Hemmafru tipsar! Kladdkaka

Torsdagar måste nog vara veckans tråkigaste dag. Det har jag nog fasen tyckt sen jag började mellanstadiet. Det är liksom dagen som står ivägen för älskade fredag.

Bara för att jag har fått tycke för matlagning och bakning igen, så tänkte jag förgylla dagen med att baka en kladdkaka!

 

 

 

Onödigt att lägga in receptet på den här kanske, alla kan väl i princip baka kladdkaka i sömnen? Men här kommer iallfall min variant:

100 g smält smör
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl mjöl
1 dl kakao
1/2 tsk salt

 

Smöra en form med löstagbar kant och bröa den med ströbröd eller kokos. Sätt ugnen på 175 grader. Rör i hop de torra ingredienserna och tillsätt sen smöret och sist äggen. Rör ner chokladkrosset och häll över smeten i formen. In i mitten av ugnen ca 15-30 min, beroende på hur stor form man har mm. Känn med sticka med jämna mellanrum för den ska vara KLADDIG! Hellre för kladdig än tvärt om.. Serveras riktigt kall med grädde eller glass. Yummi yummi!

#1 - - S A N N A:

Det blir nog inte så mycket den här veckan, sj ? :D

P & K

#2 - - stefan:

nu vet jag vad jag ska göra efter det att jag svarat på alla kommentarer, tack!

#3 - - Camilla:

Tackar! Oja. Tycker det ska bli så enormt roligt att ansvara för kosmetikavdelningen :D Love it!



Några planer för helgen ännu? :)



Puss

#4 - - Emelie:

Vilken bild.. nu blev man ju inte alls sugen på en bit kladdkaka ;O

#5 - - Rebecca:

Tack!



Mums :)

#6 - - Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

aa faktist! :) haft en fin dag? <3 kladdkaka låter smask ;)

kram

#7 - - SARA:

Kladdkaka är så mumsigt!! :) Kram

#8 - - Anonym:

sv: jodå fina fisken idag :) själv?



åh, jag verkligen ÄLSKAR kladdkaka!:D

#9 - - JAGHETERINTESUNE:

Har hänt idag då? :)

#10 - - Iris ♥:

Hej! :)



Vilken fin blogg du har. (a)

Hur har dn dag varit då ?

Några planer inför helgen...

Det vore jättekul om du besökte min...

Kram ♥

#11 - - Emma:

Aaah vad gott!:)

#12 - - Emelie:

Klaaaaaaaaaddiiiiiigt ^^ Mums!



PUSS babe!

Ha en toppen bra helg!

#13 - - Trees:

haha ja visst:D

Till top