Hemmafru tipsar!

 

Recept på ett 800g färs (ca. 4 portioner):
800g blandfärs
1 gul lök
1,5 dl mjölk
1 dl ströbröd
1 tsk salt
vitpeppar
smör att steka i


Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ströbröd och mjölk/grädde. Låt svälla ca. 10 min.
Riv 1 gul lök fint. Blanda ihop alla ingredienserna till smeten. Tag några varv med pepparkvarnen.
Forma pannbiffarna till stora köttbullar och platta ut.
Smält lite smör i en stekpanna.
Stek pannbiffarna 2-3 min. på varje sida tills de fått fin färg. Lägg över i eldfast form och efterstek i ugn i ca. 10 min.

Stekt lök:
Samtidigt som du steker pannbiffarna steker du även löken.

2 gula lökar
1 msk smör
Ev. 1 tsk socker

Skala och skiva löken. Smält smöret i en stekpanna och och bryn löken först på medelvärme och sedan på svag värme tills den är brun och mjuk. Eventuellt kan du strö över lite socker mot slutet som får karamelisera.


Detta var vad jag gjorde till middag idag! Hur ambisiös är man inte och ställer sig och gör egna biffar med stekt lök och potatis? Helt klart värt besväret.

Japp, jag dog så gott var det!
#1 - - Janina - Modellen som skiter i alla måsten:

SVAR:



Vad roligt att du höll med mig i mitt inlägg :) Jag är som sagt inte så insatt ännu men jag tror väldigt starkt att de har fått en stor anhängarskara eftersom de tar upp saker som andra partier inte gör. Gör man det så kommer folk att rösta på dem för att få in samma frågor i de andra partierna, iaf så tror jag så :)



& du, MUUUUUUUMMS vad gott det där såg ut :D :D :D

#2 - - Emelie:

Så lite så rödtotten :D



Klart jag ska! Jag ska både bli grym och känd! (eller ja, kändisskap ligger väl kanske inte på önskelistan, det hänger mest med på köpet). Vad ska du bli känd och grym inom min kära Louise? :D



Då kanske det är dags att börja kika :) Så har man det gjort ;)



PUSS på lillfingret!

#3 - - Emelie:

Haha ja! Finnarna kan faktiskt de också :D

Se den se den!



PUSS!

#4 - - Sissi:

mums!

#5 - - Petra:

Åh det lät ju farligt gott och ambitiöst, tänk om man kunde va så duktig nångång, då hade min man vart en glad snubbe! Kram

#6 - - Maria:

Vad duktig du är! :) Det lät verkligen jättegott!



sv: Vilken tur att den var bra trots att du jobbat :)



Tja, just nu sitter jag och tittar med ett halvt öga på "Halv åtta hos mig". Vad har du själv för dig? :)

#7 - - Anonym:

ja :)



å vad gott de där såg ut

#8 - - Johanna:

Kristianstad/skåen finns ajg i...full storm här.... =)

#9 - - Frida:

jadå jag har haft en bra dag. hur har din dag varit då.?

#10 - - Zozzo:

Det där såg smaskens ut :) Jo det var härligt med promenad, men lerigt på sina ställen. Kram kram

#11 - - LIENE:

Tack så mycket:D

#12 - - Emmis:

svar; jaa eller hur XD hihi så grymt snygg XD

#13 - - Daniel:

hmmm dör nästan jag med av blotta smaktanken!

#14 - - aleeekz:

jag ska ta hand om lite julpynt idag så hela dagen går väl åt det :).

själv dÅ :)?

#15 - - SARA:

GOTT! :) Kram

#16 - - Tekno:

Gött :)

#17 - - Matilda:

det där är så himla gott! brukar vi också göra! mattias är expert på köttfärsrätter! hihi! :-)



sv: tack så jättemycket!!

#18 - - simone:

Hej! :D Vill du rösta på mig som veckans blogg? =) Jag har aldrig kommit med i det förut... ;) Skulle vara kul att vinna eller bli en av tre finalister! ^^



http://carolineanette.blogg.se/2009/november/draft-nov-19-2009.html#comment

#19 - - iza (::

sv: Ja det håller jag med dig om!



Du verkar vara bra på att laga mat och det där såg rätt så gott ut! :)

#20 - - Erica,:

gott! :D

#21 - - stefan:

Det ser riktigt gott ut! Själv gjorde jag ugnsbakad fisk med potatis och vitsås med lite kräftor i.

#22 - - Alison:

Njaa, ingen aning faktiskt :o Imorgon blir det skola och plugg som alltid, efter det... Jaa, lär antagligen sova och plugga större delar av helgen haha! ;D

Själv? :)

Kram!

#23 - - Helena:

Ser så himla gott ut :D



Hoppas att allt är bra :)

Puss

Till top