malin:

Hoppas allt är bra med dig ikväll? :)

#6 - - Anonym:

Fan va dåligt!!

då blir d ingen mera bio:(

#7 - - ANGELICA:

ja :)



va!? Det är ju absurt!! Jag går nästan aldrig på bio för att det är för dyrt och detta kommer ju inte hjälpa

#8 - - Emelie:

VA?! Är de inte kloka i huvudet?!

Jag som går på bio så ofta :(.....



TRISST!



PUSS!

#9 - - Johanna Andersen:

Det är ju skitkorkat av dem. Folk kommer bara ladda ner filmer hemma ännu mer!

#10 - - ampelos:

ja =/



men gud tänker dom höja!! kmr ju bli asdyrt

#11 - - Veronika:

Dåligt!

#12 - - Leia:

Bjöd honom på vegetarisk köttfärssås. :D

#13 - - SANNAs:

Jag med :D

#14 - - ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥:

va bra, ja smaskar popcorn..(såg din bild)

#15 - - jennifer:

jodå det funkar! själv? :)

#16 - - Yummy ^♥^:

DÅLIGT! Jag tycker int att dom ska höja, jag och mina kompisar var på bio och då kostade det 90 kronor för en biljett och det tycker jag är lagom!

Allt bra förresten? ^^

#17 - - Em:

SV: Hah, han är verkligen ett litet charmtroll! :)

Nej, de får inte höja priserna! Då kommer jag verkligen inte vilja gå på bio och det gör jag knappt redan ... :/

#18 - - Emmis:

svar; jaa jag kollar bara på tv (= ska snart städa lite XD gör dudå?

#19 - - FEBB:

Nej lägg av! Fyfan då kommer jag seriöst sluta gå på bio. jag gick på typ ngn film iaf i måndags,.. 125 jävla spänn!! HELT SJUKT



ja visst ser de mysiga ut:P

#20 - - Emma:

nej är det sant! fan vad dåligt! :(

#21 - - emelie:

hihi ja :)

va höja ännu mer? haha i framtiden kommer alla köra på att ladda ner ..

#22 - - LIENE:

här kostar det 70-85 kr. men fy vad mycket det kan kosta:O jag tycker redan att det är dyrt med bio och går dit kanske max 3 gånger per år. man får ju knappt ha nåt nöjesliv:( mat kostar, kläder kostar, allt kostar ju! t.o.m. att få gå på toa i köpcentrum i stora tsäder, helt sjukt!

#23 - - Bianca:

Höja prisrna ennu mer!?`sjukt drygt:/...

#24 - - Alicia:

SV: Jag har haft en fin kväll, inte haft tid att slappa bara ;P Själv då?

#25 - - Nathalie♥:

mm vet :(

Aa det är bättre, har ett giganstiskt blåmärke bara :P

#26 - - livetoday - 52 kilo:

det är faktiskt en väldigt bra fråga.

för innan jag gick upp mina 13 kilo så vägde jag 52. och då var jag super nöjd. Men jag tror egentligen att det räcker med 55...men jag får se när jag har kommit så långt :):) hihi

#27 - - felicia<3:

nu är det dags igen,

har veckans halloween blogg!

gå med nu direkt,

så kan du bli den lyckliga vinnaren ;)

#28 - - Rebecca:

Sv: Tack så jätte mycket! :)



Priset har verkligen stigit... :P

#29 - - Matilda:

Håller med dig helt och hållet!

(Och godispeng på det.. dyrt dyrt speciellt för en familj!)



Sv: Tack så mycket!

#30 - - Camilla:

Ingen jäkel kommer ju att fortsätta gå på bio om priserna höjs ännu mer! Tycker det är dålig stil faktiskt..



Svar: Absolut. Så är det ju alltid när man startar eget, men det är väl inte av charmen ändå med det hela också? Precis. Nu har du rutinerna osv. Och du kommer bara att växa utav denna erfarenhet :)



Efter en lång jobb dag kan det vara precis det som behövs :)



Puss

#31 - - Sanna:

Jag tycker att det är sjukt! Som sagt detta kommer ju göra att fler stannar hemma och laddar ner filmerna istället^^ Då kan de ju lika gärna lägga ner bion, jag kan äta popcorn hemma o kolla på film olagligt :) (fast jag köper ju inte popcorn på bio längre iaf.. eftersom de trydligen har nötolja i popcornen där jag bor?).



P.O.K. Sanna

#32 - - Tina:

VA!!! å nej...

#33 - - annii:

Gott med popcorn

#34 - - linda:

Jag tycker det ska kosta 65 :O

Till top