Vinnaren av eurovision song contest!



Årets vinnare av Eurovison song contest är Alexander Rybak!
Grattis Norge!


Han krossade allt motstånd med 387 poäng. Poäng rekord så det bara sjunger om det! 


Update:

Va ska man säga? Någon mer än jag som tyckte att Malena inte höll måttet som i melodifestivalen?
Nja, det gick ju sådär om vi ska uttrycka det milt, en 21:a plats. Det kunde ju ha gått sämre, eller hur? Bara för att jag verkligen ska få klaga en smula & uttrycka lite åsikter så ska jag göra ett helt inlägg om detta.
Ett riktigt svenne beteende 10 gånger om, vad säger ni?
#1 - - Vilja:

Vinnaren blev: http://viljasvarld.blogg.se/2009/may/and-the-winner-is.html

#2 - - SARA:

Han var ju så charmig, och låten bra!! :)

En annan låt jag älskade var Albaniens, men där blev det ju inga höga poäng.. Kram

#3 - - Bea:

Bra blogg du har :)

#4 - - SaraChristina:

Jag tkr island var helt ok o norge var bäst xD

#5 - - MissCM:

sv: hehe, jaa! men Island fick ju hyfsade poäng ändå! :) dock såg jag aldrig vad Island blev.. blev dom tvåa?

#6 - - Sandra:

Ja det där var ingen liten seger alltså :)

Sverige.. ja vad ska man säga.. ingenting.



Puss

#7 - - MissCM:

Sv: Åh, okej! Men det är ju superbra! :D Tycker fortfarande att Island var bättre ;P

#8 - - DYSTYMI:

Jag tycker malena var riktigt bra, hon har en sjukt bra röst. Men hon hade kunnat välja en roligare låt. Hallå!? det är ju melodifestivalen!

#9 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

ja tycker inte nån höll måttet i år!!

#10 - - Ante:

dom va inte så bra men dom va söt iaf =)

ha en bra kväll/ ante

#11 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

sv; ne det va mkt lugna låtar och många på massa konstiga språk så man inte begrep ett smack!!



well, natti natti sötis :)

#12 - - I Z Z A H ~ S V A R A R:

jo jag har oxå bara slappat ikväll =) så vad har du för planer inför morrondagen ?

#13 - - Bellman:

sv; oja allt är bara fint nu när norge vann ;) haha han var grym eller vad säger du?

pöss

#14 - - Tirova:

Ååå, om EMD hade varit med så hade sverige lätt hamnat bland top 3!:)

#15 - - anna:

Tack :D

#16 - - Angelica L:

God morgon :D

Kram

#17 - - spiderchick:

norge var bäst!

#18 - - Rita:

Jag tycker också det var rätt att Norge vann! :D

#19 - - Rita:

Grattis Norge! :D

Så tråkigt att det gick så dåligt för Sverige :/

#20 - - Angelica:

Sv: Nä, jag missade det x)

#21 - - emma:

God morgon! :)

Allt bra? :D



// EB

#22 - - elinore:

han var bäst !

#23 - - Josefin:

Jag tycker att Norge var jätte bra!

Tycker ínte du det ;)

Kolla gärna min blogg och skriv en kommentar!

Fin blogg

#24 - - johanna:

ah kom hon bara på 21plats? jag följde dte inte så noga, vi hade tvn på medans vi pratade och drack vin =)



haha snäll födelsedagspresent. hoppas dte gick bra för honom!

#25 - - My:

Ja jag har verkligen haft en riktigt bra helg, kom precis hem från tränarresan som var riktigt rolig ;)

Hoppas du får en bra dag

#26 - - pelle:

Grejen är att jag, på min tv, inte hörde et uns av melodi i hennes låt. det var skitkonstigt. jag trodde de glömt slå på bakgrundsmusiken där först ;D

#27 - - sadia:

grattis till norge! :)

#28 - - Anna:

jag har aldrig gillat hennes låt, den är så sjukt dålig. Jag trodde inte ens vi skulle gå vidare från kvalet, ännu mndre att de skulle gå bra för oss. Och alla bevis pekar ju på att jag hade rätt, synd, men vad ska man göra?

#29 - - Trees:

haha aa lite svennefasoner på de;) hon sög rent ut sagt tkr jag:P

#30 - - lisa g:

Sverige var inte bra, jag tyckte inte hon framförde låten som hon brukade.Norge var helt klart rätt vinnare!

#31 - - Hannah Hale:

Sv: min helg har vart okej! :) inget speciellt hände, tyvärr

Din då?

#32 - - NELLIE:

Kommentera gärna mitt senaste inlägg "VAKEN" och skriv i en kommentar vad du gör just nu och hur vädret hos dig är! :) kram

#33 - - Emma:

jag höll på norge och turkiet:)

#34 - - Maria:

Jag tyckte att det blev riktigt bra låtar i toppen i år. Kan nog räkna med att få höra Norges låt på radion minst 10 gånger idag, hehe... Men det är ju bara bra, den är ju så underbart fin!



Lite tråkigt är det ju att det inte gick bra alls för varken Finland eller Sverige. Och så hade jag gärna gett mera poäng till Bosnien-Hercegovina. Men sånt är livet.

#35 - - sandra:

Jag jobbar i en klädbutik :D Jobbar du?

#36 - - Sandra:

Ja Island var också riktigt bra :)

Händer idag då?



Puss

#37 - - samantha:

mmm

#38 - - Michaela:

ingenaning får se :D

#39 - - J:

Dumma låt! !! Ja gillar den icke

#40 - - andrine:

sv; riktigt kul med poängrekord också =)

#41 - - annii:

Han var skit bra

Till top