Nu får det vara bra!

Ni vet, jag har ibland väldigt starka åsikter om kändisar, det ska jag inte hymla över.
Det gör jag. Men någon som jag ytterst sällan gör är att ge mig på deras eller någon annans utseende.

Vad som då får mig att må illa är när jag läser om detta. Miley Cyrus nätmobbas över att hon skulle vara tjock.
(Ja, ni flesta vet att jag inte är ett fan av henne, så det säger en hel del när jag reagerar.)
Vart är hon fet på denna kropp?
Jag lovar, jag skulle göra mycket för att få en kropp som hon har här.

Nu struntar jag fullständigt vad Kenza eller Stina tidigare har sagt. För mig så definierar jag en kvinna med former! Är det inte det som gör en kvinna vacker? För mig är det så ialla fall.
Men vi alla är olika, även där har vi olika definitioner(stavning?) på hur en kvinna "ska" se ut.
En sak som min lärare konstaterade när vi hade bild lektion för något år sedan.
Vad hon sa var "att vi tecknar människor med de likheter till oss själva". Till exempel att jag som har en stor rumpan och stora bröst, ja mina teckningar blir ofta kvinnor med stora bröst och en stor rumpa.
Jag tror även att det påverkar oss mentalt vad vi anser är vackert.  Men det är bara ett persepktiv på det hela.
Jag har Kim Kardashian som förebild när det kommer till kropps uppfattningar. Om hon nu har "fixat" sig vet jag inget om, men hon är väldigt vacker.

Jag tycker verkligen att Miley är jättevacker på den här bilden.

Vad tycker ni?
Är ni en av den äckliga skaran som anser henne ful?
Eller
Den skaran som ser sund, hälsosam och en riktigt vacker tjej?

#1 - - Sofie:

min var också bra :)

god natt!

#2 - - Emelie:

sv, jo jag börjar faktiskt trilla åt det hållet ja med :D trodde aldrig det var möjligt men men XD

kram

#3 - - EmmaEriica:

miley är ju snygg :o ursäkta mig men hallå!



Sv; jag såg TH den 12 juni 2007 i Stockholm :D

#4 - - MissCM:

sv: mjo ;P



men gud så hemskt! jag tycker inte alls att hon är det minsta tjock någon stans. jag tycker snarare att hon har en väldigt fin kropp!

#5 - - alec:

vad tycker du vi tjejer ska säga till oss själva framför spegeln`?

#6 - - jenny:

jag håller fullständigt med dig.

Perfekt typ :P

#7 - - therese:

Det är inte konstigt att alla tjejer har dåligt självförtroende om man kallar henne fet ...



och när alla tidningar skriver om hur man bantar , tidningar som riktar sig till yngre generationen



Enligt tidningarna ska man ju ha size zero ,

Så Sjukt Skadat



/T

#8 - - Amanda:

Du har receptet framför näsan så det är bara att börja göra ;) puss!

#9 - - Bettan:

Jodå min dag har varit bra åtminstone hitt hills...

Vad ska du göra idag då??

#10 - - sandra:

:) ha en bra dag!

#11 - - pelle:

Det är det här som är felet med internet. Anonymiteten gör så att folk blir feta mobbarna och avundsjuka svin! Jag håller med, hon ser ut som vilken sextonåring som helst.

#12 - - Elin:

hej, jag tycker att Miley är en jätte fin vacker kvinna. För hon är inte tjock någonstans. Jag tycker att man ska tycka om sin egen kropp som den är. Alla gillar alltid något hos sig, man kan älska allt som har på kroppen. Men vissa föredrar ju plastikoperation för att se snygg ut. Och man ska ju inte göra dumma saker tycker jag. Man är snygg som man är. :D Fin blogg :D

//Elin

#13 - - Sara-Louise:

Oj hon ser ju helt normalbyggd ut...



