Sveriges nya förbundskapten är...

 

Nu ser ni Sveriges nya förbundskapten i fotboll.

 

Ingen mindre än Erik Hamrén fick posten efter Lagerbäck. Jag kan inte vara mer nöjd, även om jag inte är så haj på tränarsidan så vet även jag att detta är en guldklimp. Ja, ialla fall om vi kolla på facit!

 

Hamrén är tränare för norska Rosenborg som han tog ligaguld med 2009. Men tittar vi tillbaka ännu mer så hittar vi fler placeringar som danskt ligaguld med Ålborg 2008, danskt brons med Ålborg 2007. Trea med Örgryte i allsvenskan 2002. Guld i svenska cupen med AIK 1996 och 1997 och med Örgryte 2000.

 

Men nu är det ju en himla skillnad på att träna klubblag än ett landslag, kan jag tänka mig. Men Hamrén har mitt stöd med landslaget och jag tror helhjärtat på honom.


Nu återstår det att se hur det går för honom..

#1 - - Novembersara.:

SV: TACK, vad glad jag blir.

#2 - - Linda - det handlar om helheten:

Åh.. tack. jag blir ordlös. du berörde mig nu. tack!

#3 - - Emma:

haha vad gullig du är! Ja men det är rätt roligt att sjunga i globen faktiskt :)

#4 - - Alison:

Jodå, annars har jag haft det bra :D Själv med?



Kram!

#5 - - Veronika:

Han ser ju så tråkig ut!

#6 - - fridaeriksson:

idag har jag gått på bio igen! ;) hehe vad har du gjort då? :D

#7 - - Cajsa:

hehehe du får skynda dig och boka bord till våran show då! XD

#8 - - Sandra - Piffad:

sv: Jag med! :D Kram på dig

#9 - - ' caroline anette ♥:

svar: mysigt. vad händer idag då? :)

#10 - - vesna.blogg.se:

vad är försmå?

#11 - - katrin:

Åh, alltså hur får man till en sån snygg design?! Så att det delar sig lixom, alltså det är ett mellanrum mellan kategorierna och sjävla blogginläggen....

#12 - - amanda janson:

haha okej, jag bor i Sundsvall, Västernorrland, och här är det plus grader:D haha

#13 - - rebecca:

sv: ja det är så jäkla mysigt, man märker att snart är det vinter! :D jo min dag har varit jättebra, hur har din dag varit? kram

#14 - - Nellyhaglund:

svar:

tack :)



allt bra ikväll?

#15 - - Mina:

God kväll söta..Hoppas att din dag har varit en skön dag som min.Här har det snöat med har inte lagt sig..lita synd för det hade varit skoj med några bilder..men fler dagar kommer det säkert med snö som lägger sig..Ha en skön kväll.krma

#16 - - Emmis:

svar; jaa tackar (= fick in en hel del bra svar och så vad alla tror så det är ju as kul =D

#17 - - tess:

Idag har jag jobbat hela dagen, och i morse var jag iväg till veterinären med vovven så hon fick sin spruta :) vad har du gjort idag??



puss

#18 - - Malin:

SV: Ja eller hur! :D

#19 - - Johanna:

Haha jag ahde kanppt hört talas om honom innan ahn dök upp i diskussionen

#20 - - linda:

sv; okej vad bra! den har varit bra! <3

#21 - - teSz:

SV: Jadu, jag har varit hos min pojkvän mån tills idag. köpt säng o så. och imorn vet jag inte riktigt vad som händer ^^ fredag åker jag till honom igen :)



dudå? kram

#22 - - SUCIO ♥:

På min blogg kan man vinna ett presentkort från H&M plus du kan bli medlem på en sida och få gratis skor, så vad väntar du på?!! Pussar SUCIO ♥

#23 - - Rebecca:

haha nejdå :D

#24 - - Anonym:

nee preic.s. haha

#25 - - LIENE:

sv: ja det är ju så. jag gillar hur han ritar men inte riktigt vad, inte efter mins mak alltså. fast vissa målningar är coola med.

