Affordable luxury

I början av november lanserar Lindex en helt ny kollektion vid namnet "Affordable luxury". Det är snygga kvällsplagg som Ewa Larsson designat.

Några plagg ur kollektionen


Vad som är lite speciellt med dessa är att de endast kommer finnas i storlekarna S & M. Lindex svarade: "När vi valde att göra det här samarbetet så valde vi att göra det i ett snitt. För större storlekar hade vi behövt sy helt andra plagg, säger Sofia Brax till Aftonbladet. "

Jag förstår vad dom menar. Kroppsfiguren är helt annorlunda och att sy sånna plagg i större storlekar hade inte blivit bra.
MEN, det tycker inte jag att Lindex ska avgöra. Det ska väl varje individ göra? Jag tycker att göra på detta vis är lite strategiskt korkat. Lindex är ju känd för att ha det större storlekarna och vara en "inne affär".
Nej, som nästan alla affärer så borde ju varje plagg finnas i alla storlekar och inte bara visa.
Detta kan ju faktiskt påverka människors val av affärer. Många kvinnor tar lätt illa vid när sånna här saker visas upp.

Jag är inte supersmal själv och behöver se upp för vad det är för plagg jag handlar hem, för allt ser inte smickrande ut. Jag får ta plagg som ser bara ut på mig, så enkelt är det.
Vad jag tycker att folk ska komma ihåg är att alla människor har olika kroppsformer.

Fastna inte på storlekar och siffror. Ta plagg som passar just dig, som du trivs i.


Vad tycker ni om att Lindex endast gör kläder i storlekar i endast S & M?
#1 - - MALINHE - FOTOBLOGGEN!:

SV: tack så himla mke :)!

#2 - - SARA:

Det var min farfar som gick bort :( Han är den första i min närhet som har dött, så vet inte om det känns extra sorgligt. Är iaf väldigt jobbigt just nu :( Kram

#3 - - klaudia:

sv; tack så mkt!

ja dte är te!

rösta på mig i http://fridasjoblom.blogg.se/2009/november/finalisterna-i-veckans-blogg-1.html?_tmp=2ad5968402d0db7e801d4b7feda8d6985a3f0d5a

skulle vara skit snällt! :)

#4 - - Emmis:

svar; ja eller hur är den tuff XD

#5 - - Maria:

sv: Jadå, riktigt bra :D Hur har din helg varit då?

#6 - - J E S I (jesi.blogg.se):

sv, aha hahah oeky :D



jodå, det är bra tack! sjd? :D

#7 - - stefan:

Jag tycker det är riktigt dåligt att de inte för ett plagg i alla storlekar som normalt finns på lindex. Det är ju ändå kunden som avgör om de vill ha plagget eller inte!

#8 - - Josefine:

jag tycker det är dåligt, för jag är ingen av dom storlekarna =/

#9 - - jossan:

tack <3 förlåt för alldeles för sent svar, allt bra? :)

kram

#10 - - linda:



SVAR: ingen aning hur hon orkade göra 12 x byten. Ja min helg var bra, hur var din ? kramar

#11 - - coneh:

Hm.. Jag har varit sån förut, en sån som inte gillade att shoppa, bara för att jag hade större storlekar än vad mina vänner hade.. (lågstadiet) Och jag skämdes när vänner frågade vilken storlek jag hade. Men inte längre. Liksom, storleken är en siffra. Ingenting annat! Jag menar, det skulle ju bara se korkat ut om jag (till exempel) skulle komma i ett linne i XS, då jag egentligen behöver S/M. Då är det ju bättre att bara ta på sig den storleken man behöver, istället för att bli utskrattad för att man har för små kläder.. Så tycker ja iaf! :)



Snälla, hjälp mig att vinna! Rösta på mig som nummer 2.. Snälla! :) http://sommarfreak.blogg.se/2009/november/the-ten-finalists.html#comment



KRAM!<3

#12 - - Terese:

sv: aa :) Gör du? :)

Kram.

#13 - - rebecca:

sv: jag önskar mig också böcker i julklapp! :)



jadu, i veckan har jag en massa prov :) själv då?

#14 - - Frida:

Tycker det är riktigt dåligt av de! Känns mest som ett dåligt snack. Är inte så förtjust i Lindex längre iaf. Tycker Kappahl blivit väldigt bra på senaste tiden!



Svar: Ja, exakt. Jadå, min helg var helt okej! Försvann rätt fort men de gör väl det nu. Hur var din helg? :)

#15 - - CLIP:

ja, min dag har varit bra! hur har din varit?=)

#16 - - Simone:

Oh, riktigt hett :D



SV: ack så mycket Louise! :)

#17 - - V E V V E, i'M THE ORGINAL!:

sv; kul att du tyckte dom var bra! :D



puss

#18 - - Erika:

sv. Ja visst längtat man galet mkt :D

#19 - - Zozzo:

Jo det är ju det, tyvärr. Hoppas din dag varit bra :) Kram kram

#20 - - Decemberjul:

Gillar du julen precis som jag? Då borde du kika in på min JULBLOGG!



Kram

#21 - - tess:

jag tycker att det är helt okej eftersom att det finns vissa plagg som enbart finns i stora storlekar. isf borde ju det oxå vara diskriminerande?

#22 - - Moa:

Bra inlägg! Jag håller med, de borde försöka ha i många storlekar.

#23 - - Rosida:

Håller med! De borde ha gjort större storlekar också.

Till top