Cabaret

 

Idag blev sjukt inpsirerad till att börja teckna igen.

Har tappat intresset att teckan och lusten till att ta fram papper och penna har varit lika med noll det senaste året.

 

Men idag dök en tanke upp ur det blå och jag teckna. Det roliga är att jag blev inspirerad till att teckna tack vare Cabaret. Närmare bestämt till Liza Minnelli - Mein Herr. Ganska roligt de där tycker jag.

 

Men tyvärr så har jag en ovana att endast teckna med bläckpennor. Inget fel på bläckpennor, men gör man fel så blir det verkligen fel och det finns inte så mycket att göra för att kunna rätta till det. Det är väl olika från tecknare till tecknare gissar jag.

Men jag finner en viss charm med "operfekta" bilder.

Kanske dyker upp en bild ikväll.

 

 

En scen ur Cabaret med Liza Minnelli - Mein Herr

#1 - - Rebecca:

haha drag me to hell heter den :D

#2 - - vesna.blogg.se:

tack söt = )allt bra? =)

#3 - - ANGELICA:

tack söta du! Ja det har jag :)



oh spännande och kanske få se sen :D

#4 - - jenny:

ja, det hade vart sjukt skönt! :)



ikväll så är jag med sara, själv då? =)



puss

#5 - - ebba:

sv; åh tack så mycket! :)



jo det är toppen! =)

#6 - - Lexie:

hoppas du mår bättre nu :)



idag har jag jobbat och nu ska jag ta det lugnt :D själv? :)

#7 - - linda:

sv; tack! okej!

lyssnar på musik

kramar

#8 - - iza (::

sv: Ja!

Åh har varit på stan idag och shoppat (: Vad har du gjort idag?

Brukar du aldrig använda några mer "speciella" pennor att teckna med än bläck? :)

#9 - - emelie o becca:

fin blogg

#10 - - ' caroline anette:

sv: haha ja men jag har inte ens hunnit gjort någonting än, jag har inte orkat. haha! :D

#11 - - amanda janson:

ja jag håller helt klart med:D Han blir bättre och bättre ju äldra han blir!

#12 - - NOESCAPE:

sv: jaag ska snart äta middag ;D

btw: läs gärna min fortsättning på novell, vore guldvärt! <3

#13 - - rebecca:

sv: jo fastän det är otroligt sorgligt så är det jäkligt fint!

#14 - - Erika:

sv. Nej inte snygga alls :P

#15 - - Alexandra:

Ja det ska bli sjuk härligt med lite semeste. 1 vecka i värmen med sol å bad :)

#16 - - Maria:

Sätt gärna upp en bild på resultatet! :)

Nu blev jag också sugen på att teckna.. :P



sv: Ja, testa gärna ansiktsmasken! :D Den var väldigt skön och uppfräschande, fast resultatet höll inte i sig så länge. På morgonen var ansiktet som vanligt igen. Fast så är det nog med alla ansiktsmasker i och för sig. :)

#17 - - Malin-Hockeyfruga:

ja, sån brukar lösa sig..ska bara få tummen ur hihi:D ja pisamt haha! åh roligt att teckna, hoppas få se bild sen;) puss

#18 - - Emmis:

svar; låter bra ;) hihi

#19 - - Rebecca:

tack :)

#20 - - simone:

Ohh, Cabaret :D

#21 - - jennifer:

ja, precis! :) ska du också se filmen på bio? ^^

#22 - - S A N N A:

i dag blir det bara mys med familjen nu när jag har kommit hem och så : )

själv ?

P & K

#23 - - anna:

kul att du har fått tillbaka inspirationen!

#24 - - simone:

Tack! ;D Haha ^^



Okej, ikväll så ska jag nog sova en stund o sen vara vaken ett bra tag själv då? =)

#25 - - Nellyhaglund:

svar:

ah okej, lät ju sådär..

ikväll hade jag tänkt att städa, inte så kul men behövs. du själv då?

#26 - - Nataya:

Vilken fin bild :D

#27 - - Lina:

Tack :) haha nä det snåla dom inte med :) allt är bra, själv? :)

#28 - - linda:

coolt!

Jag pluggar på ett arbete som vi fick från skolan. Blev rätt inne i det, tycker sådant är sjukt roligt. Vad har du gjort idag? kramar

#29 - - Mimmi:

Taaack! : D Till grattiset alltså.. jag missade helt din kommentar där : D Skyller allt på febern man blir så smart när man är sjuk!



Jag känner mig så okvinnlig just för att jag aldrig förståt det där med Marilyn Monroe.. jag tycker inte hon är vacker.. hon ser ju ut som vilken kvinna som helst. Det är något jag inte hajar.. känner mig helt utanför kvinnosläktet, haha. Men kul att du hittar inspiration igen! Värsta som finns är när den torkar igen.

Till top