#26 - - simone:

Tack så mycket =D :D

#27 - - RUMPCHOCK!!!:

SV: Låter härligt! :D Jadu, typ gå i skolan, träna och så! ;) Är allting bra då? :)

KRAMAR!

#28 - - angelica:

härligt! Ja jag har inte kommit så långt på min men hittills har den var helt okej :)

#29 - - SARA:

Hihi, tack! :D Är grymt nyfiken på vad som händer ikväll :D Kram

#30 - - emelie:

sv: haha, allt bra idag? :)

#31 - - Pernilla:

min farsa fan ;)

#32 - - Mia:

det här kan bara gå bra!

#33 - - Zozzo:

Jag hoppas verkligen på honom och jag tror att det kommer bli toppen med lite nytt blod så att säga. Skönt oxå att vi fick honom till slut. Kram kram

#34 - - Emelie:

Vad kul att du hamnade på förstasidan :D Du förtjänar det VERKLIGEN! :D



Puss snygging!

#35 - - Sessan:

Härligt! Det kunde varit bättre..men jag har mina vänner och det betyder allt..



Du måste komma till storstaden snart baaby! <3

#36 - - angelica:

Sv: jag vet..och det händer ofta för oss tyvärr att man måset vänta vänta vänta..

Jag är också skit glad att erik blev nya tränaren:D hur bra som helst :D

#37 - - E L I N:sv taccogratäng:

det är riktigt smarigt det!:)

#38 - - anna:

Hoppas det blir bra med Hamren! :)

#39 - - JUNITJEJ:

Jasså, det är så han ser ut.

#40 - - Sofia:

Jag hoppas det går bra, och att Zlatan lär sig att göra mål står högt på listan!

#41 - - Frida:

Skönt att vi nu äntligen har fått en ny förbundskapten. Kan ju inte annat än hoppas på det bästa och att han kommer att göra ett bra jobb! :) Spännande spännande!

#42 - - Sofia [gaspedal.blogg.se]:

spännande (:

#43 - - Marcus:

Yterligare en pajas som landslagstränare, då blir det inget em 2012 heller. fan vad fint.

#44 - - Marcus:

Nej jag tror inte på Hamrén eftersom han insisterar på att vi ska bygga på lagerbäcks grund, vilket bevisligen inte har funkat sådär överdrivet långt. Jag hade hellre sett Rickard Norling på posten därför att jag gillar hans fotbolls filosofi och jag tror att den skulle passa svenska landslaget utmärkt.

#45 - - cryylv:

Bara att önska honom LYCKA TILL

#46 - - Emil:

våre første tanker var, ikke "#¤%"& om dere får han. Det skal et under til. Når det kom fram at han ønsket å forlate RBK fikk vi et ambivalent forhold til det, hva mente han med dette? Når han selv tok initiativ til forhandlinger på nytt tenkte vi, nå kan du bare ha det så godt, hvem vil vel ha en trener som ikke ønsker å være i det laget han trener. Alt i alt er vi veldig fornøyde med hva han har oppnådd i Norge, og det er en flott trener dere får. RBK har 1 tap i årets tippeliga, og det var etter at gullet var sikret. 69 poeng mot andreplassens 56... Gratz!! :)

#47 - - Kristin:

Hejsan!



Vad gärna med och tävla i min blogg om ett hudvårdskit till ett värde av 735 kronor =) Behövs ingen blogg för att deltaga!



Direktlänk: http://liddie.blogg.se/2009/november/compete.html#comment



Kram!

#48 - - Anonym:

Det sämsta med förra förbundskaptenen (förutom hans dåliga inställning och att laget aldrig kom någon vart) var helt klart hans kläder!! blåställ/träningsoverall??? hemskt hemskt hemskt! alla andra förbundskaptener har stil! kostym/kavaj. han skämde ut vårat land!! Jag vet helt seriöst en vän som presenterat sig utomlands och fått skratt tillbaka, lixom, haha du kommer från landet med fotbollsförbundskaptenen i overall. pinsamt!! så, det kan inte bli sämre =D

#49 - - cathrine:

Erik Hamrén er best! Vi vil ha ham værende i Rosenborg!=) menmen slik gikk det ikke:(

Till top