Vad hände?!

Vad va det som hände?

Ja, det gick ju som bekant vid det här laget inget vidare på Malena.
Jag har mina tankar om detta så håll i hatten säger jag bara.

För det första, Framträdandet var riktigt uselt, låt mig stryka under uselt!
Dom som säger att hennes framträdande var bra, vart fan var ni då? Inte framför tv:n ialla fall.
Hennes röst bar inte igenom hela framträdandet. Antingen hade hon en dålig "röstdag" eller så hade ryssarna druckit för mycket av sin fina vodka. Nej, låten kändes helt platt igår.
Jag tycker att ni ska gå in på youtube och jämför låten ifrån igår & när hon vann i globen, Stockholm. Det är en jätte skillnad!

För det andra, varför kickade hon den manliga kören? Hennes framträdande försvann ju när dom inte fanns med där, tråkigt! Lyftet i slutet tog bort och hela den här "nu jävlar ska jag vinna". Det är ju tråkigt.. 

För det tredje, så var det väl kanske inte rätt låt att skicka till ett sådant sammanhang? Opera (okej, opera pop) hör kanske inte hemma där. Men jag måste ändå säga att det var modigt av Sverige att skicka en sådan låt dit, det kunde lika gärna har gått hem eller blivit botten, i detta fall blev det tyvärr botten.

För det fjärde, var det bara jag som tyckte att hon var mycket snyggare i globen än i Moskva? Snyggare make up, snyggare klänning och snyggare frisyr hade hon då ialla fall. Skiter faktiskt i vem som designat klänningen, den gjorde ju inte mycket för Sverige. Varför lägga 400 000 kronor på något som ändå inte var särskilt snyggt? Kunde man inte lika gärna lägga det på något gynnade Sverige?

En sak som jag tänkte på under gårdagen, varför har vi inget roligt framträdande för? Jag menar, se på Norge hade fantastiska dansare. Vi behöver kanske inte Ukarinas dansare, men någon som står lite för underhållning & inte bara sång? Jag vet inte, men tycker inte ni det?
Jag kanske är ute och cyklar just nu, men allt jag vill säga är: HA DANSARE PÅ SCENEN NÄSTA GÅNG! Ja, det var allt jag hade att säga om detta.
#1 - - Fredrika:

Håller med på de flesta punkterna, hon var mycket bättre i Globen! Dock så tycker jag att det var kul att skicka en operapop-låt så att det blir lite annorlunda :)

#2 - - MissCM:

sv: hehe :) allt väl med dig?

#3 - - MALIN - Amor Vincit Omnia:

skönt att någon håller med mig om att malena inte var bra igår :O



SV: jag har inte gjort mycket, sovit typ :P ska åka och spela match nu..

#4 - - lisa g:

håller med, låten var mycket bättre i globen!

sv; jodå allt är bra med mig :D har suttit och pluggat i 2 timmar nu ^^ själv? :)

#5 - - My:

Ja, vi hade det verkligen supermysigt!! :D

Vi tittade oxå på melodifestivalen, o nää, Sverige hamnar bara längre o längre ner för varje år !

#6 - - Kan Dee Drawings:

Tusen tack för din fina och inspirerande kommentar! Blir både uppmuntrad och glad!



Massor med kramar! :)

#7 - - sabina (fotodagbok):

Jag håller med till 100%!

Hon gjorde inte alls nå bra ifrån sig :S

Sen tyckte jag att Norge var himla bra! :D

#8 - - Melina:

sverige går inte bra för oavsett bidrag :P

#9 - - Rita:

Åh, tack! :)



Malenas låt bar faktiskt inte genom hela framträdandet och det var mycket som inte var lika bra som alltid. Hennes klänning var askonstig x'S



Kram!

#10 - - Sweet life style:

har aldrig tyckt om hennes låt!

#11 - - pelle:

Jag håller med i vartenda ord som du säger här! Vartenda. Jävla. Ord!

#12 - - Nikolina:

sveriges bidrag var kass tyckte jag :o

#13 - - johanna:

Ja, det kändes platt henns framförande.... inte alls som i globen..man skall inte ändra så mycket !

#14 - - Erika:

sv: Tack så jätte mkt :D

#15 - - LIENE:

hm, jag tror att deras ljudnläggningar var fel men nu verkar det inte som det eftersom de borde ha fixat sen första gången när dom verkligen hade problem (som jag hört iaf)



sv: Island var nog lite för vanlig ändå, hennes låt ksulle varit mer unik, det är det som brast:/

#16 - - AMANDA:

sv;Jo, jag kollade också en liten stund på det!

#17 - - andrine:

sv; nej.. men får nog ta & göra det försäkerthetsskull =) <3

#18 - - I Z Z A H ~ S V A R A R:

hehe okej =) då får jag va en trevlig motståndare åh önska dej lycka till i tävlingen =) om du läser mitt inlägg jag just uppdatera så står det vad jag har gjort idag =) ikväll blir det nog mest till åh slappa i alla fall

#19 - - Sandra:

Nej det blev ganska platt igår. Inte kul =/



Idag har det varit plugg varvat med jobb. Puss

#20 - - SARA:

Kan bara hålla med om allt du skrev!!! Kram

#21 - - Angelica L:

Ha en fin kväll :D

Kram

#22 - - mihelle:

Fan vad sant! hehehe

#23 - - Vronkan:

Jag håller med om det mesta du skriver här. :)

Anledningen till att det var en helt kvinnlig kör hade nåt att göra med att mkt kör låg på skiva i Globen. När all sång blev tvunget att vara live passade det bättre med kvinnliga röster.



sv;

Ja, jag tyckte jag lyckades ganska bra med min topp 10. :)

#24 - - jossan:

Jag håller helt och hållet med dig om Marlena.

Hon var mycket bättre i Globen än Moskva.

Sen tycker ja inte detta var ett bra val till eurovision Song Contest. Tyvärr.

Hoppas på en bättre låt nästa år:)



Ha en bra dag!!

Och snygg blogg ;)

#25 - - Angelica:

sverrige har dålig musiksmalk bara att erkänna hehe

#26 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

Håller helt klart med dig! Det var värdelöst igår!



sv; Härligt! :)

Puss

#27 - - Rosita:

Tråkigt att det gick så dåligt, men bra att Norge vann :)

#28 - - Anonym:

jadå, själv? :)

#29 - - martha:

ja det ska bli kul att se dom live! längtar!





puss*

#30 - - Caroline Bernadotte:

han är så söööt den där norsken haha

#31 - - Heyli:

håller med i vad du skriver om kören och klänningen, hela numret va ju så mycket coolare när hon vann i sverige! och rösten den höll ju inte heller.. synd de för jag gillar låten!



japp smulpaj blev det, gott :)

#32 - - sadia:

håller med dina punkter!

#33 - - Makrill:

Åhhh tack sötnos! :D Det värmer!



Ja jag tycker helt klart du ska se filmen :)



Sthlm är mys staden itself! :D



Jag fattar inte heller vad som hände med Malena. Framträdandet var långt ifrån så bra som det var i Sverige =/



Allt bra med dig? :) Ha en fin dag trots allt regn :( PUSS!

#34 - - Jamie:

Tycker det är trist att det inte gick lika bra som i globen!

#35 - - Angelica:

Usch, fattar inte att vi kan skicka ett sånt där bidrag, nej nästa år d jävlar..jäte fin blogg btw :)

#36 - - Linda:

håller med dig om att rösten inte riktigt höll i lördags.

Till top