Läste ett inlägg för ett tag sen när en tjej ansåg mischa barton ful nu bara för hon gått upp i vikt...ska man skratta eller gråta....inte konstigt unga tjejer förstör sina kroppar med kokain och annan skit när folk klagar på dom hur dom än ser ut.....



Tack för ett nyttigt inlägg

//Sara-Louise

#14 - - Lexie:

hoppas du också sov gott och får en bra dag idag :)



hon är verkligen inte fet någonstans! det är helt sjukt!

#15 - - Martina:

sv: Okej, skönt. Nej har inte en aning än sålänge, själv? :)

#16 - - Felicia:

Sv: God morgon :P

#17 - - zarah:

jo jag känner det med!

#18 - - Sara Johanna:

Denna tjej är då inte tjock. Hon har riktigt tjusiga former. Och sen vad man tolkar former är ju olika person till person, precis som du skrev i ditt inlägg. Men jag personligen tycker hon ser bra ut.



Hoppas du får en trevlig helg.



Kram kram

#19 - - Sarah:

hon har ju perfekt kropp! kanske lite för smal

#20 - - Johanna:

Den tjejen är inte alls för fet..jag blir så arg på sånt. gaaaah! kan inte folk sköta sitt eget och låta folk se ut som de vill... det finns tillräckligt många som lider av ätstörningar anoreixa på grund av dte sjuka ideialet somm finns!

#21 - - Emelie:

Sv. Ja, min dag var bra tycker jag :)



Håller med dig precis i det du skriver ovanför. Och hon ser verkligen inte ful eller tjock ut, hon ser bara hälsosam och vacker ut. Det är dem idealen som borde finnas.

#22 - - Maria:

det hoppas jag med:)

jag håller med dig, hon är inte fet ngnstans ;o hon har fin kropp!

#23 - - elsa:

Tjock? Hon har ju en jättefin kropp!



Ja, jag har haft en bra dag! :) sj?

#24 - - sadia:

hon ser väldigt bra ut!

#25 - - Mikaela:

fin blogg! allt bra med dig? :)

#26 - - anna:

Om hon är fet är jag... jag vet inte, enorm är en underdrift!! Hon är ju hur fin o tight som helst! Hade gärna sett ut som henne!

#27 - - emma:

ja det är riktigt sjukt bara.

#28 - - Victoria:

Jag förstår inte heller hur de kan tycka att hon är fet! Skulle hon vara smalare, skulle det inte se bra ut.

#29 - - Makrill:

Helt sjuuukt! Den tjejen är SUND och SNYGG i sin kropp!



Puss!

#30 - - LIFE BY Marielle:

Hon är riktigt sund och hälsosam, hon är inte tjock nånstans!! blir så jävla arg på människor. De ska fan sköta sitt eget och skita i att trycka ner andra, det är synd att de mår bra av det.. Jag tycker att alla är fina som de är oavsett med eller utan kurvor, jag har väldigt svårt för att få kurvor (kanske får om något år vem vet) men jag har stannat i samma vikt, ska börja träna så jag känner mig mer energisk och får mer muskler för det får mig att må bra. Blir lite ledsen när folk säger att man är okvinnlig, när man är naturligt smal som man inte kan rå över



vad tycker du om mitt inspirationsinlägg om vad som är hett i sommar:)?

#31 - - Makrill:

Åhhh tack, vad snäll du är :* DU kan va snygg ;)



Jo det är bara bra med mig :) Är hos fästmannen i Skåne, så det är frid och fröjd :D Hur är det med dig och vad ska du hitta på i helgen? :)



Kram!

#32 - - tess:

Tack :) Ja, så sant så.. Vart fan är hon tjock nånstnas? :S jag blir så matt....

#33 - - Emma:

ha en bra dag!:)

#34 - - Sofia:

Hon ser jätte bra ut och om något är hon för smal och inte för tjock! Vart är denna världen på väg?

#35 - - najjo:

jag ser en hälsosam, vältränad tjej ^^, måste medge att jag åxå skulle vilja se ut så..



