Blogga inte utomlands..

Tänk er att ni befinner er i ett soligt land, där ni tagit med er laptopen för att kunna blogga lite under pausen för erat solande.
Visst låter det lite trevligt?

Självklart gör de det, men surfar då ni med erat mobila bredband eller fixar ni något på hotellet?
Vissa människor gör de först nämnda. Idag har vi fantastiska avtal med våra mobila bredbandsbolag. Men är det någon kotte som igentligen läser avtalen innan ni skriver på? Nej, tror inte det..

Läste en artikel om en kvinna som tog med sig laptopen och sitt bredband till Marocko i tron om att det är samma taxa här i Sverige som i soliga Marocko. Ack så fel hon hade,  notan blev 147 467 kr. Nu vill hon varna andra för att falla i den fällan.

Vem i all världen är så dum och tror att det är samma taxa där som här i Sverige. Om jag inte minns helt fel så står det tydligt att avtalet gäller inte om du tar med dig och surfar med de mobila bredbandet utomlands.

Eller är det bara jag som läser avtalen?

Kan tänka mig att många vill göra en "Kenza", dvs att ta med sig laptopen till sitt paradis och kunna blogga hur mycket som helst om vad man gör under dagarna.
Men om du frågar mig, låt datan vara hemma. Spar dig omständigheterna om dina värde saker+laptopen blir stulet. Njut istället av din semester och känner du att det kliar i fingrarna, ja, gå till ett internet café nära ditt hotell istället.

Brukat ni ta med er laptopen till din semester?

#1 - - Jessica:

Sv: Det är bara bra med mig tack. Vad gör du?:D

#2 - - mickan:

de uppträder nog mest i Stockholm. jag vet faktist inte säkert, men du kan gå in på deras hemsida! :)

#3 - - hanna:

det är bara några dator, det är så på min ena data också, men inte den jag mest bloggaar på stack för du sa det :)

#4 - - alex:

jag förstår ju inte vad folk tänker med som tar med sig sitt bredband utomland, jag menar för det första är de flesta i sverige spärrade att ens använda så de måste oftast spärra upp dem via kundservice, sen är det ju svindyrt att ringa, varför skulle det vara billigare med surf? ajja, jag skulle också vara förtvivlad i hennes läge, men samtidigt känna mig ganska skyldig! eller tycker du jag har fel?

#5 - - FURNISH.etc:

Bra inlägg! Det är nog rätt många som gått på den tabben, tyvärr. Jag skulle aldrig ta med mig datorn när jag åker utomlands, då är det semester, från allt som tillhör vardagslivet, så även bloggen. Jätterolig blogg har du!

#6 - - JOSEFINE:

japp det brukar jag!

haft en bra dag hittills? :)

#7 - - lina och sara:

kolla in våran blogg! två sköna tjejer från västkusten som bliggar om deras vardag.

#8 - - marie:

Jodå det går väl bra :D Vad gör du då?

#9 - - Anonym:

gud vad hemskt! jag hade säkert varit lika dum hahaha. :D

men bra inlägg för fan. allt bra med dig? :D

#10 - - emma:

jättebra :) fast fruser ihjäl snart tror ja ^^

#11 - - Sofia:

Allt är bara bra sj? :)

Inget speciellt!<3

#12 - - isabelle:

fin blogg!=)



besök gärna min och min kompis blogg!=)

#13 - - Besiana:

jadå, ganska slapp dag faktiskt. Själv :D?

#14 - - oneida:

Fin design du har! Har du gjort den själv?

#15 - - Raghaad:

äh häbnder nog inte så¨mycket, elelr jo jag rider ikväll sen inget annat, själv då? =)

#16 - - Evelinee *:

Haha men åh, vilket spånhuvud. Att det inte är samma taxa som i sverige fattar väl näst intill alla.. och semestern bör ju vara datorfri jao ;P

#17 - - Maria:

Hoppsan, skulle inte vara så kul att komma hem till den räkningen efter semestern... ;)

#18 - - madelene:

Jag läste också den artikeln, helt galet!

#19 - - Linda:

oj vad dyrt!:O Men jag har fast dator så det kan inte hända mig så länge jag har den här datorn såklart:)

Till top