Egentligen tror jag att folk som anser henne som tjock bara är avundsjuka, de vill se ut så de med...

#36 - - Johanna:

Hon är ju typ supersmal! eller inte super, men ja skulle inte banga på den kroppen hah

#37 - - jess:

Sund och vacker såklart. Hon är inte tjock på nån fläck.

#38 - - Elin:

Tillhör helt klart den skaran som ser en sund, hälsosam och riktigt vacker tjej! Att se något annat är beyond me, om jag hade haft den kroppen hade jag varit nöjd så in i helvete!

Bra inlägg!

#39 - - eelin:

håller helt med! asså hon har ju skit snygg kropp , vart någonstans skulle hon vara fet? :O

#40 - - Andreas.Årzén:

Tycker det är synd när folk inte vet vad som är "fet" och inte.



Hoppas du har haft en grym torsdag nu och att du får en underbar kväll! Ha det bra nu.

#41 - - Janina - Modellen som skiter i alla måsten:

vad kul att du gillade det! :D & jag ser ingen tjockhet på den där kropppen ser bestämd ut

#42 - - Miss0 - svensk tjej i Oslo:

Jag bodde på Majelden och jobbade på Hemtex men sen så ville jag flytta hem till Västerås igen. Har ett ex där nere och några kompisar :) Mysig stad iallafall.



Hur kom det sig att du flytta till Västerås då?

#43 - - Emz:

Hon är ju långt ifrån fet! Går hon ner något kilo till räknas hon nog som undernärd. Tråkigt att kroppssynen har blivit så här =/

#44 - - Johannas:

Sv:Okej!

#45 - - Linda:

hon är inte tjock nånstans. hon är ju fortfarande tonåring och kroppen håller på att utvecklas.

#46 - - Lina:

Sv: Ja jag flyttar till hösten :) för att plugga byggteknik :)



Tycker verkligen inte att Miley är fet! snarare för smal om hon är för smal/tjock.

#47 - - ingmari:

Har läst alla dina inlägg o jag måste säga att det finns verkligen hopp för framtiden!

Du skriver inte bara bra utan har även sunda åsikter,o då ska du veta att jag skulle kunna vara din mamma(kanske även din mormor..)

Kul att någon inte bara skriver om skor o väskor för en gångs skull!Ska följa bin blogg med stort intresse!Ha det gör bra!

#48 - - Sanna:

Sv: Tackar som frågar! ;) Jodå, haft en bra dag! :)



Ang Miley så är ser hon otroligt sund och vacker ut! Hon har ju en PERFEKT kropp!

Tycker så synd om tjejer som faktiskt lyssnar på såna där idiotiska kommentarer! :(

Miley verkar iaf klara det bra som tur är. Smart tjej! Och hon har en stark familj som håller henne "kvar på jorden".

#49 - - Hanna:

Jag håller med dig! Verkligen!



svar: tack så mycket! :)

#50 - - danten89:

Miley Cyrus är inte ett dugg fet, de som har skrivit det måste vara extremt avundssjuka. Jag tycker inte man ska klassa någon fet egentligen och inte smal heller.

Vi är ju dem vi är =)!

#51 - - Gabbi:

det kvinnliga idealet har blivit så sjukt!

USCH! Miley är sjukt snygg!

#52 - - Anonym:

inte fet nånstans! :o hon har en riktigt fin kropp faktiskt! :o

#53 - - hanna:

ingenstans e hon fet !!!

#54 - - McCartney:

Hon är inte alls fet!! Hon är jätte fin!

#55 - - ' FATMA:

Jag fattar inte heller.. hon är ju inte ens "normal storlek" typ :S

#56 - - CAMIE:

Det är så löjligt! Om man tycker att hon är tjock så måste man vara så avundsjuk att man inte kan annat än att vara elak... För Miley är inte tjock någonstans!

#57 - - Anna Kubel:

herrejisses hon har ju supetr fin kropp, och fet är väl det sista hon är!

Till top